aktuálně: 37 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák přivezl z Topoľčan první body

25. května 2011

Na třetí soutěži slovenského mistrovství Rally Tríbeč vybojovala posádka A-Teamu Jaroslav Orsák - Karel Vajík s Mitsubishi Lancer Evo 9 bronzovou příčku v kategorii produkčních vozů. V celkové klasifikaci obsadil valašský jezdec po problémech s poloosou sedmou příčku. Při neúčasti v Maďarsku a brzkému odstoupení v Prešově to znamenalo zisk prvních mistrovských bodů.

Za krásného slunečného počasí zahájil znovuzrozenou soutěž, která se nejela dlouhých 24 let, městský okruh v Topoľčanech. „Jarin“ Orsák rozjel soutěž na širokém asfaltu výborným pátým časem za trojicí speciálů kategorie WRC a Polákem Chuchalou s produkční Imprezou Sti. Rychlé časy si připsal i na dalších dvou rychlostních zkouškách Uhrovecká a Tríbečská, které se odehrávaly na lesních úsecích. Po první sekci se posádka A-Teamu Orsák - Vajík usadila na šesté příčce. V rámci třídy 3 byl rychlejší pouze zkušený Maďar András Hadik se zánovním Subaru Impreza Sti.

V rychlém tempu pokračoval šestadvacetiletý jezdec z Valašských Klobouků i ve druhé sekci. Na RZ6 však u lanceru praskla poloosa a Orsák musel absolvovat zbývající kilometry pouze s pohonem zadní nápravy. „Při výjezdu z retardéru jsme navíc při akceleraci zavadili o pneumatiku a inkasovali ještě desetisekundovou penalizaci. V servisu jsme museli vyměnit nejen poškozenou poloosu, ale i přední diferenciál,“ řekl Orsák, který klesl zpět na třetí pozici ve skupině N.

Poslední třetinu soutěže poznamenalo proměnlivé počasí. Nad pohořím Tríbeč se honily černé mraky a volba pneumatik byla loterií. Posádka A-Teamu zvolila ve snaze zaútočit na své soupeře sliky, ale sázka vyšla jen částečně. „Po bouřce bylo na trati plno vody a museli jsme zvolnit. Oba technické úseky se mi líbily. Škoda smůly s poloosou, chtěli jsme bojovat o vítězství mezi produkčními vozy.“

Následující víkend startuje posádka Orsák – Vajík na soutěži MMČR Rally Český Krumlov se zbrusu novým Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4. Tentokrát pojede pod hlavičkou týmu Orsák Rallysport, stejně jako kolegové Vlček s Peškem.

Zdeněk Weiser

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >