aktuálně: 856 uzavírek, 38 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

JTRT se smíšenými pocity na domácí půdě

31. října 2011

Vsetínský JT Říha Group rally team se představil na domácí půdě. Navzdory trápení a defektům lze start hodnotit jako úspěšný. A to i navzdory odstoupení populární dvojice Jaromír Tomaštík - Olga Lounová. Pojďme ale popořadě.

Nejsledovanější modré Subaru Impreza WRC, které pro závod opět výborně připravil maďarský Budai team, doplnili Tomáš Růžička a Zdeněk Pokorný s imprezami Sti. Václav Janík absolvoval po Jeseníkách druhý letošní start za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX. Po odmlce se pod vlajkou JTRT objevila Petra Filipová. Paradoxně až na nejsilnější vůz WRC projeli všichni jmenovaní cílovou rampu před Vsetínským zámkem.

Smolný závod prožíval na kopcích okolo Vsetína Jaromír Tomaštík. Přitom začátek vůbec nevypadal zle. Skvělý šestý čas na úvodní rychlostní zkoušce se však později ukázal tím nejlepším, co svým fanouškům Jaromír nabídl. Prakticky od následující RZ2 začalo trápení v podobě defektů, které vyvrcholilo odstoupením na pátém měřeném testu.

„Doufali jsme v pohodový závod, přáli jsme si pěkné počasí. Což se taky naplnilo,“ pronesl na úvod Jaromír. „Bohužel to je taky jediné, co nám vyšlo. Perfektní start na RZ1 i přes malou chybku v závěru byl tím posledním, co nám udělalo radost. V následující vložce jsme krátce po startu prošli velkou krizí. Auto se mi na jednom z horizontů postavilo bokem a jen těsně minulo vzrostlé duby u trati. Jak se později ukázalo, šlo zřejmě o první projev defektu,“ zklamaně dodal Jaromír.

Sjezd z Dušné do Malé Bystřice už absolvovalo Subaru pouze na ráfku. V důsledku defektu a následné výměny kola nabrala posádka se startovním číslem 10 další ztrátu v podobě 40s penalizace za pozdní start do RZ3. Ztráta na čelo startovního pole již nedávala šance na dobrý výsledek. Na přeskupení přijíždělo „véercéčko“ až na 27. místě průběžného pořadí...

Martýrium s defekty ale nebralo konce. Dva další v RZ4 a RZ5 rozhodly o dalším účinkování dvojice Tomaštík - Lounová. Logika věci znamenala v situaci, kdy již nebylo o co závodit, neriskovat další poškození vozu. Pod vrcholem Dušná Jaromír odstavil vůz a z Rally Vsetín odstoupil.

„Od vracáku na Jasénce jsme “čtyřku„; jeli bez gumy. Zničil jsem disk a poškodil auto. Vůbec netuším, kde jsem k tomu přišel. Na rozdíl od RZ5, kde jsem trefil roh zídky po mé jezdecké chybě. Z předchozího průjezdu s defektem jsem dokázal posoudit další průběh, proto jsem situaci vyhodnotil jako zralou k odstoupení. Nechtěli jsme riskovat další poškození vozu a taky ušetřit kilometry. S Olgou budu startovat v Praze, tak jsme si řekli, že si tam spravíme chuť a na Vsetíně skončíme,“ popsal závěr posledního podniku sezony sprintrally Jaromír Tomaštík.

Adam Blahouš

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >