Jihlavský tým Jipocar Racing se po téměř dvouměsíční přestávce vrací do světového seriálu. O víkendu se posádka Martin Prokop - Jan Tománek zkusí poprat o maximum mistrovských bodů do juniorské klasifikace. Cílem bude najít recept i na dosud neporaženého Sebastiena Ogiera.
Výsledky Jordánské rally jednoznačně naznačily možný vývoj juniorského šampionátu. Po výpadku Švéda Sandella se stejně jako v Mexiku radoval z mistrovských bodů Francouz Ogier, jenž zároveň s devítibodovým náskokem vévodí průběžné klasifikaci JWRC.
Jihlavský tým však nezahálel. Po argentinském startu s lancerem byla pozornost týmu soustředěna na vývojový test Citroënu C2 S1600. Ten proběhl v domácích podmínkách a jeho výsledky auto určitě posunuly o kousek dál. Další test tým naplánovat na začátek tohoto týdne přímo na středomořský ostrov Sardinii.
„Najezdili jsme asi šedesát až sedmdesát ostrých kilometrů, když jsme se zaměřili na sladění nastavení podvozku a nových pneumatik Pirelli, které jsme dostali k dispozici. Testu bohužel nepřálo počasí, a tak tvrdá směs, která bude použita i při závodě, nebyla optimální volba. Přesto test splnil svůj účel i tím, že jsem opět seděl v závodním citroënu a díky jeho fungování půjdu do závodu příjemně naladěn,“ uvedl Martin Prokop.
Právě nevlídné počasí komplikovalo účastníkům i seznamovací jízdy. Až po tréninku vysvitlo nad Sardinií očekávané slunce a i předpověď počasí signalizuje suchý závod. „Nebylo to nic příjemného. Trať byla hodně blátivá, neskutečně to klouzalo. Proto věřím, že to do startu vyschne, jinak budou podmínky nesmírně zrádné,“ popsal podmínky jihlavský jezdec.
Martin Prokop bude na Sardinii startovat počtvrté. Při premiéře s ignisem obsadil sedmé místo, nejlepšího výsledku dosáhl loni, kdy skončil třetí. Pro letošní rok zůstává Martin Prokop na zemi.
„Sardinie je jeden ze závodů, kde se nedá moc taktizovat a něco plánovat. Je to nevyzpytatelný závod, čemuž letos nepomohli ani organizátoři. Vybrali spíše starší, obtížnější úseky, které jsou ale více rozbité. Na trati je množství kamenů a děr, a tak auto dostane pořádně zabrat. Pevně věřím, že po technické stránce na této soutěži obstojíme lépe než v Mexiku,“ doufá český zástupce v JWRC, jenž se v dlouhé pauze věnoval zlepšení fyzické kondice a zároveň zpevnění zádového svalstva.
„Od úvodních kilometrů se budu soustředit pouze na sebe a uvidím, co se bude dít. Nezbývá než bojovat a, i když jsme pokazili jeden závod, věřit, že slabší dny mohou potkat i naše soupeře,“ dodává Martin Prokop.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.