Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes zprovozňuje nový úsek v rámci výstavby rychlostní silnice R6 mezi Tisovou a Kamenným Dvorem. Úsek je dlouhý 7,5 km a předčasně zprovozněna bude levá polovina čtyřpruhu, po které bude veden jednosměrně provoz ve směru Cheb - Karlovy Vary. Konec stavby bude napojen na současně spuštěnou objízdnou trasu, z důvodu rekonstrukce mostu přes Ohři v rámci stavby „R6 Nové Sedlo - Sokolov“. Definitivní dokončení stavby je červen 2010.
Předmětem stavby je nahrazení stávající dvoupruhové komunikace I/6 novou rychlostní čtyřpruhovou komunikací. Stavba R6 Tisová - Kamenný dvůr, jež vede jižním směrem od Kynšperka nad Ohří, je součástí zkapacitňovaného propojení mezi Chebem a Karlovými Vary, respektive s hranicí Německa a Prahou.
Stavba navazuje na zprovozněný úsek rychlostní komunikace Cheb - Kamenný Dvůr a prodlouží jej o 7500 metrů ve směru na Karlovy Vary. Silnice je vedena souběžně se stávající komunikací I/6. „Projektovaný úsek silnice R6 Tisová - Kamenný Dvůr povede vzhledem k rozšíření komunikace k výraznému zvýšení plynulosti dopravy mezi Chebem a Karlovými Vary, k vyšší bezpečnosti přepravy cestujících na této trase a zmírnění ekologické zátěže pro okolí,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Součástí stavby je kromě hlavní trasy jedna mimoúrovňová křižovatka, úpravy či přeložky stávajících komunikací, přístupové cesty k přilehlým objektům nebo osm mostních konstrukcí. Technicky nejnáročnějšími stavebními objekty je pětice mostů na hlavní trase, jejichž délka odpovídá přibližně 1/4 délky celé trasy. Důvodem velkého podílu mostu je především průchod rychlostní silnice v těsném sousedství CHKO Slavkovský les. V rámci výstavby rychlostní silnice dochází i k úpravám vedení stávajících komunikací II. a III. třídy.
Stavba počítá také s vytvořením protihlukových stěn a s dalšími úpravami včetně rekultivace. Minimalizace negativních účinků dopravy na životní prostředí bude docílena dodržením závěrů dokumentace EIA pro fázi projektu, výstavby i provozu. Zasažená lesní zeleň tedy bude kompenzována náhradní výsadbou.
Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“.
Informace o stavbě:
Název stavby: R6 Tisová - Kamenný dvůr
Délka: 7540 m
Místo stavby: Karlovarský kraj
Cena stavby bez DPH: 2 127 672 232 Kč
Zahájení: 08/2006
Zprovoznění: 11/2009, resp. 06/2010
Když si koupíte nové (nebo ojeté) auto, nemůžete hned vyjet a užívat si tu radost. Nejdřív vás čeká úřadování. A v první řadě to bude sjednání povinného ručení. Poradíme vám, jak vybrat to nejvýhodnější a jak můžete ušetřit.
zobrazit článek >První mrazy a sníh se nezadržitelně blíží. Pro motoristy to znamená jediné – nesmí zapomenout přezout z letních na zimní pneumatiky. Tím ovšem vyvstává otázka, co udělat s letními gumami a jak a kde je vhodně uskladnit?
zobrazit článek >Jak ochránit automobilové díly, které jste již vybalili z původního obalu, a potřebujete je bezpečně uskladnit nebo někam zaslat?
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.