Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Krumlov pro pohodlné i aktivní diváky

25. března 2008

Pořadatelé Rally Český Krumlov se i přes nucené zkrácení celkové délky RZ na 190 km snaží vyjít vstříc divákům, kteří chtějí vidět co nejvíc vložek i těm, kteří raději moc nepřejíždějí.

Předpisy chtějí své, ale je samozřejmě nutné zachovat i tradičně vysokou sportovní hodnotu měřených úseků Pořadatelé z ÚAMK Rallye Český Krumlov a ČK motorsport proto koncipovali harmonogram tak, že umožní pohodlným divákům minimální přesuny a naopak, divákům zvyklým objíždět větší počet rychlostních zkoušek, přesouvat se mezi jednotlivými zajímavými úseky bez časových stresů.

Koncepce páteční první etapy je podobná letům minulým a jednotlivé rychlostní zkoušky nejsou daleko od sebe, tudíž je výhodnější vybrat si některou z trojice úseků a sledovat na ní celé startovní pole včetně historických automobilů. Ty absolvují všechny testy a pojedou za polem současných automobilů. Pravidla mezinárodního mistrovství totiž nedovolují začlenit historiky do startovního pole soudobých vozidel. V pátek lze také pohodlně zkombinovat návštěvu klasických erzet s návštěvou superspeciálky a servisu na výstavišti v Českých Budějovicích. Z každého místa na RZ 1,2 a 3 je to do Budějovic kolem 30km. Výstaviště je divákům dobře a v bezprostřední blízkosti nabízí dostatek parkovacích míst. Veškeré časové prodlevy při hledání parkoviště tudíž odpadají.

Sobotní druhá etapa je proti dřívějšku poněkud zkrácená, přesto nabídne divákům dostatek příležitostí ke sledování soutěžních vozů. Nebude problémem vidět třeba čtyři rychlostní zkoušky ze sedmi uspořádaných. A to bez zbytečného spěchu při přejíždění i při čekání na celé startovní pole. Opět přejezdy mezi zkouškami nejsou nijak extrémně dlouhé a většinou se pohybují do 30 km. Přitom se dají stihnout opravdu atraktivní divácká místa dobře přístupná z hlavních silnic Českokrumlovska a Českobudějovicka. Samozřejmě opět existuje i pohodlná varianta spojení klasických rychlostních zkoušek se superspeciálkou v Českých Budějovicích, při které zůstává zachován celkový počet čtyř kompletních úseků za den.

Suma sumárum, diváci si v Krumlově mohou přijít na své, protože pohodlně a beze spěchu stihnou za oba soutěžní dny sedm rychlostních zkoušek ze čtrnácti vypsaných, nemluvě o rychlících, kteří jezdí po erzetách pouze s absolutní špičkou a mohou vidět i více.

O faktu, že bude možno zkombinovat uvedený počet zkoušek i při návštěvě zajímavých úseků si každý fanoušek udělá obrázek po zveřejnění mapy 36. Rallye Český Krumlov s diváckými body. Nemluvě o návštěvách servisu či startu a cíle i tradičního populárního večerního vyhlášení vítězů na cílové rampě v Jelení zahradě pod českokrumlovským zámkem.

Oficiální informace najdete na www.rallyekrumlov.cz.

Vladimír Dolejš

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >