aktuálně: 1772 uzavírek, 38 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák přivezl z Topoľčan první body

25. května 2011

Na třetí soutěži slovenského mistrovství Rally Tríbeč vybojovala posádka A-Teamu Jaroslav Orsák - Karel Vajík s Mitsubishi Lancer Evo 9 bronzovou příčku v kategorii produkčních vozů. V celkové klasifikaci obsadil valašský jezdec po problémech s poloosou sedmou příčku. Při neúčasti v Maďarsku a brzkému odstoupení v Prešově to znamenalo zisk prvních mistrovských bodů.

Za krásného slunečného počasí zahájil znovuzrozenou soutěž, která se nejela dlouhých 24 let, městský okruh v Topoľčanech. „Jarin“ Orsák rozjel soutěž na širokém asfaltu výborným pátým časem za trojicí speciálů kategorie WRC a Polákem Chuchalou s produkční Imprezou Sti. Rychlé časy si připsal i na dalších dvou rychlostních zkouškách Uhrovecká a Tríbečská, které se odehrávaly na lesních úsecích. Po první sekci se posádka A-Teamu Orsák - Vajík usadila na šesté příčce. V rámci třídy 3 byl rychlejší pouze zkušený Maďar András Hadik se zánovním Subaru Impreza Sti.

V rychlém tempu pokračoval šestadvacetiletý jezdec z Valašských Klobouků i ve druhé sekci. Na RZ6 však u lanceru praskla poloosa a Orsák musel absolvovat zbývající kilometry pouze s pohonem zadní nápravy. „Při výjezdu z retardéru jsme navíc při akceleraci zavadili o pneumatiku a inkasovali ještě desetisekundovou penalizaci. V servisu jsme museli vyměnit nejen poškozenou poloosu, ale i přední diferenciál,“ řekl Orsák, který klesl zpět na třetí pozici ve skupině N.

Poslední třetinu soutěže poznamenalo proměnlivé počasí. Nad pohořím Tríbeč se honily černé mraky a volba pneumatik byla loterií. Posádka A-Teamu zvolila ve snaze zaútočit na své soupeře sliky, ale sázka vyšla jen částečně. „Po bouřce bylo na trati plno vody a museli jsme zvolnit. Oba technické úseky se mi líbily. Škoda smůly s poloosou, chtěli jsme bojovat o vítězství mezi produkčními vozy.“

Následující víkend startuje posádka Orsák – Vajík na soutěži MMČR Rally Český Krumlov se zbrusu novým Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4. Tentokrát pojede pod hlavičkou týmu Orsák Rallysport, stejně jako kolegové Vlček s Peškem.

Zdeněk Weiser

Další články

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >