Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Aigner na Vyškovsku poprvé ve dvoukolce

24. května 2011

Nestává se příliš často, abychom v našich končinách viděli jezdit mistra světa. Tuto vzácnou příležitost měli o uplynulém víkendu návštěvníci testování stáje Schlager Rally Sport, která si ke zkoušení svých nových tváří tradičně vybírá Vyškovsko. Na tratích bývalé Admiral rally Vyškov piloval formu mistr světa produkčních vozů z roku 2008 Andreas Aigner, jenž právě zde poprvé usedl za volant dvoukolky.

Aignerův přestup do skupiny A je jedním z největších překvapení letošní rakouské sezóny. Napětí, jak si povede s dvoulitrovým Cliem R3, je o to větší, že celá jeho kariéra byla dosud spojená jen se silnými čtyřkolkami. Jak sám Andy říká, nyní zkrátka přišel čas vyzkoušet něco nového. „Vše je pro mě odlišné. Z auta mám dobrý pocit, zatím jsem měl jen drobné problémy vždy spolehlivě najít ten správný rychlostní stupeň,“ usmívá se 26letý rakouský pilot, který již okusil i nejvyšší ligu mistrovství světa za volantem Fabie WRC. A proč si vybral právě Clio? „Chtěl jsem zkusit auto bez turba a se sekvenční převodovkou. V Cliu se cítím skvěle a velmi mi imponuje jeho zvuk.“

Zkušební test se odehrál na úvodní části rychlostní zkoušky Pruská, která bývala součástí vyškovské rally posledních šest let. Její profil je poměrně rychlý, nepříjemné horizonty a řada terénních nerovností z ní však činí oříšek, který již v minulosti zaskočil řadu velice zkušených jezdců. Andreas Aigner se spolujezdkyní Danielou Ertl si tento úsek nejprve dvakrát projeli civilním vozem, aby byli následně od samého začátku schopni prohánět svého nového miláčka v plném tempu. Jezdec se rozhodl několikrát změnit nastavení podvozku, až jej dostal do polohy, která jeho jezdeckému stylu nejvíce vyhovovala. A jak se pasáž z vyškovské rally rakouské dvojici líbila? „Jedná se o skvělý úsek pro zjištění, jak se auto chová. Jsou tu dvě pomalá místa a nespočet rychlých zatáček s uskákaným povrchem, kde skvěle cítíte, jak reagují tlumiče a pružiny. Pro nalezení jistoty v novém autě to byl velmi dobrý test,“ prohlásil Andy.

Andreas Aigner a Daniela Ertl se v 'moravském' Cliu poprvé objeví o nadcházejícím víkendu na Castrol Rallye v Judenburgu, kde budou mít startovní číslo 6. Jak sami tvrdí, další plány jsou zatím nejasné. „Není vyloučené, že se s Cliem od Eddyho týmu objevíme ještě jednou. Hodně bude záležet, jaký výsledek se nám podaří zajet v Judenburgu. V úvahu připadá start na mé prakticky domácí rally v Admontu, která se jede v září. Moc by se mi líbil i start na Barum rally, tato myšlenka však byla prozatím z finančních důvodů odložena.“

Na účastníky Castrol Rallye čekají dvě soutěžní etapy, které čítají celkem 15 rychlostních zkoušek o délce více než 160 km. Kromě asfaltu je pro posádky připraveno i 20% kvalitní šotoliny, jež přijde na řadu v samotném závěru. Start je naplánován na tento pátek v 13:15 hodin.

Jiří Dokulil

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >