aktuálně: 52 uzavírek, 25 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a křižovatku u Vysočan

7. října 2009

Zprovoznění úseku Bítozeves - Vysočany společně s dostavbou dříve nehodové křižovatky ve Vysočanech je dalším významným posunem v celkovém zkapacitnění stávající silnice I/7 na rychlostní silnici R7 z Prahy do Chomutova.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Vzhledem ke složitému horskému terénu na území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní silnice v tomto úseku zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.

Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec, Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v ČR.

R7 MÚK Bitozeves-MÚK Vysočany

Hlavní trasu tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou průmyslovou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty - Bitozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 mimoúrovňové křižovatky Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7, dochází jen k malým směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření, které se realizuje severním směrem od stávající I/7. Výstavba probíhala při zachování provozu. Nejdříve byla postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ni byl převeden provoz a pak byla dobudována levá polovina čtyřpruhu.

R7 mimoúrovňová křižovatka Vysočany

Mimoúrovňová křižovatka Vysočany osmičkovitého tvaru je umístěna na rozhraní okresů Chomutov a Louny, v místě dnešní úrovňové křižovatky silnic I/7 Praha - Chomutov a I/27 Most - Žatec, v bezprostředním sousedství strategické průmyslové zóny Triangle. Na východě navazuje na současně zahajovanou stavbu R7 Bitozeves - Vysočany a na západě na připravovanou stavbu R7 Vysočany - Droužkovice.

Součástí výstavby mimoúrovňové křižovatky Vysočany byla přestavba silnice I/7 v délce 500 metrů a přeložka silnice I/27 do nové trasy v délce 1425 metrů s nadjezdem přes rychlostní silnici R7. Na silnici I/27 jsou vybudovány dvě malé okružní křižovatky - jedna pro napojení strategické průmyslové zóny Triangle, druhá pro napojení doprovodné komunikace a autobusové točky se zastávkou. Součástí stavby jsou i vyvolané přeložky inženýrských sítí, vegetační úpravy a rekultivace opuštěné části silnice I/27.

Oba výše uvedené projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava - Priorita 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“. Podle aktuálních schvalovacích protokolů, které byly vydány ministerstvem dopravy činí celková podpora Evropské unie pro oba projekty 85% způsobilých výdajů uvedených projektů.

Přestavba silnice I/7 a rychlostní čtyřpruh R7 mezi Slaným a Chomutovem je rozdělena do jedenácti stavebních úseků a to: Slaný - hranice kraje u Panenského Týnce (16,4 km), Panenský Týnec - zkapacitnění obchvatu (3,6 km), Sulec - obchvat (2,5 km), Chlumčany - zkapacitnění (4,4 km), Louny - zkapacitnění obchvatu (6,9 km), Postoloprty - zkapacitnění obchvatu (4,9 km), Postoloprty - Bitozeves (3,8 km), Bitozeves - Vysočany (5,4 km), mimoúrovňová křižovatka Vysočany (0,5 km), Vysočany - Droužkovice (9,4 km), Droužkovice - Nové Spořice (6,4 km).

Celková délka přestavby tedy činí 64,2 km a předpokládané celkové náklady pak 20,588 miliardy korun. Jednotlivé úseky jsou v různém stádiu přípravy a realizace.

Informace o stavbě R7 MÚK Bítozeves - MÚK Vysočany:

Umístění: Ústecký kraj

Délka: 5775 m

Cena stavby: 654 913 326 Kč

Zahájení stavby: 04/2008

Zprovoznění: 10/2009

Informace o stavbě R7 Vysočany MÚK:

Umístění: Ústecký kraj

Délka: 500 m

Cena stavby: 268 069 198 Kč

Zahájení stavby: 03/2008

Zprovoznění: 10/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Jak na cestování s jízdním kolem v autě i ve vlaku?

Sedíte celé dny v kanceláři a se rozhodli jste se pojmout letošní dovolenou trošku aktivněji?

zobrazit článek >

Jak si snadno a levně vyšperkovat interiér auta?

Stejně, jako se dá interiér auta upravit dražšími položkami, jako jsou nové potahy sedadel, se nabízí i několik cenově přijatelnějších variant, které však taktéž vykouzlí vkusnější vnitřek auta, v němž bude doslova radost cestovat, jak na to?

zobrazit článek >

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >