aktuálně: 37 uzavírek, 28 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zprovozňujeme nově rozšířený úsek silnice I/13 u Mostu

13. listopadu 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu další z klíčových úseků na silnici I/13 mezi Chomutovem a Mostem, který je součástí mezinárodního tahu E442. Úsek Komořany - Most délky 1,7 km prošel rozsáhlou rekonstrukcí a zkapacitněním na čtyřpruh. Hlavním důvodem stavby bylo rostoucí zatížení komunikace vlivem intenzivní nákladní dopravy. Průmysl je v této oblasti hlavním těžištěm ekonomiky, proto je potřeba vytvářet zde odpovídající podmínky v dopravě.

Silnice I/13 je nejdůležitější silniční spojnicí Karlovarského, Ústeckého a Libereckého kraje. Důvodem jejího zkapacitnění na čtyřpruh na území Ústeckého kraje mezi Kláštercem nad Ohří a Teplicemi je její značné dopravní zatížení, zejména nákladní dopravou. „Realizace stavby Komořany - Most je logickým pokračováním výstavby a modernizace silničního tahu I/13, který zajišťuje spojení důležitých průmyslových center severozápadních Čech a měst Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

V současné době je čtyřpruhové uspořádání již vybudováno v úseku od Chomutova po Třebušice a od Mostu po Teplice. Zbývá proto dokončit dvě stavby ve zbývajícím úseku mezi Třebušicemi a Mostem. Vedle právě zprovozněného úseku I/13 Komořany - Most jde ještě o mimoúrovňovou křižovatku v Třebušicích, kde je právě realizována její rozhodující část - nový most přes železniční trať včetně křižovatky silnic I/13 a II/255.

V dosahu negativních účinků dopravy, jako jsou exhalace a hluk, se nevyskytují žádné chráněné objekty, které bylo nutné v průběhu rekonstrukce řešit. Plán organizace stavby byl veden tak, aby nedošlo k významnému omezení dopravy na stávajících komunikacích. Vybudování čtyřpruhové komunikace, namísto stávající dvoupruhové, přispívá značně ke zvýšení dopravní bezpečnosti a plynulosti provozu. Současně jsou zkapacitněním zrušena dva potenciálně kolizní (nehodové) body na úrovňových napojeních. Plynulost dopravy zároveň sníží negativní účinky dopravy na okolí, tedy hluk a exhalace.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ až do 85% způsobilých výdajů.

Informace o stavbě:

Název stavby: I/13 Komořany - Most

Místo stavby: Ústecký kraj

Cena stavby bez DPH: 178 310 460 Kč

Zahájení: 02/2008

Zprovoznění: 11/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >