Velmi krátká byla letošní Rally Šumava jak pro Subaru Czech Rally Team, tak pro všechny ostatní. Posádka Vojtěch Štajf - Petra Řiháková zahájila sice soutěž velice dobře, co to ale bylo platné, když se velmi brzy rozšířila informace o tragické havárii z RZ 2. Všechny rychlé či pomalé časy se v kontextu onoho neštěstí náhle proměnily v bezvýznamná čísla...
Ač se Vojtěch Štajf na Rally Šumava hodně těšil, ani trochu si jí neužil. Sice do soutěže vstoupil mnohem lépe než na předchozí Valašské rally, z vedení ve třídě 3 se ale nemohl dlouho radovat. Již po třetím testu byla totiž soutěž předčasně ukončena, neboť vyšlo najevo, že při těžké havárii zahynul jezdec Jiří Skoupil. „Pro nás závodníky tato skutečnost znamenala jediné - jednomyslně jsme se shodli, že pokračovat v rally je krajně neetické a že veškeré sportovní zápolení musí jít stranou. Ústy pana Babky z Pošumavského autoklubu nám sice bylo tlumočeno stanovisko sportovních komisařů, že soutěž by měla druhou etapou v sobotu pokračovat, ale to jsme odmítli,“ popisuje pražský pilot smutnou atmosféru pátečního jezdeckého brífinku.
„Všechny nás to sice stálo i dost peněz, ale náš soupeř Milan Liška navrhl, aby organizátoři případné finance, které se (z námi zaplaceného startovného) ušetří díky neodjeté druhé etapě, předali pozůstalým po Jiřím Skoupilovi. Pokud by to bylo možné, náš tým by takový postup velice uvítal, vždyť to byl jeden z nás, závodníků... Chtěli bychom zároveň jeho blízkým vyjádřit naši hlubokou soustrast a také popřát jeho spolujezdci Jiřímu Volfovi, aby se z těžké rány brzy dostal, a to jak po fyzické, tak i psychické stránce. Mne navigoval v roce 2004 a právě na Šumavě jsme dojeli dokonce třetí v absolutním pořadí. A tak i proto jsem to v pátek dost prožíval. Zároveň jsem si uvědomil, jak velké štěstí jsme měli s Jiřím Černochem předloni, kdy jsme tu po podobně těžké havárii vystoupili z vozu téměř nezraněni...“
Co se týče letošního šumavského vystoupení vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem, tak Petr Kačírek ani Jiří Vacek de facto do závodu nezasáhli, neboť již na RZ 1 je zdržela kolize jiného vozu a poté byli oba odkloněni z trasy po výše zmíněné tragédii. Jejich derby se tedy odkládá. Posádka Vojtěch Štajf - Petra Řiháková si ve svých třech měřených úsecích počínala velmi zdatně a bylo znát, že od Valašské rally se jejich spolupráce výrazně zkvalitnila. Poté, co se rychlý Pech přesunul do třídy 2, měl být uvolněný trůn třídy 3 předmětem souboje Štajfa s tradičními soupeři Běhálkem, Arazimem či Orsákem. K těm přibyl pro Šumavu i dravý Sýkora, nicméně po třech měřených úsecích byl ve své třídě průběžně nejúspěšnější právě modrý hatchback Subaru Impreza WRX STI našeho týmu.
Oficiální výsledky však vydány nebyly, a tak se ani žádné body jezdcům nemohly rozdělit. Přesto v týmu mohlo všeobecnou smutnou náladu mírně čeřit alespoň oprávněné uspokojení z dílčích výsledků a vlastních výkonů: „Jsem rád, že jsme v krátké době mezi soutěžemi stihli udělat spoustu užitečné práce. Bude se určitě hodit už jen proto, že musíme dohánět manko z nepříliš vydařené Valašské rally. Po situaci, jaká nastala na Šumavě, už se totiž budou do šampionátu všem počítat všechny body bez škrtání, a tak si nemůžeme nikde dovolit udělat chybu,“ zamýšlí se Štajf. Toho teď čeká, ještě před dalším pokračováním českého šampionátu, slovinská Rally Saturnus, kde bude opět členem státní reprezentace.
Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.
zobrazit článek >Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.