Zákruta.cz  >  

Jak se dá reklamovat ojetý vůz?

19. května 2010

Určitě se to stalo mnoha zákazníkům různých autobazarů, kdy jim prodejce nasliboval, že se jedná o bezporuchový vůz, který nemá skoro nic najeto a provozoval ho padesátiletý muž, který se o něj dokonale staral a stál mu v garáži.

Nicméně realita po koupi takového vozu bývá často velmi odlišná. Začnou se množit různé poruchy a nový majitel neví, zda vůz reklamovat či nikoliv.

Prodejci se často spoléhají na to, že staré vozidlo přece nebude někdo reklamovat. Nicméně to je velký omyl, protože ze zákona má každý právo věc do půl roku reklamovat. Především pak, co se týká skrytých závad.

Nejčastější chybou kupujících v takových případech je situace, kdy si nechá nový majitel všechny vady odstranit a pak se snaží uplatnit reklamaci. Doporučuje se tak spíše si nechat rozsah závady posoudit nezávislým odborníkem a mít všechno dopodrobna sepsané. Pak se dá závada reklamovat u prodejce.

Vždy totiž musíte mít na paměti, že je na vás, abyste prokázali, že skrytou vadu měl automobil již v době, kdy jste jej kupovali.

Po prodejci vozidla, je-li to právnická osoba (autobazar, dealer vozů), byste měli požadovat vždy sepsání písemného protokolu o uplatnění reklamace, kde bude uvedeno, jakou vadu ojetiny reklamujete.

Kupující by měl do protokolu uvést požadovaný způsob řešení reklamace, například slevu z kupní ceny, bezplatné odstranění vady nebo přímo odstoupení od smlouvy. Zde také mnoho kupujících chybuje a na precizním sepsání reklamačního protokolu netrvá.

Tím však dává trumf do rukou prodejce, který může díky tomu celou záležitost vyřídit v jeho neprospěch, i když reklamace byla oprávněná. Navíc se při případném soudním řešení sporu těžko prokazují jakékoliv ústní dohody - co je psáno, to je dáno.

Povinnost vyřídit reklamaci, s jednoznačným zdůvodněním zvoleného postupu (uznání či odmítnutí reklamace) a návrhem řešení, má prodejce do 30 dnů. Pokud tak neučiní, má kupující nárok od smlouvy odstoupit. Kupující by měl vždy trvat na písemné formě tohoto vyjádření. Vždy je nejdůležitější mít na paměti, že vše je nutné mít sepsané a podepsané na papíře. Nikoliv se pouze ústně dohodnout…

Richard Vlček ; Internet

Další články

Nejen létem s autochladničkou

Nejen létem s autochladničkou

Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.

celý článek >
Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Vydejte se na cesty s Tipli, bude to zábava za málo peněz

Kdo by neměl rád cestování. Někdo se na cesty vydává pravidelně, pracovně nebo jen za zábavou, další cestují pouze během dovolené. V každém případě, je však potřeba zvolit vhodný dopravní prostředek a vybrat si dokonalé ubytování. Pomůže vám Tipli.

Novinky v povinném ručení

Novinky v povinném ručení

Povinné ručení je zákonem vyžadovaná povinnost každého majitele motorového vozidla. Víte ale, na co všechno se pojistné plnění vztahuje? Připravili jsme pro vás článek s obecnými informacemi a novinkami pro letošní rok.

reklama
Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
Copyright © People For Net a.s., , tvorba www stránek People For Net a.s.
ROZUMÍM Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.