aktuálně: 356 uzavírek, 25 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák Rallysport před Valašskou rally 2011

23. března 2011

Úvodní soutěž MMČR bude premiérou staronového týmu Orsák Rallysport, který v letošní sezoně reprezentují dvě posádky. Dvojici Jaroslav Orsák - Karel Vajík doplní Martin Vlček s Romanem Peškem. Tým disponuje dvěma osvědčenými vozy Mitsubishi Lancer Evo 9 poslední specifikace skupiny N v nových žlutočerných válečných barvách z dílny Rallydesign.com. Hlavním sponzorem je už šestým rokem firma GPD.

Pro obě posádky je letos prioritou kompletní mezinárodní mistrovství ČR v automobilových soutěžích. Vedle účasti v prestižním seriálu mají oba jezdci v plánu také start minimálně ve dvou rallysprintech. Jasnou volbou je populární Rallysprint Kopná a závěrečný Vsetínský rallysprint. Jarina Orsáka navíc čekají čtyři starty na Apeninském poloostrově za tým Ret Racing s Citroënem DS3 R3T, které jsou náhradou za rané odpadnutí v Monte Carlu.

Tým Orsák Rallysport se přes zimu rozrostl, aby byl schopen zajistit servisní zázemí pro obě produkční mitsubishi. Úradující rallysprintový mistr skupiny N Orsák hodlá v průběhu sezony přezbrojit na Lancer Evo 9 skupiny R4, aby snížil svůj handicap vůči speciálům Super 2000. „Chtěli bychom vůz přestavět co nejdříve, jakmile bude kitová sada R4 homologována. Nejedná se o zvýšení výkonu, ale díky odlehčeným komponentům zejména o výrazné snížení hmotnosti vozu,“ vysvětluje šestadvacetiletý jezdec.

Tři otázky pro nováčka týmu Martina Vlčka (nar. 13.11.1973):

Z jakého důvodu jste změnil tým?

„S Jarinem jsme v minulosti už spolupracovali, takže to pro mě není krok do neznáma. Hlavním důvodem změny je snaha pokročit v mé kariéře vpřed. Je to především o přebírání zkušeností. Doufám, že maximálně využiji osvědčené nastavení Orsákova vozu. Tomaštíkův tým, za který jsem s mitsubishi startoval loni, má větší zkušenosti s vozy Subaru. V marketingových aktivitách však budeme spolupracovat nadále.“

V minulosti jste preferoval rallysprinty. Jakých výsledků jste loni dosáhl?

„Máte pravdu, celou sezonu v MMČR absolvuji poprvé. Mým nejlepším loňským umístěním byla pátá příčka v absolutním pořadí na Rally Lužické hory.“

Hodláte během roku také přejít do kategorie R4?

„Zatím ne. Uvidíme, jak se kitová sada osvědčí Orsákovi. Pak posoudíme, zda se náklady na přestavbu vozu vyplatí.“

Zdeněk Weiser

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >