aktuálně: 37 uzavírek, 40 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

První pódium pro R4 v Čechách

11. srpna 2011

Agropa Rally Pačejov se stala místem prvního pódiového umístění vozu specifikace R4 v České republice. Zasloužila se o to se svým lancerem posádka Jan Sýkora - Martina Škardová, která se zároveň čtyřiadvacetibodovým ziskem posunula na průběžně bronzovou příčku sprinterského šampionátu.

Již předchozí starty po přestavbě lanceru z enka do perspektivnější kategorie R4 ukázaly západočeské posádce správný směr jejího počínání. Na téměř domácí Pačejov se tak chystala s maximální pečlivostí. „Ve čtvrtek před odjezdem do centra soutěže jsem absolvoval v Březovicích třicetikilometrový test za asistence Romana Kresty. Snažili jsme se především o doladění geometrie, aby podvozek vyhovoval co nejvíce mému jezdeckému stylu. K dokonalosti snad chybělo jen to, aby chvilkové mrholení přerostlo v delší dešťovou přeháňku a my tak odzkoušeli nastavení i na mokru,“ pochvaluje si spolupráci s lídrem MMČR Honza.

V okolí Horažďovic se mu dařilo již od dob závodnických začátků a v roce 2008 zde s Martinou vybojovali bronz. „Tratě byly tradiční pačejovské a rychlejší pasáže se střídaly s několika technickými. Líbila se mi především erzeta Hlupín - Čečelovice a pak také obtížný úsek vojenským prostorem. Vzhledem k dobře rozehranému sprinterskému šampionátu jsme toužili ukořistit co nejvíce bodů.“

Podobně jako při třetím sprintu v Krkonoších, také Pačejov čekalo nestálé počasí a střídání slunečných okamžiků s dešťovými přeháňkami. „Pro úvodní sekci jsme obuli něco mezi mokrou pneumatikou a intermediem. Směs jsme tudíž trefili správně, ale vzhledem k mokré trati bez tekoucí vody, by asi byla ještě vhodnější média. Zpočátku jsme pečlivě sledovali průběžné výsledky kompletní první desítky. Prohrávat s vozy WRC nepovažuji za ostudu a tak jsme si hlídali především našeho největšího letošního rivala, Míru Jakeše. Přiznávám, že jsme pošilhávali také po časech Vaška Pecha. Ve druhé rundě jsme se snažili trošku zatáhnout a poodskočit Jakešovi a Tomaštíkovi. Pro závěrečnou sekci jsme zvolili stejné obutí jako ráno. Měli jsme totiž informace z trati, že sedmá vložka je suchá, ale ta osmá - delší - hodně mokrá. Nakonec ale stačila před naším příjezdem také oschnout a ideálním obutím by byl prořezaný slick. Vzhledem k našemu náskoku na pronásledovatele a možnosti pneumatiky trochu šetřit, však volbu na jistotu považuji za správnou. Pódiové umístění nás potěšilo, přestože nám trochu spadlo do klína odstoupením skvěle jedoucích Romana Odložilíka a Ášína. Především ale máme radost z našeho vyrovnaného výkonu bez chyb,“ netají se spokojeností pilot, zabydlující se letos stále více v absolutní domácí špičce.

Vlastimil Resl

Další články

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >

Ceny benzinu trápí mladé řidiče - cena ropy Brent je klíčovým faktorem

V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.

zobrazit článek >

Tipy pro efektivní stěhování: Jak ušetřit čas a peníze?

Stěhování v dynamických městech na realitním trhu s sebou vždy přináší výzvy. Kromě kolísajících nájmů a cen nemovitostí může být velkou výzvou také městská doprava a logistická omezení. V tomto článku se s vámi podělíme o nejlepší tipy a triky, které vám pomohou efektivně a úsporně se přestěhovat v rámci města.

zobrazit článek >