aktuálně: 50 uzavírek, 24 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

ŘSD zahajuje další a poslední stavbu rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem

6. května 2009

Stavba nového úseku Nové Sedlo - Sokolov patří do souboru staveb R6 na území Karlovarského kraje a jedná se o úpravu stávající silnice první třídy I/6 na čtyřpruhovou rychlostní silnici. Úsek je dlouhý 7,5 km a jeho zprovoznění je plánováno na rok 2011.

Celá trasa budoucí rychlostní silnice R6 je součástí silnic evropské sítě E48, která zajišťuje spojení Praha - Karlovy Vary - Cheb - státní hranice s Německem.

„Úsek rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem po svém úplném dokončení přispěje vzhledem k rozšíření komunikace z dvoupruhové na čtyrpruhovou k výraznému zvýšení plynulosti dopravy a dále také k podstatnému zkrácení přepravní doby. Stavba R6 Nové Sedlo - Sokolov je jen jednou ze souboru staveb R6 v tomto úseku, proto k dosažení zkapacitnění trasy mezi Karlovými Vary a Chebem dojde až realizací staveb Kamenný Dvůr - Tisová, která je před dokončením a staveb Nové Sedlo - Jenišov a Sokolov - Tisová, jenž jsou nyní v realizaci,“ bilancuje více než 20 kilometrů dlouhý úsek rychlostní komunikace generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Na začátku úpravy trasa navazuje na právě realizovanou stavbu silnice R6 Nové Sedlo - Jenišov, odkud pokračuje jihozápadním směrem souběžně se stávající silnicí I/6. V místě od začátku úseku až po mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) se silnicí III/2099 Sokolov - Loket se stávající silnice rozšíří vlevo. Od MÚK se silnicí III/2099 až po mimoúrovňovou křižovatku se silnicí II/210 je navržen přechodový úsek, kde přechází nová polovina komunikace na pravou stranu.

Konec úpravy navazuje na stavbu R6 Sokolov - Tisová, která je v realizaci. Celková délka úpravy je 7480 metrů. Trasa je navržena v kategorii R 24,5/100, tedy střední pruh šířky 3 metry, šířka jízdního pruhu 2x 3,75 metru a zpevněná krajnice 2 metry. V místech připojení mimoúrovňových křižovatek jsou navrženy připojovací a odpojovací pruhy. Pouze

v části úseku, kde trasa překračuje Ohři je silnice v kategorii R 17,5/80.

Trasa nové rychlostní silnice je navržena tak, aby v co největší míře využívala stávající trasu silnice I/6. Tato zásada nemohla být dodržena v úseku, který prochází významným krajinným prvkem lesa (km 1,0 -3,0) - zde trasa nesplňovala požadavky EIA, a proto se zde ve výškovém vedení odchýlila od současné nivelety tak, aby pod silnicí I/6 podešel biokoridor spolu s lesní cestou.

Připojení na silniční síť jsou provedena mimoúrovňovými křižovatkami u Sokolova-Těšovic a také u Staré Ovčárny. Všechny ostatní přímé sjezdy a odbočení ze silnice I/6 budou zrušeny. Obsluha území bude zajištěna sítí polních cest, napojených na silnice II. a III. třídy.

I když se navržená trasa významným způsobem nepřibližuje obytné zástavbě

v místech, kde nebudou po zprovoznění nové komunikace dodrženy hlukové limity jsou navržena protihluková opatření dvojího typu - protihlukové stěny v délce téměř 1500 metrů a případná výměna oken za okna s vyšší zvukovou neprůzvučností.

V rámci výstavby rychlostní komunikace bude nově realizováno či rekonstruováno 10 mostních objektů v celkové délce 493 metrů. Stavbou bude také dotčeno velké množství inženýrských sítí, které budou muset být přeloženy či jinak upraveny.

Informace o stavbě:

Název stavby: R6 Nové Sedlo - Sokolov

Délka stavby: 7480 m

Kraj: Karlovarský kraj

Cena stavby: 2 496 283 222 Kč

Zprovoznění: září 2011

-ric ; Internet

Další články

Autocamping Rozkoš je i letos vzorně připraven pro hosty

V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.

zobrazit článek >

Celoroční pneumatiky: Jak poznat, že jsou v pořádku a na co si dát pozor

Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?

zobrazit článek >

5 důvodů, proč si vybrat ojetý vůz z programu Škoda Plus

Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.

zobrazit článek >