aktuálně: 41 uzavírek, 18 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >

Block a Fiesta řádí v San Franciscu!

16. července 2012

Společnost DC a Ken Block tento týden na YouTube kanálu DC Shoes zveřejnili film Gymkhana FIVE, pátý díl oceňované řady virálních videí. Místem natáčení se tentokrát stalo San Francisco a autoři se zaměřili na rychlou, syrovou akci, která předvádí jezdecké umění Kena Blocka a schopnosti jeho Fordu v atraktivním prostředí velkoměsta.

San Francisco bylo vybráno pro svoji jedinečnou topografii a také proto, že jeho scenérie znají díky filmové a televizní tvorbě diváci z celého světa. Město známé strmými ulicemi, charakteristickými domy a slavným mostem se zapsalo do dějin kinematografie už nesmrtelnou scénou z filmu Bullittův případ. Ideální dějiště pro nejnovější Gymkhanu. Vůbec poprvé se všechny Blockovy řidičské scény natáčely v běžných ulicích.

„San Francisco bylo pro Gymkhanu absolutně úžasné,“ řekl Block. „Je to jedinečná lokalita, umožnila mi udělat věci, o kterých jsem si nikdy nemyslel, že by je bylo možné v sérii Gymkhana použít - jako třeba skok během řízeného smyku! Jsem nadšený z toho, jak tenhle projekt dopadl. Mám vážně štěstí, že jsem mohl dělat to, co jsem dělal, v ulicích San Franciska. Díky všem obyvatelům a dalším lidem, kteří nám to umožnili!“

Gymkhana 5 ukazuje řadu nových triků a lokalit. Velkoměsto s více než sedmi miliony obyvatel ve videu působí jako obrovská závodní trať – kromě Blocka není v záběrech vidět ani živáčka. Produkci se totiž podařilo vyjednat kvůli natáčení i uzavření takových míst jako finanční čtvrť nebo vyhlášený most Golden Gate. Block zamířil také do strmých ulic Russian Hill, Potrero Hill či Twin Peaks a díky přívoznímu člunu také do sanfranciské zátoky.

Podobně jako v předchozích videích z řady Gymkhana oživují podívanou rovněž epizodní vstupy zvláštních hostů. Tentokrát se po Blockově boku nezapomenutelným způsobem představí legendární motokrosař Travis Pastrana. Při natáčení triku usedl Travis na motocykl poprvé od svého zranění na hrách X Games téměř před rokem.

Zatímco lokalita se změnila, vůz zůstává stejný. Je jím speciálně upravená Fiesta, kterou Ken Block pojmenoval Hybrid Function Hoon Vehicle (H.F.H.V.). Block a jeho tým Monster vymysleli vůz tak, aby mohl startovat ve třech různých disciplínách: gymkhana, rallyecross a rallye. Turbodmychadlem přeplňovaný motor o objemu 2,0 l má výkon 441 kW (600 koní) a točivý moment 904 Nm, což Blockově Fiestě umožňuje zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhé 1,8 s. O všestrannosti tohoto speciálu svědčí i fakt, že s ním Block letos vyhrál soutěž 100 Acre Wood Rally v Missouri a před týdnem vybojoval stříbrnou medaili na letních X Games.

Martin Linhart