Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Výstavba 25 kilometrů dlouhého úseku jihočeské dálnice D3 zahájena

3. října 2008

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes zahajuje výstavbu významného souboru staveb dálnice D3 v celkové délce 25 kilometrů z Tábora do Veselí nad Lužnicí. Úsek pomůže při cestách nejenom do Českých Budějovic, ale především odvede tranzit z Tábora, Plané n.L. a Soběslavi.

„Absence dálnice v jižních Čechách je natolik veliká, že je třeba přistupovat k její realizaci ve velkých úsecích tak, aby stáhla maximální množství dopravy z velmi přetížené silnice I/3 co nejdříve,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Velkým přínosem nového úseku bude pozitivní dopad na prevenci v bezpečnosti silničního provozu. Současná silnice I/3, po které je nyní veden provoz směrem na České Budějovice, je považován za jednu z nejhorších, co se týče dopravní zatíženosti. Z intenzit dopravy, které byly zjištěny při pravidelném celostátním sčítání dopravy v roce 2005, vyplývá, že stávající silnice I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem je již dnes pro stávající provoz kapacitně nevyhovující. Denní intenzity v tomto úseku dosahovaly v roce 2005 hodnot přes 24 tisíc vozidel/den v obou směrech.

Zahajovaný úsek dálnice D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí obsahuje most přes rybník Koberný (575 m), most přes Černovický potok (765 m) a most přes Lužnici (1 063 m). Součástí stavby bude i rekonstrukce obchvatu Tábora z roku 1991, na který nový úsek naváže. V roce 2011 tak vznikne celistvý 40 km dlouhý úsek jihočeské dálnice.

Dálnice D3 se po svém dokončení stane součástí sítě evropských dopravních koridorů, konkrétně mezinárodního tahu E55, který vede ze Skandinávie přes Německo, Česko, Rakousko a Itálii do Řecka.

Dálnice D3 současně přebere funkci kapacitního spojení Prahy s oblastí jižních Čech, napojuje Táborsko a Českobudějovicko na republikovou síť dálnic a rychlostních silnic a ve směru na jih na silniční a dálniční síť v Rakousku. Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přibližně 171,40 km. Dnes existuje pouze úsek u Tábora v délce 15 kilometrů.

Informace o stavbě:

Název stavby: Tábor - Veselí nad Lužnicí

Místo stavby: Jihočeský kraj

Cena stavby: 6,9 miliardy korun (Tábor - Soběslav) a 3,5 miliardy korun (Soběslav - Veselí nad Lužnicí)

Délka stavby: 25 kilometrů

Zahájení: říjen 2008

Zakončení: červen 2011

-ric- ; -řsd-

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >