aktuálně: 37 uzavírek, 27 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Peugeot na Barum Czech Rally Zlín neuspěl

30. srpna 2011

V sobotu v noci zasáhly Zlínsko výrazné deště a v obtížné poslední etapě 41. ročníku Barum Rally se tedy daly očekávat velké zvraty. Pilotům vozů 207 Super 2000 se nevyhnuly nehody. Nejlepší zástupce značky Peugeot Thierry Neuville skončil na čtvrtém místě.

Na straně Peugeot si po první etapě v sobotu večer vedli nejlépe Bryan Bouffier a Xavier Panseri. Posádka týmu Peugeot Francie, která byla na čtvrtém místě a od druhého místa ji dělilo pouhých 3,7 vteřin, byla pevně rozhodnutá bojovat až do konce o vítězství. „Potíže, které zpomalily Jana Kopeckého, jenž byl v sobotu večer v čele, ukázaly, že naše ambice nebyly nereálné,“ prohlásil Bryan Bouffier po odstoupení ze závodu. „Proto jsem se do první rychlostní zkoušky dne pustil s plnou vervou. Bohužel jsem rychle zjistil, že pneumatiky s měkkými gumami, pro které jsem se rozhodl, nebyly pro povrch, který byl sušší, než jsem očekával, ty nejlepší. Tři kilometry od cíle této RZ10 byla levotočivá zatáčka, která nevypadala nijak obtížně. Vjel jsem do ní moc rychle a kola se dostala na mokrou trávu. Výsledkem byl nedotáčivý efekt, který mě vymrštil na druhou stranu silnice, kde jsem narazil do chodníku.“ Kvůli dvěma zničeným kolům zde závod pro francouzskou posádku skončil. Posádka zůstává na čtvrtém místě v rámci mistrovství a před příští etapou je neúspěšnější posádkou značky Peugeot.

Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul, kteří za sebou měli špatný první den, kdy mimo jiné vyjeli z trati, se vrátili do hry. „Silnice ve druhé etapě jsou jiné než v té první,“ upřesnil pilot týmu Peugeot Belgie-Lucembursko. „Povrch je mnohem méně hrbolatý a lépe cítím, jak se auto chová.“ Posádce se tak podařilo zvýšit tempo, takže se dostala na úroveň Jana Kopeckého a Freddy Loixe, tedy do urputného boje o vítězství. „Když jsem se dozvěděl, že Bryan Bouffier musel odstoupit, napadlo mě, že pro Peugeot je více než kdy jindy důležité pojistit si naši účast v závěrečném hodnocení,“ pokračoval Neuville. „Jel jsem ale rychle i proto, abych si udržel Andrease Mikkelsena za zády.“ To se mu povedlo a posádka Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul skončila čtvrtá.

Guy Wilks a Phil Pugh, které večer předtím odsunul defekt pneumatiky na 12. místo, využili první nedělní etapy pro posun na osmé místo. „To byl jen začátek,“ prohlásil pilot týmu Peugeot Velká Británie. „Líbilo se mi, jak 207 S2000 sedí. Říkal jsem si, že je možné probojovat se na konečné šesté místo, ale uprostřed první erzety druhé etapy mi vypnul motor. Zastavil jsem. Otevřel jsem kapotu. Řemen alternátoru byl na cáry. Když se rozbil, jeden kousek urval motorové čidlo. Elektronická skříňka nedostávala informace a všechno zastavila.“

„Věděli jsme, že uspět na hřišti soupeřů bude hodně těžké,“ rozebral situaci Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity divize Peugeot Sport určené pro zákazníky. „Konečný výsledek je pro nás pochopitelně zklamáním, i když se 207 ukázala jako konkurenceschopná. Pro Peugeot tak důležité body v hodnocení konstruktérů IRC získal jediný z našich vozů. Tím se věci komplikují. V hodnocení pilotů mají Bryan Bouffier a Thierry Neuville ještě šance, pokud začnou co nejrychleji vyhrávat.“

Peugeot Sport

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >