Závěrečný podnik letošního Mezinárodního mistrovství České republiky v rally nebyl pro posádku Vojtěch Štajf - Petra Řiháková šťastným. I přes havárii hned v úvodu soutěže ale dvojici v konečném pořadí seriálu patří třetí příčka ve třídě 3.
Sezóna 2011 se pro Vojtěcha Štajfa nesla ve znamení prolínání radostí z rychlých časů i roztrpčení ze smolných okamžiků. Ve zkratce totéž zažil i na příbramské rally. Čas posádky Štajf - Řiháková z první příbramské rychlostní zkoušky byl pátý celkem a nejrychlejší ve skupině N i v třídě 3. Už kilometr po startu druhého testu ale středočeské vystoupení pro posádku skončilo. „Začali jsme soutěž zostra, protože jsme chtěli bojovat v naší kategorii o prvenství, všem krizovým situacím jsme se dokázali vyhnout - to samozřejmě platilo jen do osudné zatáčky,“ povzdechl si pražský jezdec. „Pak jsem udělal úplně hloupou chybu. Nechtěl jsem riskovat, že mi auto uklouzne po hlíně vytahané na cestu, no a tak jsem si chtěl zatáčku co nejvíc zkrátit krajnicí. Za tújemi byl ale schovaný sloup s betonovým soklem, o ten jsme lehce zavadili, dostali smyk a pak jsme trefili pravou zadní částí vozu sloupek můstku. Vylomili jsme o něj kolo a pak už nešlo auto udržet na cestě. Překulili jsme se na louku, no a já si ještě poranil ruku o volant. Není to sice nic vážného, ale jsem na tom trochu podobně jako Pavel Valoušek po Barum rally. Zatím mám problémy s pohmožděnou rukou řídit i civilní auto, naše závodní oproti tomu dopadlo docela dobře. Škody jsou jen na vylomeném kole a prasklém čelním skle, mechanici ale nějakou práci mít budou.
Chtěli jsme se pěkně svézt, ale moc dlouho se tenhle cíl plnit nepovedlo. Vlastně celá letošní sezóna nebyla často podle našich představ. Nakonec jsme ale obhájili třetí příčku mezi tzv. produkčními vozy a dostali se i do první desítky absolutního pořadí šampionátu, to vlastně je při vší smůle docela dobré. Nicméně ambice před sezónou byly přece jen vyšší. Závody jsou ale už takové, my to tedy bereme aspoň tak, že jsme se letos s Petrou postupně sžili v autě, což chceme příští rok lépe zužitkovat. Moc bychom chtěli za podporu poděkovat našim partnerům – letošní sezóna byla i z finančního hlediska náročná a bez nich bychom to sami nezvládli.“
Subaru Czech Rally Team tradičně zakončí sezónu startem na prosincovém Pražském rallysprintu, kde už bude opět modrý hatchback Subaru Impreza WRX STI v dobré kondici. Příčiny jeho současného pochroumání jsou dobře zachyceny na onboard-videu, které je k dispozici na adrese:
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.