aktuálně: 50 uzavírek, 10 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Hirvonen i Latvala se na Monte těší

23. ledna 2008

Poprvé ve své jezdecké kariéře vstoupí finský jezdec Mikko Hirvonen do soutěže MS jako jednička továrního týmu. Před sezónou rozdané karty naznačují, že proti téměř suverénnímu Loebovi se postaví početný šik pilotů Fordu Focus WRC, kterému by měl vévodit právě Hirvonen.

Mikko Hirvonen bude startovat v Monte Carlu popáté. Předpověď počasí slibuje v horách pravé zimní podmínky a Finovi je jasné, jak obtížný podnik ho letos čeká. „Monte Carlo je celé o počasí. Když je sucho a teplo, je to obyčejná asfaltová soutěž. Na sněhu a ledu se ale podmínky mění skokem a nikdo neví, co může přijít. Jediná věc, která se dá předvídat je, že podmínky budou nepředvídatelné. Je to nejtěžší soutěž šampionátu.“

„Už se nemohu dočkat, až to znovu odstartuje. Do každé soutěže půjdu s cílem ji vyhrát. Když to ale nepůjde, potřebuji dojet aspoň druhý. Bude pro mě těžké převzít úlohu Marcuse Grönholma, ale jsem na to připravený. Za poslední dvě sezony jsem se od něj hodně naučil a teď je na mně, abych udělal další krok a ukázal, že i já budu schopen bojovat o titul,“ uzavírá.

Jari-Matti Latvala si vysloužil místo v továrním týmu Ford zejména skvělým závěrem sezony 2007. V Irsku stanul poprvé na stupních vítězů a ve Velké Británii vyhrál hned několik rychlostních zkoušek. Zdá se být při očekávané premiéře dobře připraven na vše, co rally od jezdce vyžaduje.

„Myslím, že se pojede na sněhu a ledu, ale o takovýchto výzvách rally je. Pokud pojedu v těžkých podmínkách dobře, mohu získat oproti ostatním nějakou výhodu. Jízda za tmy také není jednoduchá, ale je to jen další výzva a právě díky nim je tento sport tak vzrušující.“

„Nová pravidla o pneumatikách říkají, že musíme jet všichni na Pirelli, obejít se bez mousse sytému proti defektům a vybírat z menší palety vzorků a směsí než v minulosti. S novými pneumatikami jsem se seznámil při testech a zdají se mi o něco tvrdší. Zákaz mousse systému přinutí jezdce, aby si tolik nezkracovali zatáčky a vyhnuli se tak defektům. Ze stejného důvodu si nedovolí pneumatiky prořezávat do takové hloubky, jako dříve. I pro mě to znamená, že v zatáčkách budu muset být opatrnější. Takový styl jízdy jsem si ale osvojil při startech s produkčními vozy, takže doufám, že tato zkušenost se mi bude hodit,“ dodává Latvala.

Ford

Další články

Autocamping Rozkoš je i letos vzorně připraven pro hosty

V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.

zobrazit článek >

Celoroční pneumatiky: Jak poznat, že jsou v pořádku a na co si dát pozor

Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?

zobrazit článek >

5 důvodů, proč si vybrat ojetý vůz z programu Škoda Plus

Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.

zobrazit článek >