Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Další úsek R6 pro propojení Chebu a Karlových Varů

10. listopadu 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes zprovozňuje nový úsek v rámci výstavby rychlostní silnice R6 mezi Tisovou a Kamenným Dvorem. Úsek je dlouhý 7,5 km a předčasně zprovozněna bude levá polovina čtyřpruhu, po které bude veden jednosměrně provoz ve směru Cheb - Karlovy Vary. Konec stavby bude napojen na současně spuštěnou objízdnou trasu, z důvodu rekonstrukce mostu přes Ohři v rámci stavby „R6 Nové Sedlo - Sokolov“. Definitivní dokončení stavby je červen 2010.

Předmětem stavby je nahrazení stávající dvoupruhové komunikace I/6 novou rychlostní čtyřpruhovou komunikací. Stavba R6 Tisová - Kamenný dvůr, jež vede jižním směrem od Kynšperka nad Ohří, je součástí zkapacitňovaného propojení mezi Chebem a Karlovými Vary, respektive s hranicí Německa a Prahou.

Stavba navazuje na zprovozněný úsek rychlostní komunikace Cheb - Kamenný Dvůr a prodlouží jej o 7500 metrů ve směru na Karlovy Vary. Silnice je vedena souběžně se stávající komunikací I/6. „Projektovaný úsek silnice R6 Tisová - Kamenný Dvůr povede vzhledem k rozšíření komunikace k výraznému zvýšení plynulosti dopravy mezi Chebem a Karlovými Vary, k vyšší bezpečnosti přepravy cestujících na této trase a zmírnění ekologické zátěže pro okolí,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Součástí stavby je kromě hlavní trasy jedna mimoúrovňová křižovatka, úpravy či přeložky stávajících komunikací, přístupové cesty k přilehlým objektům nebo osm mostních konstrukcí. Technicky nejnáročnějšími stavebními objekty je pětice mostů na hlavní trase, jejichž délka odpovídá přibližně 1/4 délky celé trasy. Důvodem velkého podílu mostu je především průchod rychlostní silnice v těsném sousedství CHKO Slavkovský les. V rámci výstavby rychlostní silnice dochází i k úpravám vedení stávajících komunikací II. a III. třídy.

Stavba počítá také s vytvořením protihlukových stěn a s dalšími úpravami včetně rekultivace. Minimalizace negativních účinků dopravy na životní prostředí bude docílena dodržením závěrů dokumentace EIA pro fázi projektu, výstavby i provozu. Zasažená lesní zeleň tedy bude kompenzována náhradní výsadbou.

Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. O nenávratný příspěvek Evropské unie je požádáno v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“.

Informace o stavbě:

Název stavby: R6 Tisová - Kamenný dvůr

Délka: 7540 m

Místo stavby: Karlovarský kraj

Cena stavby bez DPH: 2 127 672 232 Kč

Zahájení: 08/2006

Zprovoznění: 11/2009, resp. 06/2010

-ric- ; ŘSD

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >