aktuálně: 857 uzavírek, 34 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Peták: "Startovat na sprintu s penalizací, nemělo smysl!"

19. května 2008

V Hroch Rally Teamu zavládlo po odstoupení před startem Rally Lužické Hory veliké zklamání, jelikož posádka Josef Peták - Libor Joska nedokázala se svým Peugeotem 207 Super 2000 dojet ani na startovní rampu. I když technické závady jsou u tohoto týmu velice vzácné, tentokráte jedna kuriózní tuto posádku postihla. A co se vlastně událo?

„Vůz jsme měli standardně připravený, jako na každou jinou rally. Normálně jsme vyjeli ze servisu a jelikož rychlostní zkouška číslo jedna, startovala těsně poté, co se sjelo ze startovní rampy, tak jsme se snažili si na voze udržet rozehřáté pneumatiky a také brzdy,“ řekl na úvod Peták.

„Měli jsme v plánu, že ihned po odjetí ze servisu ohřejeme brzdy, srovnáme v zahřátých gumách tlaky a vyrazíme na rampu. Nicméně během zahřívání se nečekaně stal z našeho Peugeotu žigulík se zadním náhonem. Věděli jsme, že musíme rychle zpět do servisu.“

„Tam jsme také po chvíli dorazili a naši mechanici okamžitě začali pracovat na odhalení a následném odstranění závady. Na vině byl prasklý zajišťovací šroub poloosy v levém předním kole, čímž se tato uvolnila a povysunula.“

„Mechanici odvedli velmi dobrou práci a po chvíli vytáhli také zalomený šroubek, nicméně časová ztráta byla již značná, což by znamenalo 70 vteřin penalizace - možná i více. S takovým handicapem nemělo smysl do sprintu startovat, a tak jsme v podstatě museli odstoupit ze soutěže, do které jsme ani neodstartovali,“ pokračoval příbramský jezdec.

„Hrozně nás to mrzí, ale je pravdou, že taková závada se prostě předvídat nedá.. Z rally nás tak ale vyřadila součástka, která se dá koupit za nějaké dvě nebo tři koruny,“ dodal na samotný závěr Pepík Peták.

Richard Vlček ; Zakruta.CZ

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >