Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější.
Předně musíme zdůraznit, že pojištění motocyklu má skutečně smysl. A teď se nebavíme jen o tom povinném, bez kterého to nesmíte ani vytlačit na náves. O driftování ani nemluvě. Zvlášť u dražších mašin je rozumné o havarijním pojištění aspoň uvažovat. Nehoda na motorce má totiž daleko fatálnější důsledky než třeba u osobního auta. Nejde jen o smutný fakt, že motorkáři umírají 24x častěji než cestující v osobácích, ale také poškození a náklady na následné opravy bývají násobně větší. To samozřejmě vyplývá se samotného charakteru stroje, kdy i sebemenší kontakt je přímý a zpravidla nebezpečný. Motorkářům se někdy hanlivě přezdívá dárci orgánů, ale ona je to vlastně i pravda. Těm bez havarijního pojištění by se možná taky mohlo říkat sponzoři servisů a výrobců náhradních dílů.
Jak bylo řečeno, havarijní pojištění má zpravidla smysl především pro majitele dražších a výkonnějších motorek. Ale povinné ručení potřebujeme všichni. Kdybyste ho chtěli platit jen na sezónu, máte v zásadě dvě možnosti. Můžete se buď pojistit krátkodobě na pár měsíců, což nabízí většina pojišťoven, ale jde o poměrně krkolomnou variantu obnášející odhlašování z registru, vrácení značek, rušení smlouvy s pojišťovnou atp. Lepší možností je pojištění jen na sezónu, které ale bohužel poskytuje pouze několik pojišťoven. Ale ani v jednom případě nepočítejte s nějakou velkou úsporou. Někdy může krátkodobé povinné ručení motorky vyjít dokonce dráž než to celoroční. Ano, čtete správně. Je to absurdní, ale je to tak. Více se dočtete v článku o povinném ručení na motorky na webu Kalkulátor.cz. Spočítali to tam podrobně.
U havarijního pojištění motocyklu už je situace zajímavější. Ve zmíněném článku na portálu kalkulátor.cz, kde se zabývají úsporami na pojištění a v energiích, najdete detailní výpočty pro jednu nabušenější mašinu a jeden slabší skútr. Obecně se dá ale říct, že se jednotlivé pojišťovny od sebe dramaticky liší a je potřeba konkrétní nabídky pečlivě zkoumat. To ostatně platí pro celý segment pojištění motorových vozidel. „Cenotvorba povinného ručení a havarijního pojištění je nesmírně komplikovaná věc. Bere se v potaz typ, stáří, výkon a mnoho dalších parametrů vozidla. Svojí roli ale hraje i věk, bydliště, historie řidiče a spousta dalších věcí,“ říká Martin Thienel, specialista na pojištění ze zmíněného srovnávače Kalkulátor.cz. Velkou pozornost je také potřeba věnovat výši spoluúčasti a limitům plnění, u kterých jsou mezi pojišťovnami i propastné rozdíly.
Ze srovnání vyplynulo, že pokud chcete povinné ručení na slabší motorku, pár stokorun se sezónní variantou ušetřit můžete, ale možná vám to ani nestojí za to. Naopak u havarijního pojištění silnějších strojů se vyplatí pořádně se porozhlédnout. Třeba Allianz skutečně šla u modelového příkladu na polovinu ceny, ale tím jen vlastně vyrovnala nabídku Kooperativy. Ta byla ale celkově tak výhodná, že celé její sezónní havarijko vyšlo jen o sedm set korun levněji než celoroční pojištění. Což je v řádu desítek tisíc opravdu minimální rozdíl. Úplně nejlevněji vás pak balíček havarijního pojištění a povinného ručení s vybranou modelovou Kawasaki Z900 RS vyšel u ČPP, kde se dostanete na 11 202 Kč za půl roku krytí, ovšem s dvojnásobně vysokou 10% spoluúčastí. Možná místo složitého zkoumání všech možných podmínek můžete zkusit si vyhledat nejlepší nabídku pojištění motorky v kalkulačce ve zmíněné službě Kalkulátor.cz. Evidentně pojištění i bajkerům rozumí.
Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?
zobrazit článek >Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?
zobrazit článek >Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.