Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zprovozňujeme nově rozšířený úsek silnice I/13 u Mostu

13. listopadu 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu další z klíčových úseků na silnici I/13 mezi Chomutovem a Mostem, který je součástí mezinárodního tahu E442. Úsek Komořany - Most délky 1,7 km prošel rozsáhlou rekonstrukcí a zkapacitněním na čtyřpruh. Hlavním důvodem stavby bylo rostoucí zatížení komunikace vlivem intenzivní nákladní dopravy. Průmysl je v této oblasti hlavním těžištěm ekonomiky, proto je potřeba vytvářet zde odpovídající podmínky v dopravě.

Silnice I/13 je nejdůležitější silniční spojnicí Karlovarského, Ústeckého a Libereckého kraje. Důvodem jejího zkapacitnění na čtyřpruh na území Ústeckého kraje mezi Kláštercem nad Ohří a Teplicemi je její značné dopravní zatížení, zejména nákladní dopravou. „Realizace stavby Komořany - Most je logickým pokračováním výstavby a modernizace silničního tahu I/13, který zajišťuje spojení důležitých průmyslových center severozápadních Čech a měst Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

V současné době je čtyřpruhové uspořádání již vybudováno v úseku od Chomutova po Třebušice a od Mostu po Teplice. Zbývá proto dokončit dvě stavby ve zbývajícím úseku mezi Třebušicemi a Mostem. Vedle právě zprovozněného úseku I/13 Komořany - Most jde ještě o mimoúrovňovou křižovatku v Třebušicích, kde je právě realizována její rozhodující část - nový most přes železniční trať včetně křižovatky silnic I/13 a II/255.

V dosahu negativních účinků dopravy, jako jsou exhalace a hluk, se nevyskytují žádné chráněné objekty, které bylo nutné v průběhu rekonstrukce řešit. Plán organizace stavby byl veden tak, aby nedošlo k významnému omezení dopravy na stávajících komunikacích. Vybudování čtyřpruhové komunikace, namísto stávající dvoupruhové, přispívá značně ke zvýšení dopravní bezpečnosti a plynulosti provozu. Současně jsou zkapacitněním zrušena dva potenciálně kolizní (nehodové) body na úrovňových napojeních. Plynulost dopravy zároveň sníží negativní účinky dopravy na okolí, tedy hluk a exhalace.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ až do 85% způsobilých výdajů.

Informace o stavbě:

Název stavby: I/13 Komořany - Most

Místo stavby: Ústecký kraj

Cena stavby bez DPH: 178 310 460 Kč

Zahájení: 02/2008

Zprovoznění: 11/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >