Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Audi RS6 je kombiková raketa

6. září 2007

Audi RS6 je po dlouhém čekání konečně tady. 580koňový kombík s motorem od Lamborghini doplněným dvěma turbodmychadly bude aspirovat na nejrychlejší výletní a nákupový speciál světa.

Nejmladší vnouče legendární RS2, která na začátku 90. let přivezla nápad vyrábět ostrá Audi, dostalo pod kapotu notně upravený desetiválec 5,2 litru, který známe z S6 a S8 a hlavně z Lamborghini Gallardo.

Narozdíl od nich kombinuje přímý vstřik benzinu do válců ještě s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Řadit bude šestistupňový automat tiptronic. Pro zajímavost: Motor váží 278 kilogramů.

Všechna čtyři kola roztáčí 580 koní (426 kW), 650 kroutících newtonmetrů rozjede tenhle ingolstadtský expres z nuly na stovku za 4,6 sekundy, dvousetkilometrové rychlosti dosáhne za dalších 10,3 sekundy. Elektronika zachytne ručku tachometru v rozletu na 250kilometrové rychlosti.

Systém quattro rozděluje sílu desetiválce v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Elektronicky řízený podvozek Dynamic Ride Control nabízí tři stupně nastavení podvozku podle momentálního stupně řidičského zapálení pilota. Mimo jiné omezuje náklony v zatáčkách a mění tuhost tlumičů.

Maximálních 580 koní výkonu, nabízených mezi 6250 a 6700 otáčkami, je o 100 víc než kolik má nejnovější Porsche 911 Turbo, 50 navíc oproti Porsche 911 GT2 a Lamborghini Gallardo Superleggera a víc než 120 koní navrch oproti osmiválci 6,2 AMG od Mercedesu. Předchůdkyně RS6 měla 450 koní, později o třicet víc.

Maximální kroutící moment je k mání mezi 1500 a 6250 otáčkami. S udávanou průměrnou spotřebou 13,9 l/100 km ale bude v „eReS-šestce“ jezdit asi jen pár asketů.

Za příplatek budou 2025 kilogramů těžkou raketu se čtyřmi kroužky na čele zpomalovat karbokeramické brzdy s kotouči o průměru 420 milimetrů vepředu a 356 mm vzadu. Sériové pneumatiky mají rozměr 255/40R 19, za příplatek jsou 275/35R20.

V Německu bude mít cenovku 101 tisíc euro. Do prodeje vyrazí v dubnu příštího roku. K vidění bude ale už příští týden ve Frankfurtu na autosalonu.

V roce 1993 přifrčela RS2 pouze v kombíkovém provedení, také tentokrát bude praktičtější z karoserií A6 v nabídce dříve. V kterém jiném autě svezete až 1660 litrů nákupu dvěstěpadesát? BMW M5 má problém. Nová střela z Ingolstadtu ji asi hodně potrápí...

Idnes

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >