aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loeb a Ogier před Rally Sweden

9. února 2011

Již jen hodiny zbývají do startu úvodního podniku letošního mistrovství světa, Rally Sweden. V tomto článku se můžete dočíst, jak se na premiéru se zbrusu novým vozem Citroën DS3 WRC těší Sébastien Loeb a Ogier.

Sébastien Loeb

Jako vítěz sedmi světových titulů asi nemůžete mít jiný cíl, než stát se první člověkem, který vyhraje poosmé?

„Bylo by obtížné hledat jiný cíl! Doufám, že svůj mistrovský titul mohu obhájit. Vůbec nechci měnit svou strategii, Budeme se do jednotlivých podniků pouštět tak, jak budou přicházet. Tento rok s novými předpisy bude plný neznámých.“

Jak se na Švédsko těšíte?

„Nemohu se dočkat. Ale nemyslím si, že by výsledky ze Švédska byly vodítkem pro zbytek sezony. Nejčastějším povrchem v mistrovství světa je šotolina. Na té se bude o titulu rozhodovat. Při testování jsem se právě na šotolině cítil jako doma, ne na sněhu. I když by nebylo lichotivé jezdit třeba dvě sekundy za mými soupeři, ale první rally není nejdůležitější v sezoně.“

Nemáte obavy, že nové regule obrátí zavedené zvyklosti úplně naruby?

„Mám z našeho auta velice dobrý pocit. Během testování jsem byl velice příjemně překvapený motorem a celkovou vyvážeností auta bez ohledu na chybějící diferenciál. Do sezony chci vstoupit opravdu dobře, ale jediným měřítkem bude časomíra. Nejsem z těch, kdo něco říká jen tak bez toho, že by nebyl schopný toho dosáhnout. Budeme tak muset počkat na výsledky prvních testů po zahájení rally, abychom se nepouštěli do nějakých unáhlených závěrů.“

Sébastien Ogier

Máte za sebou několik tisíc kilometrů testování s Citroënem DS3 WRC před Švédskou rally. Cítíte, že je vše v pořádku?

„Od poloviny sezony 2010 jsme měli možnost vyzkoušet si všechny typy povrchů. Určitě to ale nebylo úplně všechno, co jsme mohli udělat, čeká nás toho mnohem víc! Zbývají ještě nějaké detaily, ale s autem jako celkem zacházíme dobře. Až samotné soutěže odpoví na všechny naše otázky.“

Jste ve stejném týmu jako úřadující světový šampión. Jak tuto skutečnost chápete? Máte v týmu nejlepšího kolegu, nebo spíš největšího rivala?

„Náš týmový duch v Citroën týmu se točí kolem vzájemné spolupráce. Sdílíme společně co nejvíce informací, zejména co se techniky týče. Musíme umět pracovat všichni společně. Náš cíl je společný - vyhrát pro Citroën. Máme oba stejné šance i naprosto stejné vybavení. A bude na mě dokázat, zda mohu odvést stejnou práci jako mistr světa.“

V čem je Švédská rally důležitá?

„Je to podnik o kterém vím strašně málo, vždyť jsem tu byl jen jednou v roce 2009. Čekám, že to bude těžký podnik, ale zároveň vím, že sezona je dlouhá a že výsledek celého mistrovství světa se nerozhodne už na sněhu. Je mnoho věcí, které mohou změnit obvyklou konstelaci - nové předpisy, nové pneumatiky Michelin atd. Možná bych si troufnul na vítězství. Pokud by to ale nevycházelo, musím rally odjet s ohledem na výsledek celého šampionátu. “

Citroën Sport

Další články

Kupujete auto? Zkuste dovoz auta s profíky!

Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.

zobrazit článek >

Elektrokoloběžka: Jak na bezpečnou jízdu? Takhle předejdete nehodám a pokutám

Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.

zobrazit článek >

Co je VIN kód auta a kdy se vám může hodit?

Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.

zobrazit článek >