ŘSD po více než dvou letech provozu mýtného systému předložilo Ministerstvu dopravy návrh na vypořádání výstavby jeho I. etapy. Ministerstvo dopravy po důkladném prostudování předložené materiály postoupilo k projednání Vládou ČR, která na svém dnešním zasedání vydala souhlas k vydání Protokolu o úplném dokončení díla.
„Uzavřeli jsme a vypořádali některé nedodělky mýtného systému zjištěné při jeho předání a následně během zkušebního provozu. S ohledem na závěry a doporučení přizvaného znaleckého ústavu dosáhla výše penalizace generálního dodavatele konsorcia Kapsch částky 121 milionů korun a zároveň s tím se podařilo vyjednat i slevu z konečné ceny díla ve výši dalších 50 milionů korun. Obě tyto položky se přitom vztahují pouze k I. etapě výstavby mýtného systému v ČR,“ říká Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které mýtný systém provozuje.
Hlavním problémem realizace projektu v rozsahu I. etapy byl zkrácený termín výstavby. Vítěz soutěže na dodávku mýtného systému konsorcium Kapsch se ve své nabídce zavázal realizovat dílo do 12 měsíců, ale vzhledem k časovým průtahům s uzavřením tendru nakonec bylo nutné tento termín zkrátit o tři měsíce tak, aby se s výběrem mýtného mohlo začít od 1.1.2007, jak bylo plánováno. Tato skutečnost byla hlavní příčinou toho, že při spuštění systému stát evidoval zvýšený počet vad a nedodělků, které byly dodavatelem v následujícím období postupně odstraňovány.
Penále bylo dodavateli vyměřováno v těch případech, kdy se dostal do prodlení s termíny stanovenými pro odstranění zjištěných vad a nedodělků. Nejčastěji k takovým případům docházelo např. v oblasti terénních úprav při instalaci mýtných bran, které se v několika případech kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám nepodařilo uvést včas do původního stavu. Další významnou skupinu penalizovaných položek tvořilo pozdní dodávání dokumentace k systému, či dolaďování požadované funkčnosti webových aplikací.
Český mýtný systém funguje od 1. ledna 2007 a dosud vybral od kamionů přes 14 miliard korun. Zpoplatňuje na základě ujetých kilometrů všechny kamiony s hmotností nad 12 tun na 1200 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.