aktuálně: 79 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zkušenosti s vozem BMW 320 D

6. listopadu 2007

Vůz BMW 320D s motorem označeným M47 (100 kW,136 PS) je ideální auto především na delší trasy po dálnicích, kde při dodržování rychlostních limitů spotřeba nepřesáhne hranici 6 l/100 km.

Ani rychlejší jízda však nijak razantně spotřebu nezvyšuje, alespoň z vlastních zkušeností jsem se při testování auta stylem „brzda-plyn“ nedostal nad 7,5 l, a to jak ve městě, tak po dálnici. Za průměr lze tedy uvést spotřebu 5,5 l. Ovšem to je na stylu jízdy každého z vás.

Co se týče komfortu, ten je u tohoto vozu na maximální úrovni, nic se v něm neklepe, neskřípe, sedadla jsou pohodlná a ani při delších cestách není člověk po vysednutí z auta nijak extra „dolámaný“. Na zadních sedadlech to však pro tři osoby už pohodlné moc není, ideální je počet maximálně čtyř cestujících. Místa dostatek, ovšem ne nadarmo se říká, že v BMW se myslí hlavně na řidiče. Zavazadlový prostor je dostatečně velký, jen nakládací otvor by mohl být větší.

Řidič si skutečně může v autě užívat tu pravou radost z jízdy. Auto jede přesně tam, kam má. Motor disponuje dostatečným výkonem na bezpečné předjíždění a ujíždění stejným motorizacím v jiných autech, jen na nerovnostech není BMW úplně stoprocentní - daň za sportovní naladění vozu (podvozku). Ale nic hrozného to zase není. Hrůzou ovšem může být jízda v zimním období, hlavně pro řidiče bez zkušeností se zadokolkami. Ale s trochou zkušeností, citu a patřičné zimní výbavy je i mnichovské přibližovadlo v zimě ovladatelné.

Slušným zacházením, pravidelnou údržbou a servisem ve zkušeném servise se BMW odvděčí dlouhou životností. Brzdové destičky vydržely kolem 130 tisíc km, kotouče jsem měnil - všechny původní - postupně kolem 200 tisíc km), ale je to o zacházení a jízdě. Náchylná je přední náprava (čepy, ramena), čerpadlo (cca 35 000,- Kč), ventilátor na chlazení motoru (oprava cca 5 tisíc), po 200 000 km jsem měnil zadní tlumiče (odešel jen jeden, avšak jízda bez něj je jak na saních v zimě).

Když se budete na každém semaforu odpichovat naplno, počítejte s tím, že ani zadní náprava nevydrží vše a náhradní díly jsou cenami trošku někde jinde než na škodovku. Jiné závady jsem na vozidle neměl, takže by se dalo říci, že kromě toho čerpadla nic extra. Motor s kvalitní naftou a pravidelnou výměnou oleje i po 200 tisíc km šlape jako hodinky.

Autu nelze nic extra vytknout (i když servis je malinko dražší než u jiných značek), se solidní spotřebou si budete užívat radost z jízdy! A pokud byste si chtěli užívat malinko více, doporučuji buď verzi v benzinu (1.6 - 3.0 tady však počítejte s jinou spotřebou), nebo 330D, pro zimní strašpytle pak 330XD!

-ric- (Internet)

Další články

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >

10 rad, jak posílit imunitu na cestách a co nesmí chybět v autolékárničce

Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.

zobrazit článek >

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >