Při výběru pneumatik je nutné znát přesný rozměr pneumatik, včetně všech potřebných parametrů jako jsou rychlost a nosnost pneumatiky určená pro dané vozidlo. Tyto parametry stanovuje výrobce a uvedeny jsou ve velkém technickém průkaze.
Možnost změny parametrů je povolena směrem nahoru, to znamená, že pokud máte pro Váš vůz dané pneumatiky s rychlostí T=(190/km) můžete rychlost zvýšit klidně na V=(240km), to samé platí u indexu nosnosti například ze 79=(437kg) na 81=(462kg).
Pokud by jste chtěli změnit rozměr pneumatik na Vašem voze je nutné dodržet parametry povolené výrobcem. Parametry by měly být zapsány ve velkém technickém průkaze.
Ve většině případů je rozměr pneumatik na celém vozidle stejný, jak na přední tak i na zadní nápravě vozu. Některé vozy jako je např. BMW nebo PORSCHE mají z výroby dané různé rozměry pneumatik na nápravách. Avšak pořád platí to co je určeno výrobcem a zapsáno ve velkém technickém průkaze!
Další věcí je typ pneumatik.
Na vozidle můžete mít pneumatiky od 2 různých výrobců, například na přední nápravě pneumatiky Michelin a na zadní Nokian, co je však nutné dodržet, je stejný rozměr který je určen pro Váš vůz. Na jedné nápravě musí být pneumatiky stejného výrobce, rozměru a dezénu! Kompletní popis co se smí a nesmí je uveden v zákoně č. 102/95 Sb., § 37.
Opotřebení pneumatik
Hloubka dezénu nové pneumatiky je nejčastěji 8mm. Při provozu se pneumatika opotřebovává a tím se hloubka vzorku snižuje. Minimum povolené hloubky je v ČR 1,6mm. Takto opotřebenou pneumatiku je nutno vyměnit nejen z důvodu předpisů, ale především z důvodu bezpečnosti. Pneumatika ztrácí svoje přednosti hlavně na mokrém povrchu. Dezén pneumatiky nestačí odvádět vodu která se hrne před pneumatikou a utvoří vodní klín který tak znemožní dokonalou přilnavost pneumatiky k povrchu, odborně aquaplaning.Takto můžete velice snadno ztratit kontrolu nad řízením vozidla. Vícenásobně se prodlužuje také brzdná dráha vozu!
DŮVODY OPOTŘEBENÍ A SNÍŽENÍ ŽIVOTNOSTI PNEUMATIK
1. špatné huštění pneumatik
2. špatně seřízená geometrie vozu
3. vadné podvozkové části, například tlumiče, čepy řízení aj.
4. Špatně vyvážená kola vozu
V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.
zobrazit článek >Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?
zobrazit článek >Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.