aktuálně: 46 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loprais po posledních testech před Dakarem

16. listopadu 2011

Aleš Loprais patřívá tradičně k největším českým želízkům v ohni na legendární dálkové soutěži v kategorii kamionů. Nejinak tomu bude i v nadcházejícím ročníku, na který právě finišují poslední přípravy.

S jakými očekáváními odjíždíte na letošní Dakar?

Aleš: „Těžko říct, někde v srdci tam je jasný cíl, ale realita bývá často jiná. Nechtěl bych nic zakřiknout, ale fanouškům mohu slíbit, že se budeme rvát o každou vteřinu. Touha po dakarském beduínovi je obrovská.“

Tom: „Je to můj první Dakar! Očekávám strast a slast! Strast během etap a slast pokud dojedu! Jedno vím, nesmíme čekat. Musíme jet a pokud možno rychle ;-)..!!“

Co je pro vás největším lákadlem na cestě do Limy ?

Aleš: „Peru samotné je impozantní země, kterou jsem ještě neměl možnost navštívit. Atacama je celkově famózní poušť, se všemi druhy písku a obrovským převýšením. Je tam spousta míst, které je úžasné vidět. Bohužel na ně v tom kalupu, při RZtách není prostor, ale při spojovacích etapách máme možnost některé úkazy shlédnout.“

Tom: „Nejvíc mě láká vidina, že uvidím Limu po 14 etapových dnech za volantem auta! Takže vidět cílovou bránu!!! A dílčím lákadlem je vystoupat s Tatrou během 3 dnů od moře do 4850 m nadmořské výšky - to bude brutální!!!“

Aleši, v čem je Jamal lepší zbraní proti Kamazům proti loňskému modelu Tatry?

„Myslím, že Jamal je povedená raketa, i když už víme, co musíme na dalším autě zlepšit. Jsme nyní Kamazům velmi blízko. Hlavní devizou je aerodynamika a pocit sucha jistoty a bezpečí ;)))“

Tome, jak si se sžil s Tatrou? Je to přeci 10tunový kolos. Něco jiného než osobní vůz. Tvá jízda se od posledního testu o mnoho procent zlepšila. Určitě by jsi chtěl svého největšího konkurenta, Aleše, porazit. Jsi na to připraven?

„Pořád se sžívám! Jsem úplně na začátku! No, možná už ne na úplném! Občas se něco povede (test na Senici) a obcas ne (viz. ousko na Silk Way), ale obojí mě posouvá dál. A Aleš konkurent:-))? To není konkurence, ale parťák! Ma parník náskoku! Ale ještě milion zatáček a jumpů a mám ho..!! Takže Aleši - BOJ SE, TEN, KDO TROUBÍ ZA TEBOU JSEM JÁ:-)))!!!“

Kluci, vezete si sebou nějaký talisman pro štěstí ?

Aleš: „Jo, v Jamalu budou hned tři medvědi. Loprais Ernst a Almáši ;)“

Tom: „Já ano. Věřím na to. My horši jezdci se tím snažíme dohnat ty lepši:-) Před Silk Way jsme dostali vysvěcené mince pro štěstí a navíc jsem na startu, na Rudém náměstí, našel 1 rubl pro štěstí. Vezl jsem ho celou dobu sebou..! A dojeli jsme..!! Na Dakar zatím nic konkrétního nemám, ale věřím, že něco přijde. Hlavně nám držte palce. To je famózní talisman, my tu energii vnímáme ze všeho nejvíc, diky za to..!“

Je při závodě čas na ponorkovou nemoc v kabině ? Případně jak se to řeší ?

Aleš: „Striktně, rychle, bez servítek. Na lodi jsme si všichni rovni a tak to platí i v kabině. Je to tvrdý závod plný extrémů a psychika musí být vyrovnaná.“

Tom: „No,jejda..! To víte, že to občas přijde.“

„Zvláště, když se úplně nedaří. Řidič prská na navigátora a navigátor na řidiče. Nakonec oba na mechanika :-) Ale pár peprných(v mém případě Ostravských) slov a další výmol dá tomu všemu zapomenout a valí se dál.“

Jak hledáte hranici mezi jízdou naplno a jízdou na dojetí ?

Aleš: „Rozhoduje technika nebo zdravotní problém kteréhokoliv člena posádky. To jsou jediné dva momenty, kdy musím zpomalit nebo zastavit. Jinak se letí obdobně jako při klasických rallye bez zastávky na toaletu. Jen to trvá denně od 4 do 9h a to cele 2 týdny v kuse. Fuj ;)!!“

Tom: „Tak to je jedna z mnoha věcí, kterou má Alda lehčí, než já... Ten ji nehledá, ten jede pořád střelbu :-O“

„A já? Je to fakt těžké. Když jsem si myslel, že jsem ji našel, přišlo ouško na Silk Way (položil jsem Tatru na bok) :-) Ale snad mi to na Dakaru půjde lépe..?!“

Stihnete se během závodu podívat po jižní Americe ?

Aleš: „Nestihám. Soutěžíme. Jen po závodě nebo během spojovacích etap. Jinak je to ale famózní místo na zemi. Hned po ČR můj jasný favorit!“

Tom: „To doufám..!! Moc se na to těším! Budu v Jižní Americe poprvé a jsem strašně zvědavý na místní lidi a přírodu! Jak říká Alda - S tou plísní, jak jezdíš, to bude cely Dakar vyhlídková jízda:-))!!“

Po shlédnutí startovní listiny nenacházím jméno hlavního soupeře Kabirova. Myslíš, Aleši, že je to pro KAMAZ dobry tah? Přecejen to byl silný soupeř.

Aleš: „Uvidíme jaký bude vývoj soutěže. Vsadili na mladé jezdce. Síla Kamazu je hlavně v počtu. Je jich hodně, skvěla technika i servis. Ostatní piloti jsou také na vysoké úrovni.“

Ve čtvrtek proběhnul poslední dolazovací test Jamalu a posádky. Dá se teď říct, že je vše připraveno?

„Nechci se rouhat a říct, ze je vše Top, ale cítím maximum odvedené práce během této sezony. V našich podmínkách a se zázemím, které máme, jsme těžko mohli udělat víc. Štěstí bude rozhodovat o vítězi Dakaru.“

Děkujeme za rozhovor a za všechny fanoušky přejeme oběma posádkám celou Acatamu tolik potřebného štěstíčka.

-pr-

Další články

Jak vybrat odnímatelné tažné zařízení?

Odnímatelné tažné zařízení je řešením, které je snadno dostupné a praktické. Pokusíme se vás o tom přesvědčit. Pokud vám záleží na troše pohodlí a praktičnosti, přečtěte si náš článek.

zobrazit článek >

Daňové služby Eurowag nabízejí řešení bez stresu

Setkali jste se někdy s někým, kdo rád podává daňové přiznání? Pokud ano, pravděpodobně má skvělého účetního. Většina lidí se však děsí toho, že budou muset třídit hory účtenek a faktur, seznamovat se s řadou složitých a archaických zákonů a věčně čekat na vrácení peněz.

zobrazit článek >

Závod na střechách: Vývoj a vzestup střešních nosičů pro outdoorové vybavení

Střešní nosiče jsou neocenitelným pomocníkem pro nejednoho řidiče. Umožňují přepravu lyží, jízdních kol, surfovacích prken, člunů a dalšího vybavení. Tato praktická zařízení prošla dlouhým vývojem, během nějž došlo k zásadním změnám a inovacím.

zobrazit článek >