Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Agrotec Rally Team jede znovu do Monte Carla

12. ledna 2012

Na základě úspěšného startu na 77. a 78. Rallye Monte Carlo v letech 2009 a 2010 došlo k rozhodnutí navázat na tuto tradici a objevit se na startu 80. ročníku Rallye Monte Carlo 2012.

Ilustrační foto

„Ucházeli jsme se o start i loni, ale pořadatelé odpustili v rámci stého výročí prvního ročníku soutěže posádkám startovné. Sešlo se jim mnoho přihlášek a nás k závodu nepřijali. Monte Carlo je ale kultovní soutěž, a proto jsme vše směřovali k dalšímu ročníku. Mám touhu opět absolvovat tuto rally, neboť vycházím ze zážitků a atmosféry z minulých startů. Tak proč nezkusit pokořit slavnou soutěž potřetí,“ naznačuje Martin Rada.

Rallye Monte Carlo je letos opět součástí světového šampionátu WRC 2012. Svou délkou a náročností rychlostních zkoušek patří k nejzajímavějším a nejvyhlášenějším soutěžím světa. Centrem soutěže bude město Valence, v dalších dnech se posádky přesunou na tratě jižní Francie v horách nad Monte Carlem.

„Dva předcházející starty jsme absolvovali jako podnik IRC, nyní se soutěž vrací do světového kolotoče WRC. To je pro nás největší novinka. Pro mě osobně to bude první start v MS, spolujezdec Jaroslav Jugas je už v této statistice zkušenější. Očekávám, že atmosféra WRC bude odlišná, ale to poznáme až v průběhu závodu. V každém případě bude na startu kompletní světová špička, což přinese větší zájem diváků a atraktivnější kulisu celého závodu,“ říká hustopečský jezdec.

AGROTEC racing team se vydá do Valence 13. 1. 2012. Jak už bylo zmíněno, toto město bude centrem úvodu soutěže. Soutěžní posádka Martin Rada - Jaroslav Jugas absolvuje ve dnech 14. - 16. 1. 2012 seznamovací jízdy.

„V sobotu 14. ledna si vyzvedneme itinerář v monackém autoklubu a odpoledne začneme s tréninkem zkoušek v oblasti nad Monakem. Neděli už strávíme v oblasti Valence. V pondělí nás čeká zbytek seznamovacích jízd a následně administrativní a technická přejímka. Během každého dne budeme muset absolvovat pořádnou porci kilometrů. V tom je harmonogram tréninku náročný, navíc je potřeba zmínit, že tratě můžeme projet jen dvakrát,“ doplňuje k programu týmu spolujezdec Jaroslav Jugas.

Potřetí se Martin Rada pustí zdolat trať Rallye Monte Carlo s vozem Alfa Romeo 147 2.0 TS. „Vůz prošel kompletní repasí. Máme nový motor, vyměnili nebo zrepasovali jsme i další komponenty. Funkčnost Alfy jsme vyzkoušeli v prosinci v Slušovicích. Doufáme, že jsme nic nepodcenili nebo nezanedbali. Poslední úpravou bude, podle panujících podmínek na tratích, doladění nastavení tlumičů na asfaltovou nebo sněhovou variantu. Vše jsme podřídili snaze maximálně zvýšit spolehlivost vozu a připravit ho na tak dlouhou soutěž,“ popisuje pilot.

-pr-

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >