Argumentace o tom, proč rychlodráhu přes Prahu 6 či nikoli, plnila v uplynulém období stránky novin a jistě bude i nadále. Naposledy tak učinil L. Sedláček (MF Dnes) v neprospěch rychlodráhy v Pražském foru dne 19. května 2008.
„Jakožto člověk zúčastněný po léta na tomto tématu bych chtěl uvést některé body, které v diskusi dosud nezazněly, a které také přispěly po létech sporů k současnému politickému kompromisu.
Je snadno pochopitelné, že lidé z Prahy 6, kteří bydlí blízko dnešní trati, si nepřejí být vlakovým provozem rušeni. Oprávněně si vymohli, že podstatná část trasy povede pod zemí nebo bude vybavena účinnými protihlukovými stavbami. Jsou však i jiní občané Prahy 6. Obyvatelé v okolí Evropské třídy, zalykající se ve zplodinách rostoucí tranzitní dopravy z letiště a Kladna. Nebo ti, kteří žijí ve staré Ruzyni či staré Liboci, pro něž je dnes cesta do centra Prahy malým dobrodružstvím, a jistě nepohrdnou možností být tam pohodlně za pouhou čtvrthodinku.
I skeptické odhady předpokládají, že roční počet cestujících na pražském letišti se do roku 2020 skoro zdvojnásobí. V okolí Hostivice i Kladna vznikají velké obytné a podnikatelské areály. Stávající trasa A metra má ze všech tras nejmenší prostor pro rozšíření kapacity. Bude sice ještě možné o něco zkrátit intervaly, ale např. rozšířit stanice na šestivozové soupravy je investice srovnatelná s výstavbou úplně nové trasy. Metro proto nemůže být jediným způsobem dopravy směrem do Kladna a na letiště. Během pár let by se tu nedal převézt ani kočárek, a to přesto, že by asi většina leteckých cestujících namísto výletu metrem přes Motol zvolila jako dosud osobní automobil, kde by měla své pohodlí, prostor pro zavazadla a mohla by v zácpě třeba vyřizovat poštu.
Radnici Prahy 6 náleží dík za to, že přes minulá nepochopení ze strany partnerů – sem patřilo někdy i naše ministerstvo – pomohla prosadit řešení, které směřuje do budoucnosti, nikomu výrazně neuškodí a pomůže mnohým.“
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.