Výkony Mirka Jakeše i Vladimíra Mandíka na FUCHS OIL Agropa Rally v Pačejově potvrdily potenciál projektu Junior Sport Talent. Mirek Jakeš za tradiční podpory Petra Grosse odjížděl do Pačejova s úkolem navázat na bronzovou příčku z Rally Vysočina. Vladimír Mandík naopak potřeboval bodovat po výpadku na předchozím podniku.
Pačejovskou soutěž, která se pyšnila slušným zastoupením vozů specifikace WRC, zkomplikoval v úvodu déšť. Ten se také podepsal v první části rally na časech obou jezdců JST. Miroslav Jakeš zajížděl časy ve druhé polovině desítky, Vladimír Mandík nabíral ztrátu na největší soupeře ve třídě 11 Oldřicha a Jiřího Bočkovy, startující se Škodou Octavia Tdi.
Jak povrch tratí postupně oba mladíci získávali stále větší jistotu. Vladimír, stejně jako na Vysočině společně s Romanem Niemetzem, rozhodnul závod v RZ6, kterou vyhrál o 13 sekund před druhým Bočkem. To stačilo nejen na umazání náskoku do té doby vedoucího jezdce třídy 11, ale zároveň na posun do čela dieselové klasifikace, které už jezdec JST nepustil.
Mirek Jakeš s Petrem Grossem sváděli nerovný boj s vozy kategorie WRC a jezdci třídy 2. Zrychlení talentovaného Jakeše gradovalo na předposledním testu závodu, na kterém zajel jezdec z Valašska druhý nejrychlejší čas za Pavlem Valouškem. To také svou měrou přispělo ke konečnému třetímu místu absolutní klasifikace FUCHS OIL Rally Agropa.
Oba jezdci, Miroslav Jakeš i Vladimír Mandík, splnili vytýčené cíle a z Pačejova odjížděli více než spokojeni. Trofeje byly rozdány, body přiděleny. Úspěch v Pačejově opět potvrdil vysoké ambice projektu Junior Sport Talent v rámci startů na závodech ECOSUN sprintrally MČR.
„Opět třetí v cíli. Před námi jedno WRC a R4ka, s enkem to asi lépe v Pačejově zajet nešlo. Proto výsledek považujeme za úspěch,“ zhodnotil účast na Agropě Miroslav Jakeš. „První dvě RZ byly na mokru, což mi moc nesvědčilo. V úvodu jsem tak trochu zaspal. Doufal jsem, že budeme schopni véercéčkům na vodě ujíždět, ale nefungovalo to tak. Další čtyři zkoušky už na suchu byly mnohem víc v pohodě, což se ukázalo také na časech. Asi budu muset pro příště potrénovat na vodě a snažit se zrychlit,“ doplnil.
„Po Vysočině jsme měli kopu práce, ale vše jsme díky pomoci do startu zvládli. Na start tohoto sprintu jsem se postavil už počtvrté. Skoro by se dalo říct, že to byl náš domácí podnik, jelikož Roman žije v nedalekých Klatovech a pro mě je to asi také nejbližší sprint. Za ranního deště na intermédiích jsem se i s ohledem na předchozí incident na Vysočině pomaleji rozjížděl, ale ztráta na Bočkovu octavii nebyla tak zásadní. Horší to bylo po průjezdu vojenského prostoru, kde jsme dělali hodiny a ztráta narostla. Když jsme ve druhém průjezdu nejdelší RZ stáhli jen 1.6 sekundy, začal jsem se smiřovat s druhým místem. Ale problémy s brzdami našich soků v RZ6 znamenali třináctisekundovou ztrátu a nejednou jsme byli v čele. V závěru soutěže jsme si už vedení udrželi, bonusem byla třetí příčka ve dvoukolkách,“ okomentoval závod Vladimír Mandík.
Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější.
celý článek >Chystáte se letošní zimu strávit na lyžařských sjezdovkách? Pokud na lyže vyrážíte s rodinou nebo v partě kamarádů, přepravu sportovního vybavení vám usnadní střešní nosič. Jak ho vybrat?
Autochladnička nebo chladící box pomohou udržet potraviny v chladnu a tím je uchrání před letním horkem. Tyto výrobky se liší nejen ceně a objemu, ale i v době, po kterou je možné potraviny skladovat. Na www.cenovyradar.cz se dozvíte více.