V roce 1999 byla představena jako nástupce oblíbené, ale přece jen už zastaralé Felicie. A hned zabodovala - Škoda Fabia se dostala do finále odborné ankety Evropské auto roku a oblíbili si ji řidiči po celé Evropě. Dnes v Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již její čtvrtá generace. Jaká je?
Škoda Fabia je nejmenší i největší zároveň. V současné době jde o nejmenší vůz v portfoliu naší největší automobilky. Zároveň jde o největší Fabii v historii. Délku 4,7 metru nepřekonala žádná předchozí generace, nepočítáme-li verzi kombi. Tu však dnes už Škoda nenabízí. Skoro by se o současné Fabii dalo říci, že je to malé-velké auto. Hodně těží z podvozkové platformy MQB A0, kterou sdílí například se Seatem Ibiza, Volkswagenem Polo nebo Škodou Scala. Ta umožňuje postavit nadstandardně široké i prostorné auto segmentu B. Co to znamená v praxi? Že Škoda Fabia odveze čtyři průměrně rostlé dospělé, aniž by někdo z nich trpěl. A k tomu i slušnou porci zavazadel. Kufrem o objemu 380 litrů se ještě před pár lety chlubily ty nejpraktičtější hatchbacky o třídu výše.
Škoda Fabia je samozřejmě v první řadě městským autem. Stále kompaktní rozměry dávají autu mrštnost a řidiči umožňují snadno zaparkovat. Komfortní podvozek si poradí s běžnými výmoly, kočičími hlavami i s dalšími nástrahami velkoměsta. Pohled od ceníku ale prozradí, že Fabia si troufá i daleko za něj. V příplatkové výbavě najdete širokou nabídku komfortních prvků včetně skvělého ozvučení, vyhřívaných sedadel nebo volantu. Ve Fabii v pohodě pokoříte i dlouhé vzdálenosti.
A nemusíte mít ani strach, že by na ně vaše auto nemělo dost síly. Základní motorizací je atmosférický zážehový tříválec o objemu 1 litr. Jeho 59 kW lze doporučit spíše na městské příměstské popojíždění klidnějším řidičům, ovšem konstrukční jednoduchost a neprůstřelná spolehlivost jsou jeho nepopiratelnými výhodami. Kdo touží po dynamice, nebo častěji jezdí po dálnici, sáhne po přeplňovaných agregátech. Jednotka 1.0 TSI může být naladěna na 70 nebo 81 kW. Silnější pak má dokonce šestirychlostní manuální skříň nebo volitelně sedmirychlostní automat DSG. Kdo však touží po skutečně univerzálním autě, může myslet ještě výš. Motor 1.5 TSI spojený výhradně se sedmirychlostním automatem kombinuje dynamiku i komfort. S tím klidně přejedete Evropu.
A kdo by toužil i po dávce stylu, zvolí výbavový stupeň Monte Carlo. Fabia je sice nejmenší Škodou, malá na univerzální použití ale rozhodně není.
Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.
zobrazit článek >Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.