aktuálně: 37 uzavírek, 7 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jan Veselý to dokázal!

18. ledna 2011

Motorkář Jan Veselý startující v barvách Czech Dakar Teamu dokázal úspěšně dokončit i svůj druhý start na nejtěžší rallye na světě. Poslední třináctá etapa z Cordoby do Buenos Aires nabídla 181 kilometrů dlouhou speciálku a nekonečných 645 kilometrů spojovací etapy. Veselý zajel v poslední etapě sedmačtyřicátý čas, když zaostal o pouhých 17:45 minuty za jejím vítězem Fransem Verhoevenem.

„Dnes se dalo mnohem více ztratit než získat,“ komentoval krátce po příjezdu do cíle Jan Veselý. „Jsem opravdu šťastný, že se mi i napodruhé podařilo dojet až do cíle. Mnozí to štěstí bohužel neměli. Dakar je každým rokem náročnější a letošní ročník byl v mnoha ohledech extrémní.“

Po 9.500 kilometrech dakarské rallye, z nichž činilo 5.000 kilometrů délku rychlostních zkoušek, figuruje Veselý startující s jágrovským číslem osmašedesát na celkovém dvaašedesátém místě celkového pořadí. Celkový závodní čas českého motorkáře reprezentuje hodnota 076:51:37. Vítěz závodu Marc Coma byl v průběhu celého Dakaru rychlejší o 25:26:37.

„Letošní Dakar se v naší kategorii nesl od začátku ve znamení souboje Marca Comy a Cyrila Desprese,“ hodnotí průběh rallye Veselý. „Nikdo jiný v podstatě neměl šanci a nakonec ve prospěch Comy rozhodlo 15 minut. Třetí v pořadí Helder Rodrigues zaostal za Comou o téměř dvě hodiny. Desátý polák Czachor ztrácel již téměř pět hodin. To jen potvrzuje, jak moc byl letošní Dakar obtížný.“

V průběhu třinácti etap Jana Veselého naštěstí nepostihl tak vážný a bolestivý pád, jako při závodní premiéře v sezóně 2010, nicméně i tak, ostatně jako všichni motorkáři, bezpočtukrát upadl: „Hokejovou terminologií řečeno jsem se snažil vycházet ze zabezpečené obrany. Měl jsem k dispozici dobrou motorku a snažil jsem se jet na pro mě rozumné hranici rizika. Vždycky se dá jet rychleji, ale Dakar je v tomto ohledu nekompromisní. Během celé soutěže jsem viděl několik dramatických pádů tak říkajíc v přímém přenosu a to si pak člověk rozmyslí nějakou bezhlavou jízdu. Padat na Dakaru je naprosto normální, řízené vystoupení z motorky je nejbezpečnějším způsobem jak pokračovat dál.“

Dvě účasti, dvojí dojetí do cíle, to je pro Honzu Veselého stoprocentní bilance úspěšnosti. Můžeme čekat, že se Veselý vrátí na Dakar i do třetice všeho dobrého? „To je v tomto okamžiku předčasná otázka. Jsem rád, že se mi to podařilo, ale zatím jsem nepřemýšlel o tom, co bude. Raději si nechám jistý odstup, než bych dělal nějaké unáhlené rozhodnutí. “

Na závěr skromný a sympatický motorkář poděkoval všem, kteří se na jeho úspěchu podíleli. „Nechci na nikoho zapomenout, ale chtěl bych poděkovat všem partnerům, rodině a Czech Dakar Teamu za to, že jsem tady letos mohl být a dojet až do cíle. Je to fantastický pocit. Speciální pozdrav posílám své dceři Natálce. Děkuji.“

Czech Dakar Team

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >