Projekt Junior Sport Talent má na svém kontě po Rally Lužické hory první vavříny. Dvojice Miroslav Jakeš - Petr Gross obsadila druhou příčku v absolutní klasifikaci a opanovala třídu 3, Vladimír Mandík s Michaelou Mandíkovou zvítězili ve třídě 11.
Miroslav Jakeš šel do závodu s novým spolujezdcem Petrem Grossem, ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX stáje Kresta Racing. Do soutěže vstoupil výtečným třetím časem a také v dalším průběhu bojoval o nejpřednější pozice absolutní klasifikace. Když se nejrychlejším časem v RZ5 posunul na druhou příčku, na tomto postu dojel až na cílovou rampu v Hrádku nad Nisou. Kromě prvenství ve třídě 3 (produkční vozy) zvítězil valašský jezdec i v juniorské klasifikaci.
„Při tréninku se nám s Petrem Grossem zdály tratě Lužiček hodně rychlé. Nejvíce se mi líbil test Ještěd, což byl takový závod do vrchu, ale paradoxně právě tam jsme na speciály WRC nejvíce ztráceli. Naopak nám svědčily rychlé úseky, líbila se mi i šotolina, i když na tomto povrchu mám minimum zkušeností. Celkově jsme takový vstup a průběh závodu nečekal. Startovka byla hodně nabitá, předpokládal jsem, že přední příčky obsadí speciály WRC. Nejsem zvyklý na tak nízké startovní číslo, a tak jsme neměli kompletní přehled, jak se vede našim soupeřům. Ale tak to prostě ve sprintech, kdy následují zkoušky rychle za sebou, chodí.
Do druhé poloviny závodu jsme po poradě s Romanem Krestou zvolili proti soupeřům tvrdší směs pneumatik. Věřili jsme, že tím hlavně na Ještědu získáme a nakonec tato strategie slavila úspěch. Dostali jsme se před Honzu Sýkoru a nakonec opanovali produkční kategorii.
Určitě tento výsledek považuji za jeden z nejhodnotnějších v mé kariéře. Svůj podíl na tom určitě má i Petr Gross, jeho zkušenosti jsou k nezaplacení a při psaní rozpisu byla jeho přítomnost v autě znát. Nyní nás čeká domácí Kopná, kde se pokusíme obhájit pozici ve třídě 3. Podle startovky uvidíme, kde se budeme pohybovat v absolutní klasifikaci,“ komentoval start v okolí Hrádku nad Nisou Miroslav Jakeš.
Miroslav Mandík (soutěžící Semerád Rally Team) vstoupil do Rally Lužické hory sérií dvou druhých časů v kategorii dieselů, posléze převzal otěže této třídy. Tři nejrychlejší časy v řadě znamenaly rozhodující náskok a i přes atak bratří Bočků v šestém testu, si dvacetiletý jezdec už nenechal prvenství ve třídě 11 vzít. Svou hodnotu má i jeho pátá příčka v juniorské klasifikaci.
„Lužické tratě se mi líbily, každá erzeta byla něčím jiná a specifická. Pouze na Ještědu jsme se s dieselem trápili, trať vedla hodně do kopce a nebylo to až tak soutěžácké, spíše vrchařské.
V cíli trojky jsme navíc úplně uvařili brzdy, pedál se mi propadl až na podlahu. Dokonce jsem si myslel, že budeme muset odstoupit. Ale podařilo se nám dojet až do servisu, kde mechanici brzdový systém odvzdušnili a nakonec jsme dojeli až do cíle. Bohužel v druhých průjezdech jsem brzdám až tak nevěřil, což se projevilo na časech. Navíc jsem prožil krizovku v diváckém vracáku na šestém testu. Snažil jsem se tam pobavit diváky, na vytočenou dvojku jsem zatáhnul ruční brzdu. Ale bylo tam nagumováno, fabia se kousla, postavila se na dvě kola a nechybělo mnoho, abychom skončili na střeše,“ popsal dvacetiletý jezdec.
„Jsem potěšen výkony a výsledky jezdců zařazených do projektu JST. Vítězství ve třídách jsou důkazem, že náš výběr byl správný. Věřím, že Miroslav Jakeš i Vladimír Mandík budou v kvalitních výkonech pokračovat i na dalších podnicích, tentokrát na Kopné,“ uzavřel zástupce sdružení JST Ing. Bohdan Havlík
Máte ve svém okolí řidiče z povolání? Jezdíte často na služební cesty a trávíte za volantem podstatnou část dne? Pak jistě víte, že existují různé doplňky, které mohou zpříjemnit cestování a zjednodušit každou dlouhou jízdu.
zobrazit článek >Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.
zobrazit článek >Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.