aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

První pódium pro R4 v Čechách

11. srpna 2011

Agropa Rally Pačejov se stala místem prvního pódiového umístění vozu specifikace R4 v České republice. Zasloužila se o to se svým lancerem posádka Jan Sýkora - Martina Škardová, která se zároveň čtyřiadvacetibodovým ziskem posunula na průběžně bronzovou příčku sprinterského šampionátu.

Již předchozí starty po přestavbě lanceru z enka do perspektivnější kategorie R4 ukázaly západočeské posádce správný směr jejího počínání. Na téměř domácí Pačejov se tak chystala s maximální pečlivostí. „Ve čtvrtek před odjezdem do centra soutěže jsem absolvoval v Březovicích třicetikilometrový test za asistence Romana Kresty. Snažili jsme se především o doladění geometrie, aby podvozek vyhovoval co nejvíce mému jezdeckému stylu. K dokonalosti snad chybělo jen to, aby chvilkové mrholení přerostlo v delší dešťovou přeháňku a my tak odzkoušeli nastavení i na mokru,“ pochvaluje si spolupráci s lídrem MMČR Honza.

V okolí Horažďovic se mu dařilo již od dob závodnických začátků a v roce 2008 zde s Martinou vybojovali bronz. „Tratě byly tradiční pačejovské a rychlejší pasáže se střídaly s několika technickými. Líbila se mi především erzeta Hlupín - Čečelovice a pak také obtížný úsek vojenským prostorem. Vzhledem k dobře rozehranému sprinterskému šampionátu jsme toužili ukořistit co nejvíce bodů.“

Podobně jako při třetím sprintu v Krkonoších, také Pačejov čekalo nestálé počasí a střídání slunečných okamžiků s dešťovými přeháňkami. „Pro úvodní sekci jsme obuli něco mezi mokrou pneumatikou a intermediem. Směs jsme tudíž trefili správně, ale vzhledem k mokré trati bez tekoucí vody, by asi byla ještě vhodnější média. Zpočátku jsme pečlivě sledovali průběžné výsledky kompletní první desítky. Prohrávat s vozy WRC nepovažuji za ostudu a tak jsme si hlídali především našeho největšího letošního rivala, Míru Jakeše. Přiznávám, že jsme pošilhávali také po časech Vaška Pecha. Ve druhé rundě jsme se snažili trošku zatáhnout a poodskočit Jakešovi a Tomaštíkovi. Pro závěrečnou sekci jsme zvolili stejné obutí jako ráno. Měli jsme totiž informace z trati, že sedmá vložka je suchá, ale ta osmá - delší - hodně mokrá. Nakonec ale stačila před naším příjezdem také oschnout a ideálním obutím by byl prořezaný slick. Vzhledem k našemu náskoku na pronásledovatele a možnosti pneumatiky trochu šetřit, však volbu na jistotu považuji za správnou. Pódiové umístění nás potěšilo, přestože nám trochu spadlo do klína odstoupením skvěle jedoucích Romana Odložilíka a Ášína. Především ale máme radost z našeho vyrovnaného výkonu bez chyb,“ netají se spokojeností pilot, zabydlující se letos stále více v absolutní domácí špičce.

Vlastimil Resl

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >