aktuálně: 37 uzavírek, 15 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

JTRT se smíšenými pocity na domácí půdě

31. října 2011

Vsetínský JT Říha Group rally team se představil na domácí půdě. Navzdory trápení a defektům lze start hodnotit jako úspěšný. A to i navzdory odstoupení populární dvojice Jaromír Tomaštík - Olga Lounová. Pojďme ale popořadě.

Nejsledovanější modré Subaru Impreza WRC, které pro závod opět výborně připravil maďarský Budai team, doplnili Tomáš Růžička a Zdeněk Pokorný s imprezami Sti. Václav Janík absolvoval po Jeseníkách druhý letošní start za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX. Po odmlce se pod vlajkou JTRT objevila Petra Filipová. Paradoxně až na nejsilnější vůz WRC projeli všichni jmenovaní cílovou rampu před Vsetínským zámkem.

Smolný závod prožíval na kopcích okolo Vsetína Jaromír Tomaštík. Přitom začátek vůbec nevypadal zle. Skvělý šestý čas na úvodní rychlostní zkoušce se však později ukázal tím nejlepším, co svým fanouškům Jaromír nabídl. Prakticky od následující RZ2 začalo trápení v podobě defektů, které vyvrcholilo odstoupením na pátém měřeném testu.

„Doufali jsme v pohodový závod, přáli jsme si pěkné počasí. Což se taky naplnilo,“ pronesl na úvod Jaromír. „Bohužel to je taky jediné, co nám vyšlo. Perfektní start na RZ1 i přes malou chybku v závěru byl tím posledním, co nám udělalo radost. V následující vložce jsme krátce po startu prošli velkou krizí. Auto se mi na jednom z horizontů postavilo bokem a jen těsně minulo vzrostlé duby u trati. Jak se později ukázalo, šlo zřejmě o první projev defektu,“ zklamaně dodal Jaromír.

Sjezd z Dušné do Malé Bystřice už absolvovalo Subaru pouze na ráfku. V důsledku defektu a následné výměny kola nabrala posádka se startovním číslem 10 další ztrátu v podobě 40s penalizace za pozdní start do RZ3. Ztráta na čelo startovního pole již nedávala šance na dobrý výsledek. Na přeskupení přijíždělo „véercéčko“ až na 27. místě průběžného pořadí...

Martýrium s defekty ale nebralo konce. Dva další v RZ4 a RZ5 rozhodly o dalším účinkování dvojice Tomaštík - Lounová. Logika věci znamenala v situaci, kdy již nebylo o co závodit, neriskovat další poškození vozu. Pod vrcholem Dušná Jaromír odstavil vůz a z Rally Vsetín odstoupil.

„Od vracáku na Jasénce jsme “čtyřku„; jeli bez gumy. Zničil jsem disk a poškodil auto. Vůbec netuším, kde jsem k tomu přišel. Na rozdíl od RZ5, kde jsem trefil roh zídky po mé jezdecké chybě. Z předchozího průjezdu s defektem jsem dokázal posoudit další průběh, proto jsem situaci vyhodnotil jako zralou k odstoupení. Nechtěli jsme riskovat další poškození vozu a taky ušetřit kilometry. S Olgou budu startovat v Praze, tak jsme si řekli, že si tam spravíme chuť a na Vsetíně skončíme,“ popsal závěr posledního podniku sezony sprintrally Jaromír Tomaštík.

Adam Blahouš

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >