aktuálně: 37 uzavírek, 23 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

První sériový Yeti z montážní linky v Kvasinách

15. května 2009

Po náročných závěrečných testech v Norsku byla v pobočném závodě v Kvasinách zahájena sériová výroba Yetiho, nejnovějšího modelu Škoda Auto. V úterý 12. května 2009 sjel z montážní linky závodu Škoda Auto v Kvasinách první sériově vyrobený model Škoda Yeti.

Zahájením sériové výroby byl dovršen proces uvedení zcela nové, páté modelové řady značky Škoda, kterou společnost vstupuje do segmentu SUV. Prvním vyrobeným vozem je Yeti v barvě modrá aqua s motorizací 1.8 TFSI a pohonem všech čtyř kol. Spuštění sériové výroby předcházela řada zkoušek a jedna z posledních fází testování proběhla i u norského Osla.

Tamní lokalita nabízí na relativně krátkém úseku celou řadu různých povrchů a silnic odpovídajících většině běžných komunikací v evropských i klíčových mimoevropských zemích. Rozmanitost trati a klimatických podmínek ověřila důležité systémy ve voze - nastavení systému jízdní stability, topný výkon ventilační soustavy, klimatizace atd.

Testy tak na malém prostoru poskytly obraz o souhře všech řídicích jednotek, nastavení podvozku, akustickém komfortu a také sladěnosti off-road systémů.

K dispozici byl benzinový agregát 1.8 TSI a dieselový 2.0 TDI, v obou případech ve verzi s náhonem všech kol. V terénu bylo testováno chování vozu na lesních cestách a extrémní sjezdy a výjezdy spojené s novou funkcí asistent sjezdu z kopce, která řidiči umožňuje bezpečně překonat prudká klesání. Všechny motory v nabídce pro model Yeti jsou přeplňované turbodmychadlem a dodávají vozu agilní charakter.

Díky světlé výšce 180 mm a širšímu rozchodu kol má Yeti výjimečné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale také velmi dobrou prostupnost v terénu. Vůz nabízí nízkou spotřebu a emise CO2 a přináší tak odpověď na ekologické a ekonomické otázky spojené s třídou SUV. S modelem Yeti dostává zákazník kompaktní (rozvor 2578 mm), pokrokové a chytré SUV využívající Simply Clever řešení, jako například systém zadních sedaček VarioFlex, známý z modelu Roomster.

Rozměry vozu (délka 4223 mm, šířka 1793 mm a výška 1691 mm) umožňují zavazadlový prostor snadno zvětšit až na 1760 litrů. Zákazníci budou mít na výběr pohon předních i všech čtyř kol se spojkou Haldex čtvrté generace. K dispozici budou benzinové motory 1.2 TSI a 1.8 TSI a turbodiesely 2.0 TDI CR v několika výkonnostních variantách. První vozy se k zákazníkům dostanou na začátku léta.

-ric- ; Škoda

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >