Jaroslav Orsák obsadil při závěrečné soutěži MMČR v Příbrami pátou příčku absolutního pořadí a potvrdil, že ho ve druhé polovině sezony konečně opustila letošní smůla. Po úspěchu v Hustopečích a ve Zlíně si připsal další cenné mistrovské body, které ho v konečné tabulce posunuly na sedmou pozici celkové klasifikace. Velmi rychlé časy zajížděl i druhý člen týmu Orsák Rallysport Martin Vlček, kterého však vyřadila poruchu motoru.
Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík přijela do Příbrami s Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4, se kterým úspěšně absolvovala náročnou Barum rally. Před soutěží tým pouze preventivně vyměnil a otestoval některé komponenty. Cílem bylo zajet na finálové soutěži v konkurenci speciálů Super 2000 co nejlepší výsledek a vylepšit dosavadní 8. místo v průběžné klasifikaci mistrovství.
Sedmadvacetiletý jezdec vyrazil jako z praku. Na úvodní vložce zajel „Jarin“ druhý čas těsně za Pechem a celou páteční etapu bojoval o bronzovou příčku s Janem Dohnalem na Peugeotu 207 S2000. Po prvním dnu ztrácel valašský jezdec na Dohnala, který měl výhodu domácího prostředí, jen 3,4 sekund.
V sobotu dopoledne strhující souboj o pozici na stupních vítězů mezi oběma jezdci pokračoval. Jejich vzájemný odstup ve vteřinách bylo stále možné spočítat na prstech jedné ruku. Po RZ10 ztrácel Jaroslav Orsák dokonce už jen pouhou 1 vteřinu. Zlom nastal v obou závěrečných sekcích. Na Vystrkově postihly posádku Orsák - Vajík problémy s interkomem, navíc byla trať RZ 12 vhodná pro lehčí a hbitější vozy S2000. Valašský jezdec ztratil 25 sekund a další útok na bronzovou medaili byl bezpředmětný. Na předposlední vložce ho předstihl i finišující Odložilík. „S pátou příčkou jsme spokojeni,“ komentoval svůj výsledek Orsák. „Musím uznat, že na oba jezdce se speciály kategorie Super 2000 bychom v závěru nestačili, i kdyby nám interkom fungoval stoprocentně. Jsem rád, že nám vyšla druhá polovina sezony a vyřešili jsme technické problémy s přechodem na novou specifikaci R4. Na počátku roku jsme počítali, že bychom se mohli umístit kolem 7. příčky absolutního pořadí. Po smolné první polovině roku jsme však nevěřili, že se to podaří. Před námi je ještě závěrečná soutěž slovenského šampionátu v Košicích.“
Druhá týmová posádka Martin Vlček - Richard Lasevič, startující s Lancerem Evo 9 skupiny N, si v pátek vedla skvěle. Vlček zajížděl stabilně časy v rámci první desítky, na závěrečné zkoušce první etapy dokonce zaznamenal sedmý čas. Díky tomu obsadil po prvním dnu bronzovou příčku mezi produkčními vozy třídy 3 za Běhálkem a Arazimem. Druhý den měl sedmatřicetiletý jezdec nakročeno k nejlepšímu letošnímu výsledku. Na RZ 8 však musel z výborné 9. příčky odstoupit pro poruchu motoru.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.