aktuálně: 41 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Brisk Tábor představil koncept soutěžního vozu

17. srpna 2007

Vynikající zprávu má firma Brisk Tábor a.s. pro všechny příznivce motorsportu. Díky myšlence majitele Brisku Ing. Čapky se zde zrodil zcela ojedinělý projekt závodního automobilu vlastní konstrukce.

V současné době bude vozidlo používáno na testování v rally jak na domácí půdě, tak i v zahraničí. V plánu jsou také testovací jízdy pro novináře i širokou veřejnost a promotion akce.

Brisk Tábor a.s. se řadí mezi největší světové výrobce zapalovacích svíček. Pro vývoj nových výrobků disponuje Brisk kvalitní, moderně vybavenou zkušebnou s motorovými brzdami pro dlouhodobé zkoušky motorů, mrazovou komorou pro zatěžovací zkoušky celých automobilů za nízkých teplot a speciální motor s vysokým stupněm přeplňování. Další výhodou firmy je široký tým konstruktérů a vývojářů. Zapalovací svíčka je jedním z hlavních komponentů, které velice ovlivňují chod motoru a jeho výkon. Testování tak speciálního dílu přímo v extrémních podmínkách je pro firmu bezesporu žádoucí a bez přímé technické spolupráce se závodními týmy se neobejde.

Sportovní zapalovací svíčky mají v Brisku již dlouhou tradici. Prvopočáteční idea se naplnila tím, že Brisk začal dělat závodní zapalovací svíčky, například do motorů Lamborghini, TM Racing a mnoho dalších. Ale testování motorů bylo vždy spojeno s většími obtížemi, protože závodní týmy měly své další programy. Osazování špičkových motorů závodních teamů našimi zapalovacími svíčkami jen potvrdilo předpoklady a parametry, které naše výrobky mají. Motorové čluny Lamborghini vyhrály několikrát po sobě s našimi výrobky prestižní závody F1. To je pro firmu ta nejlepší reference. Spolupráce se závodními týmy přinesla mnoho špičkových výsledků ve všech kategoriích a to byl jasný impuls udělat další krok vpřed. „V Brisku máme výborné technické zázemí, od vývoje, konstrukce až po zkušebnu motorů,“ říká majitel Brisku Ing. Čapka.

V roce 2005 se zrodila v hlavě Ing. Čapky myšlenka, že budeme mít svůj vlastní závodní tým a testovací jezdce, kteří odzkouší motory při nejrůznější zátěži a vnějších vlivech současně s připojenou testovací aparaturou, což bude pro vývoj dalších svíček nesmírným pokrokem. Inženýři z vývoje dostali ihned úkol připravit projekt. Při jeho přípravě se však dostali do fáze, s jakým automobilem závodit a zkoušet na něm jednotlivé komponenty. Všechny skupiny mají nějaká omezení daná předpisy, to ale nevyhovuje vývoji nových zapalovacích svíček pro nejtěžší nasazení.

V roce 2006 se rozběhla spolupráce s firmou Prodrive, kam Brisk dodává zapalovací svíčky pro jejich závodní tým. A právě v tuto dobu padla volba na automobilové soutěže v rallye. Tehdy už se naplno rozjela kreativita a aktivita inženýrů z vývoje, kteří přišli s návrhem na stavbu vlastního motoru. Ing. Čapka jej potom na sklonku loňského roku rozvinul v otázku, proč bychom si nepostavili celý závodní automobil vlastní konstrukce? Projekt BRISK RS O1 WRC byl na světě.

Za šest měsíců od první myšlenky na stavbu auta tu tento výsledek práce stojí před Vámi. Tato pojízdná testovací laboratoř oplývá mnoha technickými finesami.

-pr-

Další články

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >