aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Úspěšné vinobraní týmu Orsák Rallysport

16. června 2011

Čtvrtá soutěž prestižního seriálu MMČR Agrotec Rally Hustopeče na jihu Moravy skončila úspěchem týmu Orsák Rallysport. Jaroslav Orsák vybojoval při druhém startu s Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4 výbornou čtvrtou příčku v celkové klasifikaci.

Navíc získal velký příděl bodů do střední zóny evropského poháru, kde díky bronzu z Rakouské Jänner Rallye nyní figuruje na 4. místě. Druhý člen týmu Martin Vlček se v závěru soutěže také dostal do první desítky, v rámci produkčních vozů obsadil šesté místo.

Po problémech s poloosami na obou předchozích soutěžích chtěla posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík konečně absolvovat celou Agrotec Rally Hustopeče bez problémů a získat co nejvíce mistrovských bodů. Tradičním ambiciózním cílem bylo umístění do 5. místa. „Především jsme vyměnili poloosy, které nás při předchozích startech pořádně potrápily. Vůz byl zásluhou našich mechaniků opět perfektně připraven. Po přívalových deštích bylo na cestách plno bláta, které postupně vysychalo a na okrajích zůstala spousta nečistot. Stejně jako v předchozích letech okořenily měřené testy vložené šotolinové úseky. Rychlostní zkoušky jsou v Hustopečích členité a technické, což nám vyhovuje,“ pochvaloval si trať šestadvacetiletý jezdec.

Páteční etapu zahájil valašský mladík sedmou příčkou. S příchodem tmy zrychlil, přeskočil „všechny konkurenty jedoucích s produkčními vozy a probojoval se na skvělé čtvrté místo celkové klasifikace. V sobotu dopoledne si Orsák před svými pronásledovateli vytvořil dostatečný náskok, se kterým po zbytek soutěže hospodařil. S přehledem kontroloval svoji “bramborovou„ příčku až do cíle a mohl si dovolit pošetřit techniku. “Letos poprvé všechno konečně fungovalo naprosto bez problémů. Zpočátku jsme měli rezervy, věděli jsme, že za tmy můžeme zrychlit. To se nám podařilo a druhý den už stačilo kontrolovat pozici. Strategie do druhé poloviny sezony se nemění. Budeme se snažit dojíždět do pátého místa a nasbírat co největší počet bodů. Snad jsme si už vybrali všechnu letošní smůlu.

Martin Vlček s Romanem Peškem se mezi jihomoravské vinice vrátili po třech letech a mohli s uspokojením konstatovat, že návštěva Hustopečí dopadla mnohem lépe než tehdy. “Musím se přiznat, že s přibývajícím věkem jsem byl nucen absolvovat svoji první rally v brýlích,„ hlásil sedmatřicetiletý jezdec. “Zatáčku, kde jsme v roce 2008 předvedli kolostřešní kombinaci s výletem mezi vinné hrozny, jsme si tentokrát prostudovali a v rozpise označili jako ´levá čtyři naše´.

Páteční etapa naznačila, že se pojede v rychlém tempu. Vlček zajížděl stabilní časy na začátku druhé desítky celkového pořadí a v sobotu se usadil na 11. příčce. Díky havárii jednoho z konkurentů se posádka Vlček - Pešek nakonec dostala až do první desítky. Jediná krize přišla v obci Diváky na trati RZ10, kde lancer při přechodu na jiný druh asfaltu uklouzl a zadní stranou narazil do betonového svodidla. “V jednom diváckém místě jsem se trochu rozvášnil a nechal jsem tam suvenýr v podobě zadního nárazníku a čerpadla mezinápravového diferenciálu. Bez toho se naštěstí dalo pokračovat, navíc následovala servisní přestávka. Kluci dali pomocí velkého kladiva a zručných rukou všechno do pořádku a mohli jsme vyrazit vstříc závěrečné sekci v plné parádě. Nesmím zapomenout poděkovat mechanikům, kteří se mnou měli opět docela dost práce. Vypadá to, že jim s Romanem dlužíme láhev vína z Jižní Moravy."

Dalším startem týmu Orsák Rallysport bude počátkem července náročná Rally Bohemia v Mladé Boleslavi, o týden později čeká Orsáka slovenská Rally Lubeník.

Zdeněk Weiser

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >