aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

JTRT se smíšenými pocity na domácí půdě

31. října 2011

Vsetínský JT Říha Group rally team se představil na domácí půdě. Navzdory trápení a defektům lze start hodnotit jako úspěšný. A to i navzdory odstoupení populární dvojice Jaromír Tomaštík - Olga Lounová. Pojďme ale popořadě.

Nejsledovanější modré Subaru Impreza WRC, které pro závod opět výborně připravil maďarský Budai team, doplnili Tomáš Růžička a Zdeněk Pokorný s imprezami Sti. Václav Janík absolvoval po Jeseníkách druhý letošní start za volantem Mitsubishi Lancer Evo IX. Po odmlce se pod vlajkou JTRT objevila Petra Filipová. Paradoxně až na nejsilnější vůz WRC projeli všichni jmenovaní cílovou rampu před Vsetínským zámkem.

Smolný závod prožíval na kopcích okolo Vsetína Jaromír Tomaštík. Přitom začátek vůbec nevypadal zle. Skvělý šestý čas na úvodní rychlostní zkoušce se však později ukázal tím nejlepším, co svým fanouškům Jaromír nabídl. Prakticky od následující RZ2 začalo trápení v podobě defektů, které vyvrcholilo odstoupením na pátém měřeném testu.

„Doufali jsme v pohodový závod, přáli jsme si pěkné počasí. Což se taky naplnilo,“ pronesl na úvod Jaromír. „Bohužel to je taky jediné, co nám vyšlo. Perfektní start na RZ1 i přes malou chybku v závěru byl tím posledním, co nám udělalo radost. V následující vložce jsme krátce po startu prošli velkou krizí. Auto se mi na jednom z horizontů postavilo bokem a jen těsně minulo vzrostlé duby u trati. Jak se později ukázalo, šlo zřejmě o první projev defektu,“ zklamaně dodal Jaromír.

Sjezd z Dušné do Malé Bystřice už absolvovalo Subaru pouze na ráfku. V důsledku defektu a následné výměny kola nabrala posádka se startovním číslem 10 další ztrátu v podobě 40s penalizace za pozdní start do RZ3. Ztráta na čelo startovního pole již nedávala šance na dobrý výsledek. Na přeskupení přijíždělo „véercéčko“ až na 27. místě průběžného pořadí...

Martýrium s defekty ale nebralo konce. Dva další v RZ4 a RZ5 rozhodly o dalším účinkování dvojice Tomaštík - Lounová. Logika věci znamenala v situaci, kdy již nebylo o co závodit, neriskovat další poškození vozu. Pod vrcholem Dušná Jaromír odstavil vůz a z Rally Vsetín odstoupil.

„Od vracáku na Jasénce jsme “čtyřku„; jeli bez gumy. Zničil jsem disk a poškodil auto. Vůbec netuším, kde jsem k tomu přišel. Na rozdíl od RZ5, kde jsem trefil roh zídky po mé jezdecké chybě. Z předchozího průjezdu s defektem jsem dokázal posoudit další průběh, proto jsem situaci vyhodnotil jako zralou k odstoupení. Nechtěli jsme riskovat další poškození vozu a taky ušetřit kilometry. S Olgou budu startovat v Praze, tak jsme si řekli, že si tam spravíme chuť a na Vsetíně skončíme,“ popsal závěr posledního podniku sezony sprintrally Jaromír Tomaštík.

Adam Blahouš

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >