aktuálně: 37 uzavírek, 17 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nejspolehlivější jsou německé vozy

24. dubna 2008

Německý autoklub ADAC vydal zprávu, že podle jeho statistik, jsou stejně jako vloni a posledních třech letech nejspolehlivější vozy německých výrobců. Mozi vozy Škoda je to pak Octavia. S Fabií potřebujete pomoc na silnici o něco častěji.

ADAC vyhodnotil 2,55 milionů zásahů svých žlutě zbarvených servisních aut z loňského roku u aut ve stáří do šesti let. Šest z osmi sledovaných kategorií vyhrály německé značky. Souboj mezi německými a japonskými automobily vyzněl ve prospěch značek jako BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen potřetí v řadě.

Mezi malými auty kraluje žebříčku Mitsubishi Colt před Mini a již nevyráběným Audi A2. Škoda Fabia je z 27 sledovaných modelů na 19. místě. Podle autoklubu ADAC však častou pomoc potřebují tři nejhorší malá auta - Citroen C3, Hyundai Getz a Kia Picanto. Nižší střední třídě kraluje trojlístek prémiových vozů BMW řady 1, Mercedes třídy B a Audi A3. Nejhorší je Fiat Stilo.

Škodu Octavia řadí ADAC do střední třídy aut, mladoboleslavskému vozu patří páté místo mezi 13 hodnocenými. Na první příčce je Audi A4, poslední je naopak Renault Laguna.

Německé vozy kralují také dalším žebříčkům. Nejlepším velkým autem je Audi A6, nejméně poruchovým sportovním vozem je Mercedes SLK a mezi auty SUV dopadlo nejlépe BMW X3.

Nejspolehlivějším rodinným autem má být Mitsubishi Space Star před Citroenem Picasso a Mazdou 5. Naopak poslední je v této části statistik Ford Focus C-Max.

ADAC sbírá údaje z výjezdů svých žlutých andělů už 30 let. Loni musel nejčastěji opravovat závady spojené s elektronikou a bateriemi. Následují poruchy zapalování a defektní motory.

V třicetileté historii jsou nejúspěšnějšími značkami Toyota, Mercedes a Audi. Naopak nejčastěji statistiky dopadly špatně pro Fiaty, Renaulty a Opely. Vůbec nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADACu je japonská Toyota. Některý z vozů dnes největšího výrobce automobilů na světě se umístil na prvních příčkách celkem čtyřiatřicetkrát.

Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů jsou vybitá baterie a další problémy s elektroinstalací. Ty zapříčinily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými poruchami jsou poškození zapalovacího zařízení (téměř 13 procent všech poruch), poruchy motoru (téměř osm procent) a dále pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.

-ric- ; (Idnes)

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >