aktuálně: 37 uzavírek, 60 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jiří Volf - minus 0,8s a byl bych spokojen

4. dubna 2008

Jiří Volf - Jiří Volf má za sebou druhý podnik MMČR v rally na vsetínských kotárech. V obrovské konkurenci bylo cílem teamu lepší umístění než 12 místo v absolutní kvalifikaci. Jak probíhal Jirkou avizovaný těžký závod, jsme zpovídali celý Mediasport team. Reakce členů naleznete v tiskové zprávě teamu.

„Celý závod pro mne byl nesmírnou školou, bohužel jsem z časových důvodů málo testoval a to se nám málem stalo osudným. Z důvodu špatného počasí jsme odvolali dva testy před soutěží a následně zkoušku auta přesunuli těsně před závod. Auto okamžitě vykazovalo blokování zadních kol při brždění. Vinnou bylo vadné čerpadlo diferenciálu. Podrobné informace poskytne Míra Jandík. Tím pádem jsem se před soutěží vůbec nesvezl. To je po 3 měsíční pauze ihned vidět na každém jezdci.

Dalším znervózňujícím faktem byly nové pneu Pirelli a nové tlumiče na voze. Proto jsme začali příliš opatrně, soupeři nám hned z kraje ujeli a já mohl pracovat pouze na sobě a poznávat pro mne nový vůz na první asfaltové soutěži. Naštěstí jsme vždy šáhly do těch správných pneu a tlumiče prokázaly obrovský potenciál. Troufám si tvrdit, že jsem s autem jel příliš opatrně, ale je 14 dní do Šumavy a tak jsem nechtěl klukům přidávat starosti. Vím, že je to nesoutěživé stanovisko. Nepoškozené auto a postupné zlepšování výsledků na jednotlivých všech dojetých soutěžích, jsou naší absolutní prioritou. A to se daří plnit! Měli jsme vždy dobře obuto, ale moc nás poškodilo zrušení sobotní úvodní RZ 6, protože pršelo.

Dokazuje to 4tý absolutní čas na následující RZ 7. Volba mokrých Pirelli byla ta správná a tempo slušné. Trochu jsem se řídil příslovím “první vyhrání„ a na RZ 8 už jsem ubral moc navíc povrch oschnul, což nás stálo drahocenné místa. V následujících RZ jsme vystoupali až na 10 místo, ale o moc rychleji jsem již jet nechtěl, byl jsem si jistý, že tempo bude stačit k udržení pozice i na poslední městské RZ. Že budeme s Mírou Tarabusem 0,0s (11pozice) a Michalem Fialou +0,8s (10pozice) takto natěsno dvanáctí mě moc zklamalo a pokazilo dobrý pocit soutěže v jejím průběhu. Chci poděkovat mechanikům, protože kromě problému před soutěží, jsem neřešil absolutně žádný problém s autem a o to víc mrzí znehodnocená snaha přivézt pro ně auto na solidním 10tém místě,“ osvětluje Jiří Volf - pilot.

„Vzhledem k nepřízni počasí se bohužel nepodařil plánovaný test před soutěží uskutečnit v plánovaném rozsahu, ale pouze velmi omezeně. Díky tomu jsme zjistili až před soutěží, že hydraulické čerpadlo ovládající mezinápravový diferenciál nefunguje na 10O%. To se ale podařilo před startem vyřešit a během celého závodu jsme neměli s Jirkovým autem žádné technické problémy. Trošku nás potrápilo druhé auto se kterým startoval Honza Jelínek. V nočním servisu jsme museli vyměnit zadní diferenciál. S uplynulým víkendem jsme spokojeni, obě auta závod dokončili a oba dokázali zajet několik velmi dobrých časů. Před Šumavou se tak můžeme soustředit pouze na drobné detaily,“ komentuje Miroslav Jandík - APID příprava vozů.

„Valaška byla charakterem rychlostních zkoušek opět velmi obtížná a k tomu se přidalo ještě proměnlivé počasí, takže jak řekl Jura, desáté místo by bylo důvodem ke spokojenosti, ale i dvanácté je z mého pohledu dobrým výsledkem. Ještě před závodem jsem byl rozhodnutý hecovat Jirku, jak to jen půjde, ale vzhledem k předstartovnímu stresu s nefunkčním autem jsme začali více v klidu, což nám pak v cíli chybělo. Jistě pozitivní byla sobota, kde se nám podařilo zajet slušné časy, a to v naprosté pohodě v autě, s úsměvem v průběhu RZ, bez krizí a velikého riskování.

V poslední sekci rychlostních zkoušek jsem po každé RZ žhavil svůj mobil telefon a kontroloval průběžné výsledky na internetu, takže konečná ztráta na desáté místo po poslední RZ stála můj mobil málem život. Takové jsou ovšem závody, a mnohdy desetiny rozhodují i o bedně. Protože se Šumava jede za 14 dní, věřím, že Valaška byla dobrá rozcvička a po Šumavě budeme spokojenější, oba dva s Jirkou průběžně hubneme, takže naše auto bude rychlejší a rychlejší. Mě ještě čeká již příští víkend Rally Eger, s mladým začínajícím mistrem Slovenska v motokárách Michalem Ballyem a Suzuki Ignis, takže moje příprava na Šumavu je ta nejlepší, další závod!“ dodává s úsměvem Jiří Volf - spolujezdec.

Dalším podnikem, kterého se zúčastníme je Šumavská rallye za 14 dní a věříme že náš team uspěje minimálně stejně dobře jako na Valašce.

Volf Media Service

Další články

RC modely aut - skvělá zábava pro chlapečky i chlapy

Pokud si chcete pořídit dálkově řízený model auta, lodě či letadla, pak vás jistě zajímá, jak je vybírat. Nabídka je skutečně pestrá a vybrat si správný model se Vám může zdát složité.

zobrazit článek >

Spolehlivé auto do terénu najdete zde

Pracovníci Dajbych4x4 mají s auty do terénu bezmála 30 leté zkušenosti. Mezi spokojené klienty této firmy patří například armáda, horské služby, hasičské jednotky, off-roadoví závodníci, myslivci, důlní firmy, energetické firmy apod.

zobrazit článek >

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >