Ministerstvo dopravy se distancuje od informací uvedených v článku „Známe dálnice, na které se Brusel zdráhá poslat peníze“ uveřejněném dne 22.10.2009 na Aktuálně.cz. Článek šéfreportéra přes politiku, zdravotnictví a sociální věci Petra Holuba představuje směs polopravd a lží kompilovaných z několika různých materiálů z různé doby a hraničí se šířením poplašné zprávy.
Předně není jasné, čím autor myslí novou studií, jejíž vypracování zadal Společný řídící výbor (SŘV). Dopracování sektorových strategií pro dopravu (SeStra) - pokud jsou autorem článku míněny - jakožto úkol vyplývající ze závazku České republiky vůči Evropské komisi stanoveného v textu Operačního programu Doprava, zadalo Ministerstvo dopravy nikoliv SŘV. První verze sektorových strategií bude k dispozici nejdříve na konci měsíce října 2009. Koncept studie z roku 2008, na jehož základě nejspíš autor staví svoje domněnky a který nevyjadřuje názor ani ministerstva ani Evropské komise, ovšem neobsahuje žádnou zmínku o tom, že se „staví silnice zbytečně“. Je pravdou, že některé úseky jsou naléhavé, ale současně platí, že je nelze realizovat především z důvodu nepřipravenosti, např. vlivem odporu nevládních organizací (např. R1, D3) a problémy s majetkoprávními vztahy (D11).
SŘV je poradní, technický orgán, který nemá rozhodovací pravomoc, ale po odborné stránce přispívá k naplňování cílů uvedeného úkolu. Jeho členové jsou zástupci MD, EK a dalších odborných institucí v oblasti dopravy. Proto uvedení informace, že v rámci tohoto tělesa bude rozhodováno o revizi evropských dotací do českých silnic, je naprosto zavádějící.
Autor dále záměrně nebo přinejmenším z nevědomosti manipuluje s informacemi a odkazuje se přitom na „analýzy“ vypracované společností Mott&MacDonald v roce 2005. Tato společnost nepřipravila žádnou studii obdobného charakteru, pouze se podílela spolu s dalšími firmami na přípravě Generálního plánu rozvoje dopravní infrastruktury (GEPARDI). Projekt, zadaný Odborem strategie ministerstva dopravy a řízený společností Jacobs Consultancy nebyl z rozhodnutí tehdejšího vedení resortu dokončen a schválen, nicméně jeho výsledky byly použity pro přípravu Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury (HVDI).
Samostatnou kapitolou jsou úvahy autora týkající se priorit jednotlivých investičních akcí. Vzhledem k povrchnosti úsudků a odborné nekompetentnosti autora nemá cenu věnovat prostor vyvracení jednotlivých tvrzení. Nicméně pro ilustraci lze uvést jako jeden z nejkřiklavějších faktických omylů obchvat Jablunkova, jehož stavba se dle autora odkládá, přičemž ve skutečnosti byla zprovozněna již před rokem.
S ohledem na výše uvedené je zcela zjevné, že si autor nedal příliš práce s ověřováním faktů a bez jakéhokoliv odborně podloženého stanoviska prezentuje veřejnosti své spekulace založené na nahodilé kompilaci útržkovitých informací z některých materiálů, které vznikaly v různé době. Smutným závěrem počinu Petra Holuba tak je zjištění, že více než o situaci ve financování dopravní infrastruktury článek vypovídá o naprosto neprofesionálním přístupu autora a jehož nutným důsledkem je, že všechny články tohoto autora je třeba brát s velkým nadhledem.
V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.
zobrazit článek >Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?
zobrazit článek >Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.