Audi RS6 je po dlouhém čekání konečně tady. 580koňový kombík s motorem od Lamborghini doplněným dvěma turbodmychadly bude aspirovat na nejrychlejší výletní a nákupový speciál světa.
Nejmladší vnouče legendární RS2, která na začátku 90. let přivezla nápad vyrábět ostrá Audi, dostalo pod kapotu notně upravený desetiválec 5,2 litru, který známe z S6 a S8 a hlavně z Lamborghini Gallardo.
Narozdíl od nich kombinuje přímý vstřik benzinu do válců ještě s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Řadit bude šestistupňový automat tiptronic. Pro zajímavost: Motor váží 278 kilogramů.
Všechna čtyři kola roztáčí 580 koní (426 kW), 650 kroutících newtonmetrů rozjede tenhle ingolstadtský expres z nuly na stovku za 4,6 sekundy, dvousetkilometrové rychlosti dosáhne za dalších 10,3 sekundy. Elektronika zachytne ručku tachometru v rozletu na 250kilometrové rychlosti.
Systém quattro rozděluje sílu desetiválce v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Elektronicky řízený podvozek Dynamic Ride Control nabízí tři stupně nastavení podvozku podle momentálního stupně řidičského zapálení pilota. Mimo jiné omezuje náklony v zatáčkách a mění tuhost tlumičů.
Maximálních 580 koní výkonu, nabízených mezi 6250 a 6700 otáčkami, je o 100 víc než kolik má nejnovější Porsche 911 Turbo, 50 navíc oproti Porsche 911 GT2 a Lamborghini Gallardo Superleggera a víc než 120 koní navrch oproti osmiválci 6,2 AMG od Mercedesu. Předchůdkyně RS6 měla 450 koní, později o třicet víc.
Maximální kroutící moment je k mání mezi 1500 a 6250 otáčkami. S udávanou průměrnou spotřebou 13,9 l/100 km ale bude v „eReS-šestce“ jezdit asi jen pár asketů.
Za příplatek budou 2025 kilogramů těžkou raketu se čtyřmi kroužky na čele zpomalovat karbokeramické brzdy s kotouči o průměru 420 milimetrů vepředu a 356 mm vzadu. Sériové pneumatiky mají rozměr 255/40R 19, za příplatek jsou 275/35R20.
V Německu bude mít cenovku 101 tisíc euro. Do prodeje vyrazí v dubnu příštího roku. K vidění bude ale už příští týden ve Frankfurtu na autosalonu.
V roce 1993 přifrčela RS2 pouze v kombíkovém provedení, také tentokrát bude praktičtější z karoserií A6 v nabídce dříve. V kterém jiném autě svezete až 1660 litrů nákupu dvěstěpadesát? BMW M5 má problém. Nová střela z Ingolstadtu ji asi hodně potrápí...
Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Každý, kdo žije na silnici – ať už jako řidič nákladního vozu, kurýr nebo profesionální dopravce – dobře ví, jak obtížné může být skloubit neustálé cestování s administrativními povinnostmi. Kde přebírat poštu, jak zařídit oficiální sídlo firmy nebo jak spravovat řadu záležitostí, když jste stovky kilometrů od domova?
zobrazit článek >Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.