aktuálně: 37 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Citroën DS3 WRC zůstává na šotolině neporažený

10. května 2011

Po Mexiku, Portugalsku a Jordánsku si Citroën DS3 WRC připsal čtvrté vítězství v řadě na šotolině. Sébastien Loeb a Daniel Elena ho získali po tvrdém boji, když byli nejrychlejší ve všech třech etapách a jejich úspěch jim umožnil náskok na čele pořadí pilotů mistrovství světa WRC ještě zvýšit. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia viděli cílovou vlajku na čtvrtém místě a získali tak drahocenné body pro Citroën Total World Rally Team, který vede mistrovství světa v Poháru konstruktérů.

Sébastien Loeb začínal poslední etapu rally s náskokem jen 23,8 s na Mikko Hirvonena po úpravě časů komisaři po druhé etapě. První rychlostní zkouška byla krátká Gallura, která byla i závěrečnou Power Stage. Sedminásobný mistr světa byl opět znevýhodněn svou startovní pozicí a ztratil několik sekund ze svého vedení. Na další zkoušce Monte Olia (RZ 16) ho vymetání tratě tolik nestálo.

„Neměl jsem jinou možnost. Musel jsem odrážet tlak Mikka,“ řekl Loeb. „Pak jsem si ale uvědomil, že už mě může těžko dohnat, tudíž jsem na posledních kilometrech mohl zvolnit.“ Sébastien Ogier šel do posledního dne s touhou zaútočit na stupně vítězů, ale jeho naděje zhatila rychlostní zkouška 17.

„V poznámkách nám chyběl drobný kilometrovník ukrytý na výjezdu z rychlé zatáčky. Poškodil jsem zavěšení levého kola. Zastavil jsem, protože to vypadalo na proraženou pneumatiku. Byli jsme schopní pokračovat, ale ztratili jsme tady minutu. Ale mohlo to všechno dopadnout ještě mnohem hůř, takhle jsme klesli jen o jedno místo.“

Po třicetiminutovém servisu dali mechanici Citroën číslo 2 dohromady pro poslední část Power Stage. Loeb si na ní připsal další body navíc třetím nejrychlejším časem.

Francouzský pilot připustil, že jeho 64 titul byl jedním z nejobtížněji získaných v jeho dlouhé kariéře. „Je to skvělé vítězství, zvláště když jsme ho získali bez nějaké speciální strategie. Hned na začátku jsme nabrali veliký handicap, když jsme byli první, kdo šel na trať. Zvládli jsme ale i tak získat malý náskok, který jsme si udrželi po celou dobu. Ale aby se to povedlo, museli jsme velmi tvrdě bojovat. V autě jsem se cítil velice dobře, což mi umožnilo jet nadoraz. Bylo to velice obtížné v některých momentech, a tak jsme cítili na konci rally opravdu velkou úlevu.“

Ogier udržel čtvrté místo a tím i důležité body pro oba šampionáty: „Sice jsme nesplnili náš cíl - být na stupních vítězů, ale čtvrté místo není špatný výsledek. Na rozdíl od jiných pilotů jsem neměl s touto rally žádné zkušenosti.“

„Sébastien Loeb zajel mimořádnou rally. Vyhrát tady s tím, že musíte po všechny tři dny vyrážet na trať jako první, to je mimořádný výkon,“ hodnotil Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. „Sébastien Ogier sice neměl moc štěstí, ale získal cenné body. Rád bych vyzdvihl vysoký profesionalismus celého týmu, jeho spolupráci a nadšení.“

Petter Solberg a Chris Patterson zajeli třetí místo. Jejich Citroën DS3 WRC v barvách Petter Solberg World Rally Teamu a připravovaný prostřednictvím Citroen Racing Technologies, dovedl mistra světa z roku 2003 poprvé v této sezoně na stupně vítězů. Petter Solberg tak konečně mohl konkrétními výkony a výsledky podložit svá slova o konkurenceschopnosti.

„Tyto stupně vítězů jsou veledůležité pro můj tým, mé partnery a samozřejmě i pro mě osobně. I když jsem cítil, že bych mohl konečně vyhrát, měli jsme ale drobné problémy, které nás zbrzdily na začátku rally. Tento výsledek pro mě představuje příslib pro další starty.“

-pr-

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >