aktuálně: 37 uzavírek, 13 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jan Kopecký testoval před Portugalskou rallye

6. května 2008

Soutěžní tým Motorsport Kopecký s předstihem odcestoval na jihozápad Evropy, neboť před startem druhé soutěže letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge měl pilot Jan Kopecký naplánovaný test v dějišti samotné rallye.

V Portugalsku panuje nádherné slunečné počasí a teploty přesahují výrazně pětadvacetistupňovou hranici.

Připravený šotolinový testovací úsek dlouhý téměř pět kilometrů byl pochopitelně velmi prašný a věrně tak simuloval podmínky, které lze s největší pravděpodobností očekávat během Portugalské rallye. Úvodní část byla sestavena z rychlých pasáží s několika horizonty a skoky, druhá polovina testu byla naopak nesmírně technická.

Úkolem testu bylo především odjet další potřebné kilometry na nezpevněném povrchu s vozem specifikace S2000. Jan Kopecký během testu absolvoval přibližně sto kilometrů ve velmi ostrém tempu. Před startem úvodní rychlostní zkoušky v pátek 9.května ještě posádku Jan Kopecký-Petr Starý čeká ve středu technická přejímka a ve čtvrtek oficiální shakedown. Do té doby soutěžní vůz Peugeot 207 S2000 projde důkladnou kontrolou a repasí v servisním zázemí týmu Motorsport Kopecký.

„Po Turecku nás čeká v Portugalsku druhá šotolinová soutěž zařazená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. Nicméně rychlostní testy obou soutěží jsou velmi odlišné. V Turecku se po vyjetí nezpevněného povrchu objevovaly na trati velmi tvrdé plotny, které by se daly vzdáleně přirovnat k asfaltovému povrchu. Naopak v Portugalsku nás čekají prašné erzety, jejichž povrch i podklad se neustále drolí a sype. Pokud bych měl vybrat jinou podobnou soutěž, kterou jsem v minulosti absolvoval, přirovnal bych zdejší rychlostní zkoušky k erzetám v Řecku.

S testem jsem spokojen, s každým odjetým kilometrem na šotolině získávám na jistotě a posouvám jízdu s vozem specifikace S2000 postupně dál.

Do Portugalské rallye odstartujeme se startovním číslem 3, které není v této soutěži optimální. Budu se muset vyrovnat především s vyprašováním trati. Z loňské sezóny mám určité zkušenosti s portugalskými erzetami a vím, že velmi rizikovým faktorem jsou hlavně velké kameny vylamující se z nezpevněného podkladu. Stále hrozící defekty pneumatik mohou velmi výrazně ovlivnit průběh a výsledek soutěže.

V Portugalsku se sešla skvělá konkurence a soutěž bude atraktivní nejenom pro posádky, ale především pro diváky. Nejenom proto se na start soutěže nesmírně těším,“ řekl pilot Jan Kopecký.

Video z testů Jana Kopeckého před Rallye de Portugal

Motorsport Kopecký

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >