aktuálně: 855 uzavírek, 33 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Hirvonen i Latvala se na Monte těší

23. ledna 2008

Poprvé ve své jezdecké kariéře vstoupí finský jezdec Mikko Hirvonen do soutěže MS jako jednička továrního týmu. Před sezónou rozdané karty naznačují, že proti téměř suverénnímu Loebovi se postaví početný šik pilotů Fordu Focus WRC, kterému by měl vévodit právě Hirvonen.

Mikko Hirvonen bude startovat v Monte Carlu popáté. Předpověď počasí slibuje v horách pravé zimní podmínky a Finovi je jasné, jak obtížný podnik ho letos čeká. „Monte Carlo je celé o počasí. Když je sucho a teplo, je to obyčejná asfaltová soutěž. Na sněhu a ledu se ale podmínky mění skokem a nikdo neví, co může přijít. Jediná věc, která se dá předvídat je, že podmínky budou nepředvídatelné. Je to nejtěžší soutěž šampionátu.“

„Už se nemohu dočkat, až to znovu odstartuje. Do každé soutěže půjdu s cílem ji vyhrát. Když to ale nepůjde, potřebuji dojet aspoň druhý. Bude pro mě těžké převzít úlohu Marcuse Grönholma, ale jsem na to připravený. Za poslední dvě sezony jsem se od něj hodně naučil a teď je na mně, abych udělal další krok a ukázal, že i já budu schopen bojovat o titul,“ uzavírá.

Jari-Matti Latvala si vysloužil místo v továrním týmu Ford zejména skvělým závěrem sezony 2007. V Irsku stanul poprvé na stupních vítězů a ve Velké Británii vyhrál hned několik rychlostních zkoušek. Zdá se být při očekávané premiéře dobře připraven na vše, co rally od jezdce vyžaduje.

„Myslím, že se pojede na sněhu a ledu, ale o takovýchto výzvách rally je. Pokud pojedu v těžkých podmínkách dobře, mohu získat oproti ostatním nějakou výhodu. Jízda za tmy také není jednoduchá, ale je to jen další výzva a právě díky nim je tento sport tak vzrušující.“

„Nová pravidla o pneumatikách říkají, že musíme jet všichni na Pirelli, obejít se bez mousse sytému proti defektům a vybírat z menší palety vzorků a směsí než v minulosti. S novými pneumatikami jsem se seznámil při testech a zdají se mi o něco tvrdší. Zákaz mousse systému přinutí jezdce, aby si tolik nezkracovali zatáčky a vyhnuli se tak defektům. Ze stejného důvodu si nedovolí pneumatiky prořezávat do takové hloubky, jako dříve. I pro mě to znamená, že v zatáčkách budu muset být opatrnější. Takový styl jízdy jsem si ale osvojil při startech s produkčními vozy, takže doufám, že tato zkušenost se mi bude hodit,“ dodává Latvala.

Ford

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >