Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák potvrdil stabilní formu

29. září 2011

Jaroslav Orsák obsadil při závěrečné soutěži MMČR v Příbrami pátou příčku absolutního pořadí a potvrdil, že ho ve druhé polovině sezony konečně opustila letošní smůla. Po úspěchu v Hustopečích a ve Zlíně si připsal další cenné mistrovské body, které ho v konečné tabulce posunuly na sedmou pozici celkové klasifikace. Velmi rychlé časy zajížděl i druhý člen týmu Orsák Rallysport Martin Vlček, kterého však vyřadila poruchu motoru.

Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík přijela do Příbrami s Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4, se kterým úspěšně absolvovala náročnou Barum rally. Před soutěží tým pouze preventivně vyměnil a otestoval některé komponenty. Cílem bylo zajet na finálové soutěži v konkurenci speciálů Super 2000 co nejlepší výsledek a vylepšit dosavadní 8. místo v průběžné klasifikaci mistrovství.

Sedmadvacetiletý jezdec vyrazil jako z praku. Na úvodní vložce zajel „Jarin“ druhý čas těsně za Pechem a celou páteční etapu bojoval o bronzovou příčku s Janem Dohnalem na Peugeotu 207 S2000. Po prvním dnu ztrácel valašský jezdec na Dohnala, který měl výhodu domácího prostředí, jen 3,4 sekund.

V sobotu dopoledne strhující souboj o pozici na stupních vítězů mezi oběma jezdci pokračoval. Jejich vzájemný odstup ve vteřinách bylo stále možné spočítat na prstech jedné ruku. Po RZ10 ztrácel Jaroslav Orsák dokonce už jen pouhou 1 vteřinu. Zlom nastal v obou závěrečných sekcích. Na Vystrkově postihly posádku Orsák - Vajík problémy s interkomem, navíc byla trať RZ 12 vhodná pro lehčí a hbitější vozy S2000. Valašský jezdec ztratil 25 sekund a další útok na bronzovou medaili byl bezpředmětný. Na předposlední vložce ho předstihl i finišující Odložilík. „S pátou příčkou jsme spokojeni,“ komentoval svůj výsledek Orsák. „Musím uznat, že na oba jezdce se speciály kategorie Super 2000 bychom v závěru nestačili, i kdyby nám interkom fungoval stoprocentně. Jsem rád, že nám vyšla druhá polovina sezony a vyřešili jsme technické problémy s přechodem na novou specifikaci R4. Na počátku roku jsme počítali, že bychom se mohli umístit kolem 7. příčky absolutního pořadí. Po smolné první polovině roku jsme však nevěřili, že se to podaří. Před námi je ještě závěrečná soutěž slovenského šampionátu v Košicích.“

Druhá týmová posádka Martin Vlček - Richard Lasevič, startující s Lancerem Evo 9 skupiny N, si v pátek vedla skvěle. Vlček zajížděl stabilně časy v rámci první desítky, na závěrečné zkoušce první etapy dokonce zaznamenal sedmý čas. Díky tomu obsadil po prvním dnu bronzovou příčku mezi produkčními vozy třídy 3 za Běhálkem a Arazimem. Druhý den měl sedmatřicetiletý jezdec nakročeno k nejlepšímu letošnímu výsledku. Na RZ 8 však musel z výborné 9. příčky odstoupit pro poruchu motoru.

Zdeněk Weiser

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >