Zákruta.cz  >  

Otevíráme nových 6 km rychlostní silnice R7 a křižovatku u Vysočan

7. října 2009

Zprovoznění úseku Bítozeves - Vysočany společně s dostavbou dříve nehodové křižovatky ve Vysočanech je dalším významným posunem v celkovém zkapacitnění stávající silnice I/7 na rychlostní silnici R7 z Prahy do Chomutova.

Od Prahy po Slaný je již čtyřpruhová komunikace R7 vybudována. V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt. V souladu s usneseními vlády bude silnice I/7 od Slaného po Chomutov zkapacitněna na rychlostní silnici R7. Vzhledem ke složitému horskému terénu na území od Chomutova po Horu Svatého Šebestiána a neúměrně vysokým nákladům na vybudování rychlostní silnice v tomto úseku zde byla přeložka silnice I/7 vybudována v minulých letech jako dvoupruhová silnice se stoupacími pruhy a pruhy pro klesání.

Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 na R7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec, Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v ČR.

R7 MÚK Bitozeves-MÚK Vysočany

Hlavní trasu tvoří 5,779 km dlouhý úsek přestavby silnice I/7 na čtyřpruh v souběhu se strategickou průmyslovou zónou Triangle. Na východě navazuje na připravovanou stavbu R7 Postoloprty - Bitozeves, na západě na současně zahajovanou stavbu R7 mimoúrovňové křižovatky Vysočany. V celé délce stavby je využívána trasa současné silnice I/7, dochází jen k malým směrovým a výškovým úpravám a k nezbytnému rozšíření, které se realizuje severním směrem od stávající I/7. Výstavba probíhala při zachování provozu. Nejdříve byla postavena nová pravá polovina čtyřpruhu, následně na ni byl převeden provoz a pak byla dobudována levá polovina čtyřpruhu.

R7 mimoúrovňová křižovatka Vysočany

Mimoúrovňová křižovatka Vysočany osmičkovitého tvaru je umístěna na rozhraní okresů Chomutov a Louny, v místě dnešní úrovňové křižovatky silnic I/7 Praha - Chomutov a I/27 Most - Žatec, v bezprostředním sousedství strategické průmyslové zóny Triangle. Na východě navazuje na současně zahajovanou stavbu R7 Bitozeves - Vysočany a na západě na připravovanou stavbu R7 Vysočany - Droužkovice.

Součástí výstavby mimoúrovňové křižovatky Vysočany byla přestavba silnice I/7 v délce 500 metrů a přeložka silnice I/27 do nové trasy v délce 1425 metrů s nadjezdem přes rychlostní silnici R7. Na silnici I/27 jsou vybudovány dvě malé okružní křižovatky - jedna pro napojení strategické průmyslové zóny Triangle, druhá pro napojení doprovodné komunikace a autobusové točky se zastávkou. Součástí stavby jsou i vyvolané přeložky inženýrských sítí, vegetační úpravy a rekultivace opuštěné části silnice I/27.

Oba výše uvedené projekty jsou spolufinancovány Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava - Priorita 4 „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“. Podle aktuálních schvalovacích protokolů, které byly vydány ministerstvem dopravy činí celková podpora Evropské unie pro oba projekty 85% způsobilých výdajů uvedených projektů.

Přestavba silnice I/7 a rychlostní čtyřpruh R7 mezi Slaným a Chomutovem je rozdělena do jedenácti stavebních úseků a to: Slaný - hranice kraje u Panenského Týnce (16,4 km), Panenský Týnec - zkapacitnění obchvatu (3,6 km), Sulec - obchvat (2,5 km), Chlumčany - zkapacitnění (4,4 km), Louny - zkapacitnění obchvatu (6,9 km), Postoloprty - zkapacitnění obchvatu (4,9 km), Postoloprty - Bitozeves (3,8 km), Bitozeves - Vysočany (5,4 km), mimoúrovňová křižovatka Vysočany (0,5 km), Vysočany - Droužkovice (9,4 km), Droužkovice - Nové Spořice (6,4 km).

Celková délka přestavby tedy činí 64,2 km a předpokládané celkové náklady pak 20,588 miliardy korun. Jednotlivé úseky jsou v různém stádiu přípravy a realizace.

Informace o stavbě R7 MÚK Bítozeves - MÚK Vysočany:

Umístění: Ústecký kraj

Délka: 5775 m

Cena stavby: 654 913 326 Kč

Zahájení stavby: 04/2008

Zprovoznění: 10/2009

Informace o stavbě R7 Vysočany MÚK:

Umístění: Ústecký kraj

Délka: 500 m

Cena stavby: 268 069 198 Kč

Zahájení stavby: 03/2008

Zprovoznění: 10/2009

-ric- ; ŘSD

Další články

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Jedete na hory? Vybavte se střešním nosičem lyží!

Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?

celý článek >
Nejen létem s autochladničkou

Nejen létem s autochladničkou

Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.

Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Kdo by neměl rád cestování. Někdo se na cesty vydává pravidelně, pracovně nebo jen za zábavou, další cestují pouze během dovolené. V každém případě, je však potřeba zvolit vhodný dopravní prostředek a vybrat si dokonalé ubytování. Pomůže vám Tipli.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.