aktuálně: 46 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zprovozňujeme nově rozšířený úsek silnice I/13 u Mostu

13. listopadu 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR uvádí do provozu další z klíčových úseků na silnici I/13 mezi Chomutovem a Mostem, který je součástí mezinárodního tahu E442. Úsek Komořany - Most délky 1,7 km prošel rozsáhlou rekonstrukcí a zkapacitněním na čtyřpruh. Hlavním důvodem stavby bylo rostoucí zatížení komunikace vlivem intenzivní nákladní dopravy. Průmysl je v této oblasti hlavním těžištěm ekonomiky, proto je potřeba vytvářet zde odpovídající podmínky v dopravě.

Silnice I/13 je nejdůležitější silniční spojnicí Karlovarského, Ústeckého a Libereckého kraje. Důvodem jejího zkapacitnění na čtyřpruh na území Ústeckého kraje mezi Kláštercem nad Ohří a Teplicemi je její značné dopravní zatížení, zejména nákladní dopravou. „Realizace stavby Komořany - Most je logickým pokračováním výstavby a modernizace silničního tahu I/13, který zajišťuje spojení důležitých průmyslových center severozápadních Čech a měst Chomutov, Most, Teplice a Ústí nad Labem,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

V současné době je čtyřpruhové uspořádání již vybudováno v úseku od Chomutova po Třebušice a od Mostu po Teplice. Zbývá proto dokončit dvě stavby ve zbývajícím úseku mezi Třebušicemi a Mostem. Vedle právě zprovozněného úseku I/13 Komořany - Most jde ještě o mimoúrovňovou křižovatku v Třebušicích, kde je právě realizována její rozhodující část - nový most přes železniční trať včetně křižovatky silnic I/13 a II/255.

V dosahu negativních účinků dopravy, jako jsou exhalace a hluk, se nevyskytují žádné chráněné objekty, které bylo nutné v průběhu rekonstrukce řešit. Plán organizace stavby byl veden tak, aby nedošlo k významnému omezení dopravy na stávajících komunikacích. Vybudování čtyřpruhové komunikace, namísto stávající dvoupruhové, přispívá značně ke zvýšení dopravní bezpečnosti a plynulosti provozu. Současně jsou zkapacitněním zrušena dva potenciálně kolizní (nehodové) body na úrovňových napojeních. Plynulost dopravy zároveň sníží negativní účinky dopravy na okolí, tedy hluk a exhalace.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ až do 85% způsobilých výdajů.

Informace o stavbě:

Název stavby: I/13 Komořany - Most

Místo stavby: Ústecký kraj

Cena stavby bez DPH: 178 310 460 Kč

Zahájení: 02/2008

Zprovoznění: 11/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Jak vybrat odnímatelné tažné zařízení?

Odnímatelné tažné zařízení je řešením, které je snadno dostupné a praktické. Pokusíme se vás o tom přesvědčit. Pokud vám záleží na troše pohodlí a praktičnosti, přečtěte si náš článek.

zobrazit článek >

Daňové služby Eurowag nabízejí řešení bez stresu

Setkali jste se někdy s někým, kdo rád podává daňové přiznání? Pokud ano, pravděpodobně má skvělého účetního. Většina lidí se však děsí toho, že budou muset třídit hory účtenek a faktur, seznamovat se s řadou složitých a archaických zákonů a věčně čekat na vrácení peněz.

zobrazit článek >

Závod na střechách: Vývoj a vzestup střešních nosičů pro outdoorové vybavení

Střešní nosiče jsou neocenitelným pomocníkem pro nejednoho řidiče. Umožňují přepravu lyží, jízdních kol, surfovacích prken, člunů a dalšího vybavení. Tato praktická zařízení prošla dlouhým vývojem, během nějž došlo k zásadním změnám a inovacím.

zobrazit článek >