aktuálně: 37 uzavírek, 20 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loprais skončil ve Středoevropské rallye třetí

28. dubna 2008

Podruhé ze svých dvou účastí ve velkých soutěžích jako závodní pilot získává Aleš Loprais umístění na stupních vítězů. Holanďan Van Ginkel závěrečnému tatrováckému ataku odolal, a tak si od Balatonu náš tým odváží cenu za třetí místo.

Poslední, sedmá etapa Středoevropské rallye už do výsledků kategorie kamionů změnu nepřinesla. Aleš do ní startoval jako druhý, ale Van Ginkel na trati, jež naturelu jeho vozu sedla dokonale, získal ještě cenné minuty navíc. Aleš speciálku nakonec dokončil těsně jako čtvrtý a upevnil si tak třetí pozici v celkovém pořadí. Trasa byla totožná s tou čtvrteční a páteční, nicméně jela se v opačném směru, aby se případná znalost trati nemohla projevit ve výsledcích.

„Je tu tak obrovská změť cest, kudy se dá soutěž vést, že šlo prakticky o úplně novou etapu. Myslím, že kdo tu zakufroval, a nezjistil to ihned, dostal se do velikých problémů, protože se také mohl dostat na trať v protisměru, aniž by to poznal. Nám se to naštěstí nestalo,“ komentoval trasu navigátor Ladislav Lála.

„Dnes jsme se mohli dostat na druhé místo jen v případě Van Ginkelovy chyby nebo technických problémů. Na Dakaru se to tak stalo, tady měl štěstí on. Poslední tři etapy se jely vyloženě ‚na motor‘, byly to dlouhé akcelerační pasáže spojené techničtějšími úseky. Holanďané využívali mamutího výkonu motoru, kvůli kterému jsme je nemohli sjet. Myslím však, že výkonnostně jsme na druhé místo měli, ale za daných okolností, hlavně ztráty z druhé etapy, je výsledek opravdu maximem možného,“ poznamenal Aleš Loprais po dojezdu a vyhlášení vítězů v nedalekém Balatonfüredu.

Aleše v poslední etapě znovu částečně zpomalovaly potíže s brzdami, které se mírně zadíraly a bylo proto nutné dávkovat jejich účinek velmi citlivě.

Spokojen byl i Alešův otec a manažer týmu Milan Loprais: „Ukázalo se, že vývoj vozu šel správným směrem. Aleš i auto ohromně zrychlili a je třeba uznat, že ani soupeři nespali. Když to tak vezmu, naše Tatra je nejlepší vůz s platnou homologací, protože naši soupeři, kteří se umístili před námi, ji stále nemají. I nadále hodláme jít cestou homologace a kvalitní přípravy. Už nyní máme spoustu nápadů, jak vůz výkonnostně posunout dál.“

Jiří Vintr

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >