Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nejspolehlivější jsou německé vozy

24. dubna 2008

Německý autoklub ADAC vydal zprávu, že podle jeho statistik, jsou stejně jako vloni a posledních třech letech nejspolehlivější vozy německých výrobců. Mozi vozy Škoda je to pak Octavia. S Fabií potřebujete pomoc na silnici o něco častěji.

ADAC vyhodnotil 2,55 milionů zásahů svých žlutě zbarvených servisních aut z loňského roku u aut ve stáří do šesti let. Šest z osmi sledovaných kategorií vyhrály německé značky. Souboj mezi německými a japonskými automobily vyzněl ve prospěch značek jako BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen potřetí v řadě.

Mezi malými auty kraluje žebříčku Mitsubishi Colt před Mini a již nevyráběným Audi A2. Škoda Fabia je z 27 sledovaných modelů na 19. místě. Podle autoklubu ADAC však častou pomoc potřebují tři nejhorší malá auta - Citroen C3, Hyundai Getz a Kia Picanto. Nižší střední třídě kraluje trojlístek prémiových vozů BMW řady 1, Mercedes třídy B a Audi A3. Nejhorší je Fiat Stilo.

Škodu Octavia řadí ADAC do střední třídy aut, mladoboleslavskému vozu patří páté místo mezi 13 hodnocenými. Na první příčce je Audi A4, poslední je naopak Renault Laguna.

Německé vozy kralují také dalším žebříčkům. Nejlepším velkým autem je Audi A6, nejméně poruchovým sportovním vozem je Mercedes SLK a mezi auty SUV dopadlo nejlépe BMW X3.

Nejspolehlivějším rodinným autem má být Mitsubishi Space Star před Citroenem Picasso a Mazdou 5. Naopak poslední je v této části statistik Ford Focus C-Max.

ADAC sbírá údaje z výjezdů svých žlutých andělů už 30 let. Loni musel nejčastěji opravovat závady spojené s elektronikou a bateriemi. Následují poruchy zapalování a defektní motory.

V třicetileté historii jsou nejúspěšnějšími značkami Toyota, Mercedes a Audi. Naopak nejčastěji statistiky dopadly špatně pro Fiaty, Renaulty a Opely. Vůbec nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADACu je japonská Toyota. Některý z vozů dnes největšího výrobce automobilů na světě se umístil na prvních příčkách celkem čtyřiatřicetkrát.

Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů jsou vybitá baterie a další problémy s elektroinstalací. Ty zapříčinily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými poruchami jsou poškození zapalovacího zařízení (téměř 13 procent všech poruch), poruchy motoru (téměř osm procent) a dále pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.

-ric- ; (Idnes)

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >