Motorkář Jan Veselý startující v barvách Czech Dakar Teamu dokázal úspěšně dokončit i svůj druhý start na nejtěžší rallye na světě. Poslední třináctá etapa z Cordoby do Buenos Aires nabídla 181 kilometrů dlouhou speciálku a nekonečných 645 kilometrů spojovací etapy. Veselý zajel v poslední etapě sedmačtyřicátý čas, když zaostal o pouhých 17:45 minuty za jejím vítězem Fransem Verhoevenem.
„Dnes se dalo mnohem více ztratit než získat,“ komentoval krátce po příjezdu do cíle Jan Veselý. „Jsem opravdu šťastný, že se mi i napodruhé podařilo dojet až do cíle. Mnozí to štěstí bohužel neměli. Dakar je každým rokem náročnější a letošní ročník byl v mnoha ohledech extrémní.“
Po 9.500 kilometrech dakarské rallye, z nichž činilo 5.000 kilometrů délku rychlostních zkoušek, figuruje Veselý startující s jágrovským číslem osmašedesát na celkovém dvaašedesátém místě celkového pořadí. Celkový závodní čas českého motorkáře reprezentuje hodnota 076:51:37. Vítěz závodu Marc Coma byl v průběhu celého Dakaru rychlejší o 25:26:37.
„Letošní Dakar se v naší kategorii nesl od začátku ve znamení souboje Marca Comy a Cyrila Desprese,“ hodnotí průběh rallye Veselý. „Nikdo jiný v podstatě neměl šanci a nakonec ve prospěch Comy rozhodlo 15 minut. Třetí v pořadí Helder Rodrigues zaostal za Comou o téměř dvě hodiny. Desátý polák Czachor ztrácel již téměř pět hodin. To jen potvrzuje, jak moc byl letošní Dakar obtížný.“
V průběhu třinácti etap Jana Veselého naštěstí nepostihl tak vážný a bolestivý pád, jako při závodní premiéře v sezóně 2010, nicméně i tak, ostatně jako všichni motorkáři, bezpočtukrát upadl: „Hokejovou terminologií řečeno jsem se snažil vycházet ze zabezpečené obrany. Měl jsem k dispozici dobrou motorku a snažil jsem se jet na pro mě rozumné hranici rizika. Vždycky se dá jet rychleji, ale Dakar je v tomto ohledu nekompromisní. Během celé soutěže jsem viděl několik dramatických pádů tak říkajíc v přímém přenosu a to si pak člověk rozmyslí nějakou bezhlavou jízdu. Padat na Dakaru je naprosto normální, řízené vystoupení z motorky je nejbezpečnějším způsobem jak pokračovat dál.“
Dvě účasti, dvojí dojetí do cíle, to je pro Honzu Veselého stoprocentní bilance úspěšnosti. Můžeme čekat, že se Veselý vrátí na Dakar i do třetice všeho dobrého? „To je v tomto okamžiku předčasná otázka. Jsem rád, že se mi to podařilo, ale zatím jsem nepřemýšlel o tom, co bude. Raději si nechám jistý odstup, než bych dělal nějaké unáhlené rozhodnutí. “
Na závěr skromný a sympatický motorkář poděkoval všem, kteří se na jeho úspěchu podíleli. „Nechci na nikoho zapomenout, ale chtěl bych poděkovat všem partnerům, rodině a Czech Dakar Teamu za to, že jsem tady letos mohl být a dojet až do cíle. Je to fantastický pocit. Speciální pozdrav posílám své dceři Natálce. Děkuji.“
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.