Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Martin Prokop zradila v boji o prvenství technika

19. května 2008

Martin Prokop předvedl v Sardinské rally s Polákem Michalem Kosciuszkem nádherný souboj o prvenství. Bohužel v závěru šestého podniku letošního mistrovství světa si jihlavský pilot vybral pořádnou dávku smůly: V předposlední rychlostní zkoušce Rally Sardinia to byly závažné technické problémy jeho Citroenu C2 S1600, které mu zabránily dobojovat duel s Kosciuszkem a získat tak první, nebo druhé místo v klasifikaci JWRC v Rally Sardinia.

Pouhých pět desetin sekundy dělilo soupeřící piloty po druhém dni Sardinské rally a do její závěrečné etapy Martin Prokop startoval s jasným cílem - prosadit se vůči Michalu Kosciuszkovi a ze středomořského ostrova si odvést pohár za vítězství.

V první nedělní rychlostní zkoušce Martin Kosciuszkovi nestačil a ten tak mohl svůj těsný náskok rozšířit na téměř šest vteřin. Vzápětí však český jezdec Polákovi atak vrátil a svou nevýhodu znovu zminimalizoval, na 1,4 vteřiny. Přesto v cíli čtrnáctého měřeného úseku vyjádřil svou nespokojenost s vystoupením ve třetí etapě: „Nejsem spokojený se svou dnešní jízdou. Auto funguje dobře, je to jenom ve mně.“

V další vložce byl opět úspěšnější v průběžném pořadí vedoucí Kosciuszko, který tak po RZ 15 Prokopovi unikal o 7,4 vteřiny. Tehdy podle původního harmonogramu měly následovat ještě dvě rychlostní zkoušky, 18kilometrová Sorilis a necelé tři kilometry měřící Liscia Ruja, o níž byl nakonec program Rally Sardinia zkrácen kvůli množství diváků na trati.

Martina Prokopa postihly technické problémy jeho Citroenu C2 S1600 v rychlostní zkoušce Sorilis, která byla poslední vložkou Sardinské rally. V RZ 16 poklesl tlak paliva 'cé-dvojky' a auto dokonce začalo hořet. Martin byl nucen zastavit na trati měřeného úseku, a přestože se mu spolu s Janem Tománkem podařilo technickou závadu odstranit, jejich ztráta v cíli RZ 16 činila téměř 29 minut.

„V polovině vložky nám povolil jeden vstřik, a začalo pod velkým tlakem unikat palivo do motorového prostoru. Požár sice nenastal, ale auto se díky ztrátě tlaku paliva po pár metrech zastavilo. Začali jsme to řešit, ale oprava trvala 30 minut. Dopadlo to nejhůř jak mohlo. Přijde mi to docela kruté, ale bohužel i to se občas stává. Dneska to bylo zajímavé. Podle mezičasů jsme to navíc měli v této 'erzetě' rozjeté tak, že jsem věřil, že se dostaneme na první místo.“

„Je to největší zklamání v mém dosavadním závodění. Závod to byl jinak výborný. Jet s někým ve vteřině 3 dny, to je nádherné. Auto fungovalo skvěle, za to patří můj dík Romanu Krestovi a celému teamu. Uznání a dík patří také českým fandům, ti byli fantastičtí, podpora byla výborná, moc jim tímto děkuji.“

„Nyní nás čeká úterní vývojový test s 'enkem', tak abychom se posunuli dopředu. A po pár dnech klidu šampionát v 'enkách'. Musíme zkusit zabojovat v tomto šampionátu a spravit si tak chuť.“

Jipocar Racing

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >