aktuálně: 1722 uzavírek, 0 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Horácká rally se hlásí o slovo

6. srpna 2011

Rychlým tempem se přiblížila již 22. Horácká rally, která se pojede v letošním roce v termínu 9. - 10. září 2011 s tradičním centrem v Třebíči. Soutěž je součástí republikových seriálů ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally, K4 Pohár České republiky v rally a Mistrovství České republiky historických automobilů, dále se započítává do Mistrovství ČR juniorů a Dámského poháru. Pořadatelé z AK elektrárna Dukovany v AČR finišují v těchto dnech s přípravami na letošní již dvaadvacátý ročník soutěže.

V úvodní tiskové informaci přinášíme základní informace k třebíčské rally. Připravena je náročná trať soutěže v délce 216 km, která obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 80 km. V itineráři soutěže najdeme rychlostní zkoušky Slavice - Výčapy (délka 12,60 km), Náměšť nad Oslavou - Březka (20,00 km) a Čikov - Náměšť nad Oslavou (7,70 km). Tři měsíce před soutěží proběhla kontrola připravené tratě Horácké rally Asociací jezdců rally, za kterou byli přítomni Petr Černohorský a Jiří Sutr.

„Konzultace tratě s asociací byla velmi přínostná. Na základě jejich doporučení jsme postavili na dvou rychlostních zkouškách vzhledem k bezpečnosti tratě i posádek zpomalovací retardéry. Tyto erzety jsou známé z předchozích ročníků soutěže a technické průjezdy obcemi střídají rychlé úseky. Téměř bez výhrad byla třetí rychlostní zkouška, která se dříve jezdila v protisměru. Jsou na ní nádherné pasáže, které potěší srdce rallyových příznivců. Byla přijata doporučení ze strany asociace co se týká servisní zóny a harmonogramu soutěže,“ uvedl Miloš Morávek, ředitel rally.

Podstatnou novinkou letošního ročníku je změna místa konání administrativní a technické přejímky. Ty se uskuteční v areálu Jaderné elektrárny Dukovany, kde je dostatek parkovacích ploch pro soutěžní týmy a jejich doprovody. „V předchozích letech jsme byli kritizováni za umístění technické přejímky do prostor místního autodružstva na Brněnské ulici, kde byl nedostatek parkovacích prostor pro jednotlivé servisy s přepravními vozíky. Z těchto důvodů jsme umístili přejímky do rozlehlého areálu elektrárny v Dukovanech,“ vysvětlil ředitel Morávek.

Podobně jako v minulém roce bude servisní parkoviště umístěno v prostorách kasárna Vícenice u Náměště nad Oslavou. Ředitelství soutěže najde prostor v osvědčených místnostech Městského úřadu na Karlově náměstí v Třebíči. Na zdejším náměstí bude umístěn rovněž start a cíl soutěže. Horácká rally startuje v sobotu 10. září v 9 hodin z třebíčského náměstí a první vůz se objeví v cíli na stejném místě v 17.06 hodin. Zajímavostí časového harmonogramu je, že úvodní servis se uskuteční hned po první rychlostní zkoušce na úseku Slavice - Výčapy.

Začátkem srpna byla schválena ze strany Federace automobilového sportu AČR zvláštní ustanovení, v těchto dnech bude zveřejněna na webových serverech přihláška pro soutěžící. První zářijový den proběhne v Brně rovněž tisková konference pro zástupce sdělovacích prostředků. Další informace naleznete na oficiální internetové adrese www.horacka.cz nebo v příštích tiskových informacích.

Roman Ordelt

Další články

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >