Automobil Citroën Xsara Picasso je pohodlné kompaktní MPV. Dlouhý rozvor náprav mu zajišťuje plavné chování i na horších silnicích, jak se na citroën sluší a patří. Někomu mohou vadit malé a měkké sedačky, které u vozů z prvních let výroby často vrzaly.
Celkem nepodařené je umístění palubní desky, která je uprostřed vozu. Do roku 2001 byla montována nekvalitní táhla příčného stabilizátoru (vpředu), ve kterých rychle vznikaly vůle. Později mohly být i u těchto vozů vyměněny za odolnější.
Základem býval motor 1,6 i 8V (66 nebo 70 kW). S ním byl vůz nabízen za atraktivních 495 000 Kč. Doporučitelný je však jen omezeně, prostě mu chybí výkon – rezervy pro předjíždění.
Motor 1,8i 16V (85 kW) sice jede o něco lépe, ale stále ne přesvědčivě. Navíc mívá dost vysokou spotřebu paliva, běžně přes deset litrů. Motor 2,0i 16V (100 kW) z konstrukční řady EW má neklidný volnoběh, ale výkon a tah zcela dostatečný. Spotřebou paliva nepřesahuje nároky osmnáctistovky.
Dochází u něj však k nečekané závadě: Čtvrtý válec se špatně maže a často se začne přidírat. K tomu může dojít již po 100 tisících km. Volba tohoto motoru je však zatím spíše teoretická, protože je v nabídce až od roku 2003.
Z těchto důvodů lze spíše doporučit turbodiesel 2,0 HDI (66 kW). Ten je pružný, tichý, prostý turboefektu, i když ne zcela přesvědčivý výkonově. Mechanické závady se mu vyhýbají, to spíše vstřikovače common-railu, tekoucí vysokotlaké čerpadlo či opotřebená řemenice pohonu pomocných agregátů jej mohou pozlobit.
Všechny tyto závady jsou však dnes již s přiměřenými náklady opravitelné, takže nepokazí výsledné hodnocení motoru.
Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.
zobrazit článek >Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.
zobrazit článek >Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.