Do bouřlivého průběhu Rallye Šumava zasáhli velmi výrazně jezdci, spolujezdci i mechanici týmu ROTO Plzeň. Vedení týmu chce vyjádřit poděkování a podporu všem svým členům, kteří průběh soutěže ovlivnili.
Nejvíce diskusí samozřejmě vzbudila reakce spolujezdce posádky Jiří Skoupil - Tomáš Singer na situaci vzniklé po havárii dvojice Landa - Škaloud. Tomáš Singer se už v minulosti snažil aktivizovat jezdce a týmy k jednotnému postupu, bohužel bez úspěchu. Tentokrát zvolil otevřený dopis činovníkům odpovědným za bezpečnost na soutěžích, který po zveřejnění na internetu už vyvolal odpovídající diskusi. ROTO Plzeň si postoje svého člena váží a za jeho názory stojí.
Vůz Fiat Punto S1600, který dvojice Skoupil - Singer pilotovala, bohužel do cíle nedojel. Posádka několikrát opustila trať, jednou dokonce na více než dvě minuty a nabrala značnou ztrátu. Později se začaly projevovat potíže s řazením pětky a šestky a Jiří Skoupil raději vůz pod hrozbou většího poškození, odstavil. Ukázalo se, že jde o závadu nikoliv převodovky, ale řazení a oprava před Vyškovem nebude tak náročná.
Posádka Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart po překvapení na Valašce jen potvrdila, že tamní výkon nebyl vůbec náhodný. Suverénně prošla celým programem Šumavy a s přehledem zvítězila jak ve třídě A6, tak i celé skupině A. Škoda, že do cíle nedojel největší soupeř Josef Sedláček s dvoulitrovým Renaultem Clio R3, který se ukázal být jediným soupeřem. Tým ROTO i Šlehofer sám chtěli porovnávat Sedláčkovy časy v různých podmínkách, ale ze záměru bohužel sešlo. Za tmy byl zkušený Sedláček rychlejší, ale ve dne jednoznačně vyhrával Šlehofer. V době, kdy Sedláček s Marušákem v servisu po poruše spojky odstoupili, vedla posádka ROTA o 37,5 vteřiny a pravidelně skupinu A vyhrávala.
„Už před startem jsme se s panem Štolfou dohodli, že pojedu od začátku naplno, abych se dostal brzy do tempa. To se povedlo a moc jsem se těšil na domácí Koráb. Bohužel mi právě ten podle představ nevyšel,“ zhodnotil soutěž Jan Šlehofer.
I tak ale zajel „kolem chalupy“ na Korábu absolutně devátý čas. Po Sedláčkově odstoupení už nebylo o co mezi dvoukolkami závodit, Zedníka postihly rovněž potíže a Ital Fornasiero s cliem také odstoupil.
Posádka se proto zaměřila na soupeření v absolutním s Gassnerem juniorem, Červenkou a Pantálkem, všemi ve vozech mitsubishi. Rallye Šumava byla velmi rychlá, místy se zbytky zimního posypu i nebezpečná, jak se o tom mnozí přesvědčili, rychlostní průměry zhusta převýšily povolenou mez.
Úloha dvoukolek, které mají největší rychlost kolem 170 km/h, je v souboji s vozidly třídy N4 , která jsou schopná jet o 30 km/h rychleji, víc než obtížná. Místy se totiž motor Fiatu Punto S1600 na šestku dotáčel do maxima a v tomto režimu setrvával i desítky vteřin. Přesto se ukázalo, že po technické Valašské Rally, která byla vozům s motory bez přeplňování daleko příznivější než brutálně rychlá Šumava, je posádka týmu ROTO Plzeň schopná držet stále krok.
V závěru páteční etapy začal praskat u fiatu stabilizátor a mechanici ho provizorně opravili. Místo nočního spánku se šéfmechanik Luděk Svoboda (pouhá shoda jmen se šéfem týmu Petrem Svobodou) vydal do domácích plzeňských dílen a připravoval nový díl. Na spánek mu zbylo 45 minut, poté znovu vstal a odjel s novým stabilizátorem do servisní zóny.
V úvodním dvacetiminutovém sobotním servisu se mechanikům podařilo nový stabilizátor namontovat a vůz byl opět ve stoprocentním stavu. Vděčnost Šlehofera se Soběhartem neznala mezí, ve své kariéře se zatím s tak profesionálním přístupem celého početného týmu, nesetkala.
Oranžový fiat zůstal znovu neškrábnutý a údržba před další soutěží v Českém Krumlově se omezí na pravidelnou údržbu. Do Vyškova odjede ROTO Plzeň jen s modrým vozem posádky Skoupil - Singer. Vedení týmu se rozhodlo do Vyškova Šlehofera nevyslat, ušetřit techniku na Krumlov a uvažuje o nějakém startu v zahraničí. Vše záleží na tom, zda se bude pořadí ve třídě a skupině mistrovství republiky vyvíjet i nadále podobně uspokojivě. Potom by byl pro mladou chodskou posádku start na některé jiné trati, než jsou notoricky známé domácí, jednoznačným přínosem.
Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.
zobrazit článek >Každý, kdo žije na silnici – ať už jako řidič nákladního vozu, kurýr nebo profesionální dopravce – dobře ví, jak obtížné může být skloubit neustálé cestování s administrativními povinnostmi. Kde přebírat poštu, jak zařídit oficiální sídlo firmy nebo jak spravovat řadu záležitostí, když jste stovky kilometrů od domova?
zobrazit článek >Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.