Pro mistrovství světa začne v půlce února nová epocha. Se zbrusu novými speciály se všichni kolem tohoto šampionátu pokusí zvrátit upadající úroveň světových automobilových soutěží. Co říkají před začátkem sezóny její největší favorité - Sébastienové Loeb a Ogier?
Sébastien Loeb
Jak se cítíte za volantem vozu Citroën DS3 WRC?
Pocity jsou úplně jiné než u C4. Vůz DS3 je kratší, takže je v ostrých zatáčkách mrštnější, ale také živější v rychlých úsecích. Obecně se budeme muset za volantem vyvinout větší úsilí. Důvodů je víc: chování vozu způsobené jeho rozměry, absence středového diferenciálu, který by umožnil rozložit náhon mezi přední a zadní nápravu, návrat k mechanické převodovce, kvůli kterému budeme muset velmi často pouštět volant...
Jste spokojený s tím, čeho tým v mezičase dosáhl?
Myslím, že tým odvedl výbornou práci. Nepodařilo se nám dosáhnout stejných výsledků na všech površích. Hodně času jsme strávili na šotolině, protože s tou se na mistrovství světa setkáváme nejčastěji. Myslím, že se máme ještě co učit na sněhu, ale to se těžko odhaduje, neboť nám chybí srovnání. Nové předpisy do chování vozů hodně zasáhly.
No právě, co si myslíte o nových předpisech? Jsou s nimi piloti spokojení?
Ano, auto se příjemně řídí. Výkony motoru umožňují využívat všech vlastností podvozku. Určitě bychom vždycky chtěli větší výkon, ale myslím, že tyhle nové WRC jsou naprosto úžasné. Při řízení budeme muset být šikovní a optimalizovat dráhu vozu, abychom si při průjezdu zatáček udrželi co nejlepší rychlost.
Co tahle sezóna znamená pro vás osobně?
Je to nová výzva, kdy nás oproti předchozím sezónám čeká víc nejistot. I naši soupeři věnovali vývoji strojů hodně pozornosti a pro srovnání si musíme počkat na první rallye. V každém případě musím začít tím, že budu rychlejší než soupeři ve stejných vozech jako já. Porazit Sébastiena Ogiera a Pettera Solberga nebude vůbec jednoduché! Myslím, že tato sezóna bude těžká, ale to jen zvyšuje moji motivaci.
Sébastien Ogier;
Jak se cítíte za volantem vozu Citroën DS3 WRC?
Stejně jako Seb se domnívám, že hutnější rozměry DS3 znamenají výhody i nevýhody podle toho, na jakém terénu se jede. Vzhledem k tomu, že motor má menší točivý moment, než jsme byli zvyklí, musíme ho pořád vytáčet, trochu jako u atmosférického motoru. Návrat k mechanické převodovce znamená o něco delší dobu na řazení a vyžaduje od pilota větší úsilí. Za „ normálních“ podmínek to nebude žádný problém, ale horší by to mohlo být ve velkém horku nebo na konci dlouhých rychlostních zkoušek.
Jste spokojený s tím, čeho tým v mezičase dosáhl?
Pracovní výkonnost týmu na mě zapůsobila,vždyť jsme od konce minulé sezóny absolvovali mnoho testovacích jízd. Mám dojem, že jsme času, který byl k dispozici, využili dobře. Už se těším, až se postavím na start Švédské rallye a poměřím se se stopkami!
Myslíte si, že jsou nové předpisy pro mistrovství světa v rallye pozitivní?
Cílem bylo přitáhnout nové konstruktéry. Tento rok se k nám přidá třetí značka. To je pro všechny pozitivní, počínaje diváky. Myslím, že tahle nová auta budou skvělá, s větším skluzem a motory vytáčenými vysoko do otáček. Není pochyb o tom, že podívaná to bude přinejmenším stejně dobrá jako v předchozích ročnících!
Co očekáváte od své první sezóny, kterou celou strávíte v týmu Citroën Total World Rally Team?
Ta rovnice má tolik neznámých, že mohu jen těžko vynášet přesné cíle. Výsledek Švédské rallye nebude pro pořadí v mistrovství nezbytně reprezentativní. Na to si budeme muset tři nebo čtyři rally počkat. Pokud jde o nás, my nevstupujeme do prvního závodu s přílišnými ambicemi. Dodnes jsme absolvovali jen dvě zimní rallye a těžko budeme moci soupeřit se skandinávskými piloty. I když konečným cílem je získání světového titulu, nejsem tím nijak posedlý. Zato chci získat body v každé rally, proniknout mezi vozy v čele a získat další zkušenost ve WRC.
[V WzNMF27DI-A]
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.