aktuálně: 53 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Nedokončená vyškovská premiéra Milana Kneifela

6. května 2008

Český sprintový šampionát odstartoval úvodním podnikem ve Vyškově, jehož se účastnila i posádka Pegas Rally Teamu, Milan Kneifel - Radim Strnad. Zlínská dvojice usedla do nově postaveného vozu Peugeot 206 S1600 z dílen kladenské firmy V-Group.

Den před Böttcher rally proběhlo první testování v okolí dějiště závodu, při kterém pomáhal s nastavením “Sněhurky“ i Jaroslav Starý. Vzhledem k tomu, že test proběhl bez větších problémů, uléhal Milan Kneifel večer s klidem.

V den závodu věstila předpověď počasí déšť, což vzali Milan s Radimem za své a podle toho přizpůsobili nastavení vozu. Cíl byl jednoznačný, neudělat zbytečné chyby, které by mohly stát posádku dobré umístění. „Bylo nám jasné, že Honza Kopecký dokáže zajíždět dobré časy i na oněch pověstných vratech od stodoly, proto byl očekávaným favoritem skupiny A. Soustředili jsme se tedy na boj o druhou příčku, kde byly šance poměrně vyrovnané,“ doplnil Milan.

První problém se vyskytl hned na druhém testu, kdy po sjezdu z kopce následovala zatáčka ztížená balíkem slámy, do které Milan nenajel úplně ideálně, zatáhl ruční brzdu, poté se dvěstěšestka přetočila a skončila zaklíněná přední a zadní částí v konstrukci mostu. Zde Milan nabral velkou časovou ztrátu, ale nakonec se mu podařilo vůz „vyprostit“ a mohl pokračovat dále v soutěži.

Od třetího měřeného úseku se začala projevovat drobná úskalí, která skýtá nově postavený závodní speciál. Nejdříve začala varovat ručička na ukazateli teploty vody, teplota dosahovala až 110°C, pak začal stříkat olej ze servořízení, vlivem toho se zasekával volant a posledním problémem byl propadající se brzdový pedál. „Servo se nám povedlo opravit v následném servise a závadu na brzdách jsme taktéž přisuzovali vyteklému oleji,“ popsal řešení problémů Milan. Ovšem i po dolití oleje se pedál stále propadal.

Před šestou rychlostní zkouškou již začínaly padat drobné kapky a Milan se dozvěděl, že Petr Zedník odstoupil. „Chtěli jsme zatáhnout a urvat nějaké sekundy pro sebe, protože pořadí bylo hodně vyrovnané a určitě by nám to pomohlo k lepšímu umístění. Po celou zkoušku jsme jeli dobře, avšak v prudkém pravém odbočení jsem špatně najel, auto se v rejdu nadzdvihlo, což nevydržel kloub poloosy,“ dodává zlínský jezdec ke svému vypadnutí.

„Za soutěže máme spíše smíšené pocity. S autem jsme spokojení i přes ty dětské nemoci, kterými se projevuje každý nový stroj. Především nás však mrzí, že jsme v pěkné a vyrovnané soutěži udělali dvě chyby a nedokončili ji. Každopádně musíme před dalším závodem více testovat a věnovat se nastavení vozu. Jsme rádi, že jsme mohli ve Vyškově vidět naše fanoušky, a rádi je uvidíme i v Lužických horách,“ prozradil závěrem Milan Kneifel.

Dominik Čevela

Další články

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >

10 rad, jak posílit imunitu na cestách a co nesmí chybět v autolékárničce

Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.

zobrazit článek >

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >