aktuálně: 37 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Den s přijímacím technikem autobazaru: "Dvě třetiny vozů odmítáme."

9. června 2014
llustrační fotografie | FOTO: People For Net a.s.

„Zrovna budeme testovat tohoto fešáka,“ ukazuje Radek Špulka na vedle stojící Škodu Octavii v sytě červené barvě. Špulka pracuje jako přijímací technik v autobazaru Auto ESA a má tak na starost kontrolu vykupovaných vozidel.

Bouraným, kradeným a stočeným vstup zakázán

„Denně k nám zákazníci přivezou kolem 60 aut, které pak podrobujeme přísné kontrole,“ říká Špulka. V AutoESA podle něj ověřují především to, zda vůz nebyl bouraný, kradený nebo stočený. „Hlavně z těchto důvodů odmítneme kolem dvou třetin automobilů,“ vysvětluje.

Ještě předtím ale obě strany vyplní přijímací protokol. Pak už následuje nejdůležitější část celého výkupu – testovací jízda. Během ní technik zjistí, zda je v pořádku tah motoru, brzdy i tlumiče přední a zadní nápravy. Kontroluje se i správné fungování okének, zrcátek, rádia nebo tempomatu.

Příliš silná vrstva laku? Tady se asi bouralo

Hned poté přichází na řadu měření vrstvy laku. „V tomto případě je lak silný 130 mikromilimetrů. To odpovídá původní vrstvě, která pochází z výroby,“ tvrdí Špulka a ukazuje na měřící přístroj. „Pokud by vrstva byla silnější než 200 mikromilimetrů, tak pravděpodobně v důsledku nehody a následného kitování nebo rovnání plechů,“ doplňuje.

Auto je potřeba prohlédnout také zespodu. „Spodní část není vůbec poničena. Tady vidíme, že brzdy, ramena, gumy i další části vozu jsou naprosto v pořádku,“ komentuje Špulka stav podvozku testované Octavie.

llustrační fotografie | FOTO: People For Net a.s.

A pokračuje kontrolou výrobního čísla karoserie, které najdeme na krytu tlumiče, takzvaném klobouku. „Nesmíme zapomenout ověřit původní tmely kolem čísel. Zjistíme tak, jestli nebyl vyměněn třeba celý těsnící klobouk tlumiče,“ upozorňuje Špulka.

Zbytek odhalí diagnostika motoru a elektroniky

Po napojení vozu na počítač následuje diagnostika motoru a veškeré elektroniky. „Tady máme přehled o všech snímačích na brzdách, stavu systému ABS, posilovačích řízení i airbazích,“ vysvětluje Špulka.

Díky databázi automobilů také zjistíme, zda vozidlo není kradené nebo v leasingu. Samozřejmostí je přehled o skutečném stavu tachometru a roku výroby.

„Všechno v pořádku. Tahle škodovka prošla,“ uzavírá David Špulka ukázku, jak v Auto ESA kontrolují vykupovaná vozidla. Stejného postupu se bohužel nedrží zdaleka všechny bazary. Dejte proto přednost jen těm dostatečně prověřeným.

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >