Ředitelství silnic a dálnic ČR postupně zahajuje na přelomu října a listopadu 2008 výstavbu významné mimoúrovňové křižovatky Silničního okruhu kolem Prahy - s brněnskou dálnicí D1. Stavba jižní části Pražského okruhu bude mít významný vliv na dopravu celé republiky, protože propojí dálnice D1 a D5, tedy tranzit západ - východ.
V úseku mezi osmým až jedenáctým kilometrem dálnice D1 bude až do dubna 2010 omezen v různých etapách provoz.
Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje za účelem otevřené komunikace vůči všem řidičům směrem do i z hlavního města Prahy speciální opatření. „Nechceme řidičům komplikovat dopravu v uvedené lokalitě. Budeme se společně se projektantem a zhotovitelem snažit realizovat stavbu v harmonogramu, který bude pro řidiče maximálně šetrný. Přesto je ovšem potřeba počítat s tím, že stavba bude velmi náročná a zcela jistě se dopravy v dané lokalitě podstatně dotkne,“ upozorňuje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Stavbu připravovalo několik desítek odborníků v oblasti dopravního stavitelství. Celý tým byl složen ze zástupců ŘSD, projekčních kanceláří, zhotovitele a samozřejmě Policie České republiky. Primárním cílem bylo najít takový postup výstavby, který bude vliv na řidiče minimalizovat.
„Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché,“ doplňuje Alfred Brunclík.
Výstavba bude probíhat v několika etapách až do dubna 2010, kdy má být nová část Pražského okruhu zprovozněna. Jednotlivé etapy budou zaměřeny na výstavbu určitých částí mimoúrovňové křižovatky. Po celou dobu realizace výstavby bude dálnice v provozu, ovšem za jistých omezení, zejména rychlostních.
„Na plánech výstavby jsme pracovali až do té doby, dokud nebylo zajištěno, že v průběhu výstavby bude provozována D1 stále v šesti pruzích, tedy tři v každém směru. Původně totiž v některých fázích byly navrženy pouze čtyři pruhy, dva a dva, což by podle mého názoru způsobovalo velké dopravní komplikace a jsem rád, že jsme nakonec nalezli řešení jak tomu zabránit,“ říká Alfred Brunclík.
ŘSD připravuje i několik komunikačních opatření, prostřednictvím kterých by měli řidiči dostávat průběžné informace o postupu výstavby a především o dopravních omezeních v lokalitě. Přehled takových opatření, která budou postupně uváděna v provoz, je následující:
- Aktualizované informace o omezeních a výstavbě na webových stránkách
- Informační panely přímo v lokalitě výstavby, a to v obou směrem - z Prahy i z Brna
- Webkamery z míst omezení - dostupné na www.dopravniinfo.cz
- Řízení dopravy Dopravní Policií - ŘSD jedná s Policií ČR o spolupráci při řízení dopravy ve dnech, kdy budou práce na stavbě dopravu v lokalitě nejvíce zatěžovat
- Speciální telefonickou linku - její číslo bude uvedeno v místě stavby a na webových stránkách tak, aby bylo řidičům k dispozici
Uvedená stavba je součástí celkové výstavby Pražského okruhu v jižní části Prahy. Po svém dokončení budou v dubnu roku 2010 propojeny dvě nejfrekventovanější dálnice, D5 z Plzně s dálnicí D1 z Brna. Hlavním přínosem bude výrazné odlehčení nákladní i osobní dopravy na Jižní spojce a Barrandovském mostě v hlavním městě, stejně jako na posledních cca 10 km dálnice D1 od Říčan až ke Spořilovu.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.